29 Reacties

3 jaar geleden

Ik. Erg vervelend ook soms 🙁

3 jaar geleden

Behoorlijk, soms op de meest ongelegen momenten. Maar geen idee waar het door komt

3 jaar geleden

Ik ook!

3 jaar geleden

Ik snacht dan gaan men darm te keer

3 jaar geleden

Ik ook. Ik heb gedurende 26w amper iets binnen gehouden door aanhoudende diarree. Ben hierdoor ook 7 dagen opgenomen geweest in het ziekenhuis. Mij vertelden ze dat het een reactie van je organen op zwangerschaps hormonen kan zijn. Sinds deze week is het beter. Veel succes nog!

3 jaar geleden

Yes vanaf week 5 al. Obstipatie. Toen laxeer gekregen. Gaat nu beter.

3 jaar geleden

Hi, ik heb een darm ziekte dus heb sowieso last maar wat een aantal professionals hebben gezegd; Bijna elke vrouw heeft tijdens haar zwangerschap al meer last van de darmen. Het is kut, maar blijkbaar echt een veelvoorkomende kwaal. Succes!

3 jaar geleden

Hier erg veel last van lucht en dus veel winden laten. Lekker gênant.

3 jaar geleden

Obstipatie sinds begin van de zwangerschap. Soms is het echt heel pijnlijk om naar ‘t toilet te gaan 😕

3 jaar geleden

Hier ook sinds een dag of 2 diarree. Kost me veel energie. Voel me er lamlendig door.

3 jaar geleden

Jep.. rond week 12 tot 19 zeer veel last van koliek aanvallen en obstipatie gehad. En mega buikpijn steeds, ik zei al: ik trek dit al niet.. laat staan een bevalling🤣 En scheten die meeeegga stonken, echt.. ik was er gewoon trots op dat ik m’n vriend de kamer uit kon jagen ermee :D Daarna ineens alles weer ok weird genoeg, maar nu ( week 26) begint het alweer opnieuw. dus meteen 2 liter drinken per dag, veel fruit en vezels en heb van die zakjes die ik elke dag neem.

3 jaar geleden

Ik drink na een tijdje obstipatie te hebben gehad al weken een glas Roosvicee Laxo (Pruimen tegenwoordig) per dag. Sindsdien gewoon normale stoelgang. Zo fijn!

3 jaar geleden

Reactie op anoukdh56b

Hi, ik heb een darm ziekte dus heb sowieso last maar wat een aantal profess ...
Ik heb pds en wat voedselintoleranties. Op het begin van de zwangerschap na, nergens last meer van. Kan zelfs alles weer eten 😅 ik mis de darmperikelen totaal niet!

3 jaar geleden

Ik heb ook veel last. Soms kan ik dagen niet. Eerst kreeg ik zakjes met o.a. vezels enzo maar die vond ik zo smerig, daar werd ik echt misselijk van. Ik drink nu dagelijks yakult en nu is het voor mij acceptabel.

3 jaar geleden

Reactie op Girlmom92

Hier erg veel last van lucht en dus veel winden laten. Lekker gênant.
Ja heb ik ook, charmant hoor dat zwanger zijn 🤪

3 jaar geleden

Ik heb helaas last van een lichte vorm van diarree... Vaak sochtends tussen 9 en 11 en het begint met steken in mijn darmen. Echt niet fijn als ik niet thuis ben want ik krijg het dan ook ineens heel warm

3 jaar geleden

Jip! Continu geobstipeerd ! Neem om de 2,3 dagen lactulose want vezelrijk eten en veel water drinken, bewegen helpt niet voldoende..

3 jaar geleden

Reactie op Jm86

Ik heb pds en wat voedselintoleranties. Op het begin van de zwangerschap na ...
Hier 't zelfde! Kan opeens (een beetje) lactose eten zonder dat mijn darmen er compleet mee ophouden! Hallo Ben en Jerry, ik heb jullie gemist ❤️

3 jaar geleden

Reactie op Jm86

Ik heb pds en wat voedselintoleranties. Op het begin van de zwangerschap na ...
Zo dat is fijn, beter toch :)

3 jaar geleden

Reactie op anoukdh56b

Zo dat is fijn, beter toch :)
Zeker! Heb wel voor het eerst hooikoorts gehad 🤔😂