34 Reacties

4 jaar geleden

Ik heb ook een maatje meer. Wil wel wat op gaan letten wat ik eet, zodat er niet teveel bij gaat komen.

4 jaar geleden

Ik heb ook een maatje meer, let ook op mijn voeding en minimaal 2 keer in de week weer gaan sporten. Deed dit al voor ik er achter kwam dat ik zwanger was, omdat ik wat wilde afvallen.

4 jaar geleden

Hier ook een maatje (of 2) meer.. Had ook eerlijk gezegd gedacht dat het daardoor ook niet zo snel zou lukken maar dat bleek dus niet waar en na de eerste serieuze poging, meteen raak! Ik probeer nu ook veel meer op mijn voeding te letten. Heb toevallig ook ontzettend zin in fruit (vooral sinaasappels)😂 Wel zit ik er aan te denken om naar een diëtiste te gaan die mij tijdens de zwangerschap kan begeleiden met het gezond eten en zo min mogelijk aankomen. Zijn er dames met een maatje meer die leuke sites hebben voor zwangerschapskleding? Liefs.

4 jaar geleden

Ik had me zo voorgenomen om op te letten, maar ik heb zo'n honger.. en ik lust vooral nog "warme" maaltijden.. 3x per dag warm eten tikt ook goed aan, dus ik hoop zo dat dat honger gevoel snel over gaat!

4 jaar geleden

Hi! Wat is voor jou een maatje meer? Mijn startgewicht is 83 kg bij 174 cm. Dus ook wel wat te zwaar. Ik probeer gewoon gezond te eten en merk ook dat ik op dit moment ook geen behoefte heb aan chocola of suikers o.i.d. En verder hoop ik ook dat het met een beetje bewegen, gezond eten een beetje meevalt met aankomen :).

4 jaar geleden

Hier ook een week voor ik wist dat ik zwanger was begonnen met sporten, dus dat hou ik er in. Soms wel frustrerend, altijd gedacht nog wel wat af te vallen en mooi zwanger te worden. Zit zo tussen me oren dat ik nu niet mooi zwanger kan worden maar misschien wel een zeekoe wordt haha.. ben al 20/25 kg te zwaar dus al die leuke en mooie zwangerschapskleding is meestal tot xl waar ik niet in kom en straks helemaal niet meer

4 jaar geleden

Wat vinden we een maatje meer? Ik heb een gewicht van 93 met een lengte van 167 .. maar 46. Ik ben 6 weken geleden gestopt met de pil en we zijn er gister achter gekomen dat we zwanger zijn..!! Heel blij en super gewenst maar zoo absurd snel was niet gepland. Ik ben net gestopt met roken en ben sinds een aantal maanden minimaal 3 keer in de sportschool te vinden. Ook ben ik net bij de diëtiste geweest en heb nu een voedings schema om af te vallen maar ja... bewust afvallen tijdens je zwangerschap mag absoluut niet. Ik vind het zo dubbel.. wil het beste voor ons kindje en was daar ook mee bezig ik had alleen echt niet verwacht zo snel zwanger te zijn..... zeker gezien vrouwen met overgewicht er vaak wat langer over doen. Letterlijke woorden huisarts : met jou postuur heb je sowieso een kleinere kans...

4 jaar geleden

Hi, Ja, hier ook wel echt een maatje meer 50/52 ;)! In mijn geval tot nu toe zit ik heel snel vol dus een pluspunt. Daarnaast was ik er één die haar ontbijt oversloeg en dit mezelf nu verplicht te doen en dagelijks minimaal 30 minuten wandelen. Ik ben wel van mening met een maatje meer dat je in beweging moet blijven voor de gezondheid van jouw kindje en jezelf maar vul dat in op je eigen manier. Liefs, Chantal

4 jaar geleden

Hoi, Hier ook maatje meer(bmi 35+). Ik probeer er goed op te letten gezonde voeding binnen te krijgen en niet aan te komen. Maar er is mij ook verteld dat afvallen tijdens de zwangerschap niet goed voor je kleintje is omdat er dan meer afvalstoffen vrij komen. Dus ik heb dinsdag een afspraak bij de verloskundig en wil daar dan ook naar vragen en dan inderdaad opzoek naar een diëtiste die me kan begeleiden tijdens de zwangerschap. Echt sporten durf ik nu niet, maar ben zeker wel veel aan het wandelen. Ik vraag mij ook af, waar haal je positiekleding maatje 44+? Hoop dat we allemaal een mooie zwangerschap hebben ondanks ons maatje meer🍀🤞🏻

4 jaar geleden

Hier ook een maatje meer, maat 52. Voor de zwangerschap was ik al bezig met afvallen en op eigen krachten bijna 10 kilo kwijtgeraakt. Toen kwam ik erachter dat ik zwanger was. Ik ben nu niet drastische bezig maar ik eet en drink verantwoord en loop om de dag 1 tot 3 km in de avond. De gynaecoloog heeft ook afgeraden om te blijven diëten maar wel verantwoord te eten. Drink eigenlijk veel water, nauwelijks koffie en anders rooibos thee zonder cafeïne. Snack of snoep bijna niet en anders is het groenten wat ik pak. Zo probeer ik toch aan me lichaam te denken en de kleine.

