23 Reacties

4 jaar geleden

Hi, vanaf dat 1 zit ik er al mee dat ik ons grote nieuws nog even voor mezelf wil houden. Het voelt als verzwijgen en liegen, maar ook als iets wat ik wel wil, heel verwarrend. Vorige week vroeg een hele goede vriendin ‘of het al was gelukt’. Ik kreeg kortsluiting, want voor de rust in m’n hoofd ik heb een soort schema gemaakt wie ik het wanneer wil vertellen. Ik heb tegen haar gelogen en ik voel me er al een week rot over. Nog 1 week tot de eerste echo (bijna 8 weken zwanger) en dan willen we eindelijk iedereen het mooie nieuws vertellen! Hoop dat ze het me kan vergeven hihi.

4 jaar geleden

Hi, Hier ook met behulp van clomid zwanger geworden. Wij hebben na de tweede ronde een miskraam gehad en nu bij de derde ronde is het weer ‘raak’. Op dit moment 5+2 zwanger. Wij hebben het onze ouders het fijne nieuws wel al gebracht. Ook door de vorige maand. Het was fijn om ook verdriet te kunnen delen. Vrienden/vriendinnen wachten we mee tot 12 weken. Ook hier hebben we een standaard verhaal voor dat het helaas niet gelukt is, nu hopen dat niemand het al door zal hebben. Succes met het niet te verklappen!

4 jaar geleden

Het is natuurlijk voor iedereen anders. Ben je een open of een gesloten persoon? Als het niet goed voelt om te liegen, niet doen. Onze ouders en mijn zusje weten het. Mijn directrice ook al. Ik werk in het onderwijs. Er zijn weinig invallers in het westen en ik weet dat ze dus na de zomervakantie al iemand (voor mij) nodig heeft. Hoe eerder ze op zoek gaat, hoe beter. Nu kun je denken. Dat is niet mijn verantwoordelijkheid. Tja, dat kan. Zo ben ik niet en dat kan ik ook niet. Nogmaals, waarbij voel jij je prettig?