14 Reacties

6 jaar geleden

Ik ga gewoon lakentjes gebruiken met daar overheen een dun dekentje, als je echt een hele dikke slaapzak hebt zou ik alleen een lakentje doen. Anders heb je de kans dat het veel te warm is. Mocht je het niet weten kan je altijd de kraam zorg of verloskundige even vragen😁

6 jaar geleden

Ik gebruikte pas na een paar maanden een slaapzakje. Eerst een ledikant deken met een lakentje en kruik. Bij mijn andere zoon een dun dekbedje.

6 jaar geleden

Gewoon een eenvoudig dekentje dan je goed kan instoppen onder de matras. Je baby mag het niet te warm hebben, want dan vergroot je de kans op wiegendood. Dus zeker geen donsdeken gebruiken 😊

6 jaar geleden

Bemini heeft fijne warme slaapzakjes.. Maar voordat ze kunnen draaien heb je ook voldoende aan een lakentje + dekentje - en huis wat warmer stoken.. Wij hadden voor extra een wollen dekentje van klippan. Succes xx

6 jaar geleden

Kan je dan gewoon een lakentje en dan dekbedovertrekje in bedje leggen?

6 jaar geleden

Het algemene advies is eerst alleen een dekentje (strak opmaken) en zodra de baby kan draaien een slaapzak. Dit moet je niet met elkaar combineren. Mocht je toch iets over de slaapzak heen willen doen, is het beste te kiezen voor enkel een lakentje. Er bestaat anders gevaar op warmtestuwing. Maar een slaapzak is al voldoende (vanaf maand of 4). Zie ook: https://www.veiligheid.nl/kinderveiligheid/slapen/beddengoed

6 jaar geleden

In principe doe je de baby eerst gewoon met kleertjes aan onder een laken en deken, pas als de baby wat ouder is gebruik je een slaapzak. Een slaapzak is eigenlijk als de baby gaat draaien zodat het niet koud wordt omdat de baby dan niet meer onder het deken blijft liggen

6 jaar geleden

Ondertussen kindje 3 en 4 op komst. Bij de eerdere 2 kids... Begonnen met een lakentje en dekentje eroverheen. Slaapzakje vanaf het moment dat of een inbakerdoek/ slaapzak nodig is, of ze beginnen met draaien. Tipje voor als iemand dit leest, en als de kleine er is denkt, ahjaa!!? Bij de jongste een inbaker slaapzak geprobeerd, hij sloeg zichzelf steeds wakker met alleen een lakentje. Maar het wekte niet, hij werd helemaal gek van dat vast zitten. Hebben ze ook een slaapzak waar ze met de armen omhoog ingebakerd kunnen liggen. Geweldig ding! Slaapzak merk 'love to dream'. Was een verademing, sliep als een roosje, en afbouwen ging beter dan ik gedacht. Wantja als ze willen gaan draaien moet je van de inbaker slaapzak af zijn. Wilde ik even kwijt, mocht iemand hetzelfde probleem gaan ervaren.

6 jaar geleden

Ik was begonnen met een dunne deken, maar mijn dochtertje bleef er vanaf het begin al niet onder liggen. Toen overgestapt op een new born slaapzak/ inbakerzak van Puckababy. Hier sliep ze "rustiger" in. Voor straks ga ik ook weer beiden uitproberen. Denk dar het toch voor ieder kind anders is qua voorkeur.

6 jaar geleden

https://www.veiligheid.nl/kinderveiligheid/slapen/beddengoed Hier staat heeeeeeeel veel info over. Vrijwel alles dat met bedje te maken heeft. Voor mij ook nog lastig. Eerste kindje, geen ervaring. Aerosleep matrasje en hoesjes, Dikkere en dunnere deken én aantal kleine maatjes slaapzakjes. (die laatste 2de hands van kennis) Kan ik alles uit proberen. Denk dat ieder kind anders is,. En jullie moeten jullie er prettig bij voelen, das belangrijkste denk ik .maar voor de regeletjes is Bovenstaande link 👌 Successss

6 jaar geleden

Bedankt voor al jullie reacties! Het is allemaal een stuk duidelijker geworden!

6 jaar geleden

Reactie op Hallo Baby

Bedankt! Super duidelijk!

6 jaar geleden

Reactie op Dj Driessen

Ik was begonnen met een dunne deken, maar mijn dochtertje bleef er vanaf he ...
En naast de slaapzak doe je dan geen laken of dekentje of iets? Ik heb een slaapzakje gekocht newborn maar is aardig warm. Staat op dat het echt zo warm als een dekbedje is.

6 jaar geleden

Bij.mijn zoon had ik eerst een lakentje met een dekentje en toen hij erg begon te woelen deden we een slaapzakje met een lakentje erover