4 jaar geleden

Ik heb ook een maatje meer. Ik heb maat 50. Na een jaar zwanger geworden. Lette er de laatste tijd toch meer op. Ik wil nu wat gecontroleerder afvallen, maar maak me wel zorgen. Ik ben niet misselijk.. hoe hebben jullie dat? Ik ben nu 4+2 zwanger.

4 jaar geleden

Ik ben ook niet misselijk. onzeker of alles wel goed is/gaat. Maar dat heeft iedereen als ik het zo lees, wat me alweer wat geruststelt. Vandaag 5 weken, enkel gevoelige borsten en krampen/steken in me buik. Vannacht het ergst, 4 x wakker geworden erdoor. Slaap daarnaast ook slechter, heel vroeg klaar wakker. Ik denk als we gezond eten, veel groente en de juiste voedingstoffen ect. Dat het wel goed moet komen.

4 jaar geleden

Hallo allemaal. Ik join graag deze club. Maatje meer of minder..we zijn de club van prachtige zwangere vrouwen! Misschien is ons kindje wel extra goed beschermd nu, zo probeer ik te denken. Heb jaren lang gedacht dat ik er niet toe deed (ivm overgewicht) en ben daarmee aan de slag gegaan. Nu omarm ik mezelf met alles wat ik ben! Met maatje 50 neem ik juist wat extra ruimte in op deze planeet en daar maak ik goed gebruik van! Ik ben niet meer dikke Inge, maar Inge die toevallig ook dik is. Zelf-liefde is nummer 1! ik denk oprecht met alles wat doktoren en iedereen heeft gezegd dat door mijn mindset en acceptatie dit wondertje nu is gekomen!! Ook ik ben gevoelig voor negativiteit en ben onzeker over deze zwangerschap, maar ik voel en maak de keuze daar niet in te verzinken!! We can do this!!

4 jaar geleden

Reactie op Inge-1989

Hallo allemaal. Ik join graag deze club. Maatje meer of minder..we zijn de ...
Wauw wat een mooie mindset heb jij!❤️ Wilde dat ik af en toe zo dacht! Vertrouwen hebben op je lichaam is lastig maar probeer het echt te doen! We kunnen het allemaal!😘

4 jaar geleden

Reactie op Inge-1989

Hallo allemaal. Ik join graag deze club. Maatje meer of minder..we zijn de ...
You go girl!!!!💪

4 jaar geleden

Reactie op Shelbyy

Wauw wat een mooie mindset heb jij!❤️ Wilde dat ik af en toe zo dacht! Vert ...
Als ik het kan, kan jij het ook Shelbyy!! Het heeft mij wat jaren gekost aan therapie, mindfulness-cursussen en vallen en opstaan, maar dat was de beste investering ooit! We zijn zoveel mooier als we van onszelf houden en al dat extra ook gewoon als plus(size)punt nemen! Een goed dieet kennen we allemaal, vaak zit het succes tussen de oren. Gewoon bewust zijn met wat er is, dus ook af en toe balen, falen en blijven streven naar een gezonder gewicht met de juiste redenen. Mooi wat je zegt, vertrouwen hebben in ons lichaam, still working on it!

4 jaar geleden

Hier ook een maatje meer (90 kilo bij 1.68m). Ben nu 5,5 week zwanger en merk dat m'n zin in chocolade afneemt (whooptiedoo). Merk ook dat ik bewuster eet, gezonder. Hopelijk goed voor de kleine frummel en ook voor mezelf :)

4 jaar geleden

Hier ook een maatje meer.. fijn om deze topic te zien! Ik heb al een dochtertje van 2 en nu 5+3 zwanger. Ook erg bewust met voeding bezig. Heb in mn eerste zwangerschap niet kunnen genieten omdat ik steeds het gevoel had ik een hokje te staan.. je hebt overgewicht dus: je krijgt een glucosetest, dus je krijgt meer echo’s, dus je kan zw vergiftiging krijgen en meer bloed verliezen etc etc.. Voelde zo naar.. heb een perfecte zwangerschap gehad. Niks aan het handje.. Nu hoop ik meer te genieten en trots te zijn dat mijn lichaam dit weer kan ( hopelijk gaat alles goed)

4 jaar geleden

Reactie op Monique10

Hoi, Hier ook maatje meer(bmi 35+). Ik probeer er goed op te letten gezond ...
Bon prix moet je even kijken!

4 jaar geleden

Reactie op Floortje1994

Hier ook een maatje (of 2) meer.. Had ook eerlijk gezegd gedacht dat het d ...
Bon prix :)