Maagzuur

Run2020
2 maanden geleden
Volgen
Nog maar zo kort zwanger 5w, maar al zoveel last van maagzuur. Wie ervaart dit ook en heeft wat tips?
  • Rapporteren
Reageer
Typ hier je reactie
8 reacties
Jolet
2 maanden geleden
Denk dat je gewoon last hebt van misselijkheid. Maagzuur krijg je in het laatste trimester. Dat komt doordat je lichaam ruimte moet maken voor je baby. Dan drukt er iets tegen je maagklep, waardoor je maagzuur krijgt..
  • Rapporteren
plataantje
2 maanden geleden
Ik heb er 3 keer midden in de nacht last van gehad deze week. Zelf ben ik pas 4+3.
  • Rapporteren
KarinP
2 maanden geleden
4+6 vandaag en mijn kwaaltjes zijn af en toe wat krampen en steken en in avond wat last van maagzuur..
  • Rapporteren
Sher1986
2 maanden geleden
Herkenbaar van mijn vorige zwangerschap. Vanille pudding hielp mij wel. 😉
  • Rapporteren
Mamalijn
2 maanden geleden
Ja heel erg veel last van! Komt door de hormonen.. ik slik omepracol van de Kruidvat. Maar je kan ook rennies of andere maagzuur remmers proberen.
  • Rapporteren
jenvz
2 maanden geleden
Maagzuur kan in je eerste en derde trimester voorkomen. In eerste trimester door hormoonwisseling. Bij mijn eerste zwangerschap veel last van gehad. Gaviscon hielp bij mij goed. Pas op met zomaar medicatie hiervoor slikken. Niet alles mag je tijdens zwangerschap gebruiken.
  • Rapporteren
Run2020
2 maanden geleden
Bedankt voor tips dames. Ik ben al wat geminderd met het eten van kruiden en vet. Dat helpt ook al iets.
  • Rapporteren
EsAl
2 maanden geleden
Als je ook geobstipeerd (verstopt) bent vooral daaraan werken!
  • Rapporteren