Last van obstipatie

Prc
één maand geleden
Volgen
Man man man, sinds 4 dagen zo een last van obstipatie. Ik heb al heel veel problemen met mn darmen en loop daar al voor by de huisarts en slik vezels. Maar nu sinds 4 dagen zoveel buikpijn ( me darmen ) en hele opgezette buik en niks werkt. Vezels niet, warm water in de ochtend op nuchtere maag niet, koffie niet. Iemand tips?
  • Rapporteren
Reageer
Typ hier je reactie
20 reacties
Karlien-
één maand geleden
Ik had hier vorige zwangerschap (en gewoon in het algemeen ook) ook last van maar nu ik geen vlees meer eet, gaat het allemaal gewoon vlotjes! Mss is het toeval maar ik zou niet weten wat er anders veranderd is 😅
  • Rapporteren
Aaricia96
één maand geleden
Kiwi op een nuchtere maag schijnt ook te helpen. Proberen waard toch?
  • Rapporteren
Prc
één maand geleden
Reactie op Aaricia96
Kiwi op een nuchtere maag schijnt ook te helpen. Proberen waard toch?
Zeker,! Wil alles proberen 🙃
  • Rapporteren
Aaricia96
één maand geleden
Bij mij hielpen walnoten ook. Ik at eerst kwark met een appel bij het ontbijt en doe daar nu ook walnoten bij. Lijkt dan net appeltaart, groot voordeel!
  • Rapporteren
Anika2020
één maand geleden
Ja echt verschrikkelijk heb er ook last van
  • Rapporteren
Hankevk
één maand geleden
Yoghurt met wat lijnzaad en havermout werkt hier best goed :)
  • Rapporteren
MH85
één maand geleden
Hier ook enorme last van. Buik is zo opgezet lijk wel 3 a 4 maanden zwanger terwijl ik 7+5 ben haha. Kreeg van alles en nog wat van de arts zoals Macrogol, maar nu ik zwanger ben mag ik dat natuurlijk niet meer nemen. Ik probeer nu inderdaad kiwi op een lege maag, helpt een beetje.. dus zal zeggen probeer het ook maar. 😊 Ik hou deze topic in de gaten want alle andere tips zijn ook welkom voor mij!
  • Rapporteren
Poedywoedy
één maand geleden
Peer met schil, kiwi's, pruimen dat zijn vruchten die eventueel werken. Anders misschien via de huisarts eenmalig microlax. Kun je ook kopen maar weet niet of dat ook bij zwangeren gegeven mag. Sterkte ermee!
  • Rapporteren
ChantalElise-24
één maand geleden
Ik ben 6+5 en ik heb hier ook erg last van. Altijd al gezeur gehad met m'n darmen, maar nu is het erger. Opgeblazen buik etc. Als ik niet al te grote porties, lichte en niet te vette dingen eet gaat het iets beter.
  • Rapporteren
Finn
één maand geleden
Roosvicee lacto hielp bij mij tijdens de zwangerschap, op aanraden van de verloskundige gekocht. Ik had echter niet heel veel last, dus weet niet of het werkt bij ernstige obstipatie.. Misschien wel het proberen waard?
  • Rapporteren
Suuus
één maand geleden
Genoeg vetten binnen krijgen schijnt ook te helpen..
  • Rapporteren
❤️_Littleone_❤️
één maand geleden
Ik heb daar nu niet zoveel last van maar ikzelf heb PDS (prikkelbare darm syndroom) en heb vanuit het ziekenhuis microgol en elektrolyten gekregen. De zakjes zorgen ervoor dat je ontlasting wat dunner wordt. Aangezien je al in het ziekenhuis ervoor loopt zou ik dat eens vragen. Het is niet schadelijk voor de baby en mag genomen worden.
  • Rapporteren
❤️_Littleone_❤️
één maand geleden
Ik heb daar nu niet zoveel last van maar ikzelf heb PDS (prikkelbare darm syndroom) en heb vanuit het ziekenhuis microgol en elektrolyten gekregen. De zakjes zorgen ervoor dat je ontlasting wat dunner wordt. Aangezien je al in het ziekenhuis ervoor loopt zou ik dat eens vragen. Het is niet schadelijk voor de baby en mag genomen worden.
Ziekenhuis=dokter
  • Rapporteren
Verwijderd lid
één maand geleden
Ik heb gisteren mijn wondermiddel gekregen! Ook hele week al problemen... niet te doen. Abrikozen thee. ‘S avonds gedronken, vanochtend direct naar de wc kunnen gaan. Ik ben een blij mens nu ;)
  • Rapporteren
VogelsT
één maand geleden
Is er bepaald eten waar je darmen niet zo goed tegen kunnen? Bij mij is dat melk en yoghurt e.d. Als ik dat eet dan kan ik binnen het half uur zonder moeite naar de wc.
  • Rapporteren
MaggyP
één maand geleden
Veel drinken en aardig wat bewegen (wandelen, yoggen maar niet te intensief) helpt bij mij en verder kiwi inderdaad.
  • Rapporteren
kellyS
één maand geleden
Ik heb er ook last van en bij mij werkt lijnzaad. Ook helpt het als plat op m’n rug ga liggen en m’n darmen masseer met ronde bewegingen. Doet heel zeer in het begin maar als je door masseert komt er wat beweging in je darmen en trekt de buikpijn en opgeblazen gevoel weg.
  • Rapporteren
Sunflower20
één maand geleden
Ik kreeg een goede tip, vitamine c poeder. Dus geen capsules maar echt poeder. Met een beetje beginnen in een sapje op lauw water (geen koud water dan lost het niet goed op). Kijken of een theelepel al werkt en anders wat opbouwen.
  • Rapporteren
BabyMCS
één maand geleden
Ik heb precies hetzelfde. Vorige week de huisarts gebeld en volgende gehaald: - Psiliumvezels - lactose (soort van siroop) - Microlax Sindsdien werkt het als vanouds. Werkt er gek van vorige week met nachts wakker worden van de buikpijn! Succes☺️
  • Rapporteren