20 Reacties

6 jaar geleden

Winkeliers zijn je niet verplicht toegang te verlenen aan het toilet.. al wordt dit in de meeste gevallen wel gewoon gedaan. Vaak maken ze voor zwangeren, ouderen en kinderen een uitzondering. Maar nu met de coronatijd is het inderdaad heel erg lastig. Zo stond ik van de week hier in het centrum, mijn dochter van 2,5 die pas net zindelijk is moest plassen.. mocht nergens naar de wc, ja sorry dan maar bij een boom.. kan er verder ook niets aan doen, kan haar moeilijk in haar broek laten plassen.

6 jaar geleden

Ik heb jaren in verschillende winkels gewerkt en als het niet mag, dan mag het niet ook niet als iemand zwanger is of ziek is of als het een kind is. Je moet beseffen dat er waardevolle spullen liggen achter de schermen en dat ze geen risico willen lopen dat iemand kwaad in de zin heeft. Dus ja ze mogen zeker wel weigeren of je nou zwanger bent of niet.

6 jaar geleden

Ik heb recent hetzelfde probleem gehad bij een tankstation en verder geen dichtbijzijnde wc te bekennen. In sommige landen is dat wettelijk vastgelegd maar hier in nederland hebben ze recht om te weigeren schijnbaar

6 jaar geleden

mij is inderdaad ook altijd gezegt dat zwangere vrouwen gewoon naar de wc mag gaan als ze het vraagt. maar het lijkt me inderdaad wel een beetje lastig is met corona op het moment

6 jaar geleden

Ik vind het vooral heel onsympathiek maar winkeliers mogen klanten/anderen gewoon weigeren om daar naar het toilet te gaan. Het is tenslotte hun pand en vaak is het beleid inderdaad om niemand toe te laten (ivm veiligheid maar ook kans op diefstal/overval). Ik neem aan dat jullie bij het Kruidvat ook geen klanten naar het toilet laten gaan. Vind het wel heel sneu voor je dat ze niet even een uitzondering hebben gemaakt maar goed...misschien had je het meer een probleem van je werkgever moeten maken en bijv weer naar huis gaan om daar van de wc gebruik te maken.

6 jaar geleden

Toiletbezoek mag nooit geweigerd worden. Officieel zelfs niet wanneer iemand bij jou thuis aanbelt. Maar nowadays, met alle corona toestanden, mag dat dus wel. Heel irritant 😐

6 jaar geleden

Toiletbezoek mag nooit geweigerd worden. Officieel zelfs niet wanneer ieman ...
Is dat in België zo? In Nederland in ieder geval niet. Hoeft niemand toe te laten in je eigen woning/winkel.

6 jaar geleden

Reactie op Julie89

Ik vind het vooral heel onsympathiek maar winkeliers mogen klanten/anderen ...
Was op werk inderdaad wel een dingetje ja, helaas is het vanaf werk ook nog een half uur met de tram voordat ik thuis ben dus dat was even geen optie. Bij ons mogen kleine kinderen en zwangere wel naar het toilet, sterker nog mijn leiding gevende was er heilig van overtuigd dat je dat niet mag weigeren, maar dan loopt er wel altijd een personeelslid mee. Normaal gesproken als onze lift het niet doet kunnen we via een trap en nooduitgang wel bij de eigen wc komen maar die nooduitgang moet geopend worden vanuit het hotel wat in de tussen liggende verdiepingen zit en dat was niet zo gauw mogelijk.

6 jaar geleden

Ik ben zelfs bedrijfsleidster geweest bij een grote retailer. Wij mochten klanten absoluut niet naar het toilet laten. Dit vanwege de veiligheid. Je moet je voorstellen dat iemand die "naar het toilet" moet ook meteen zicht krijgt op hoe alles eruit ziet en werkt. Bij mij moest je bijvoorbeeld door het volledige magazijn heen en had je ook direct zicht op de ruimte waar de kluis zich bevond. En vergeet ook niet dat een medewerker dan mee moet lopen en je op moet wachten. Wat er mogelijk weer voor zorgt dat het personeel in de winkel kwetsbaarder is. Houdt niet weg dat ik af en toe ook een oogje dichtkneep hoor. Maar ik kan mij voorstellen dat sommige mensen hier geen risico in durven te nemen. Ook omdat zij bang zijn voor eigen baan.

6 jaar geleden

Reactie op Jessica1107

Was op werk inderdaad wel een dingetje ja, helaas is het vanaf werk ook nog ...
Ik vind het ook niet meer dan fatsoenlijk dat je zwangere vrouwen en kinderen wel toe laat. Hopelijk komt het niet meer voor dat je ergens geweigerd wordt, zou ook helemaal gek worden.

6 jaar geleden

Hoe heb je 'het' uiteindelijk opgelost?

6 jaar geleden

Reactie op JMEB

Hoe heb je 'het' uiteindelijk opgelost?
Uiteindelijk heeft mijn leidinggevende toch iemand in het hotel gevonden die de nooddeur open kon maken, het hele gedoe heeft me uiteindelijk bijna een uur gekost

6 jaar geleden

Ik heb dat ooit bij mijn eerste zwangerschap gehad. Ik moest echt zo nodig dat ik dan heb gevraagd of ze dan liever hadden dat ik alles in de winkel liet lopen? Dan kon het plots wel 🤔 Ik snap dat het niet evident is maar kinderen zwangere vrouwen en mensen met blaas of darm problemen mogen in mijn ogen niet geweigerd worden mits bewijs dat je zwanger bent of iets mankeert wel te verstaan 😉

6 jaar geleden

Oh wat vreselijk en zeker in deze tijd dat je gewoon niet even naar het toilet kan! Ik kan het ook zeker niet lang volhouden. De baby schopt ook lekker tegen mijn blaas. Ik zou ook zeggen dan doe ik gewoon hier in de winkel. Maar gelukkig kon je uiteindelijk naar de wc. Maar vreselijk dat het zo lang heeft geduurd.

6 jaar geleden

Toen ik vroeger in een winkel werkte was volgens mij de regel dat als je in het bedrijf een drankje kunt nuttigen, dat ze je naar de wc moeten laten gaan. Geen idee of dit ergens vast staat, maar het leek me wel een mooie richtlijn. Wij mochten inderdaad niemand naar het toilet laten, omdat dit vlakbij de kluis was en je een stuk door het pand moest lopen waar klanten niet mogen komen. Denk wel dat meer winkels nu moeilijk doen vanwege de corona maatregelen.

6 jaar geleden

Denk dat normaal niet zo snel geweigerd word maar nu corona denk ik dat ze mogen weigeren maar geen idee

6 jaar geleden

Erg herkenbaar. Ik moet zovaak naar het toilet. Voor ik uit huis ga plas ik altijd en dan ga ik naar de winkel en eenmaal aangekomen bij de winkel of het winkelcentrum moet ik vaak alweer naar het toilet. Ik word overal geweigerd. Van de McDonalds, hema tot aan restaurantjes en noem het zo maar op. Dus vaak moet ik gewoon weer naar huis om te plassen en dan weer terug naar de winkel. Drama is het. Paar dagen geleden moest ik ook naar het toilet dus ik vroeg bij een klein restaurantje in het winkelcentrum of ik naar het toilet mocht. Ze zei door de rivm regels mogen alleen klanten naar het toilet. Dus ik zei zo van ok dus moet ik eerst een drankje kopen voor ik naar het toilet kan? Ze zegt ja. Ik bedankte haar en ben weggegaan. Daag ik ga geen drankje kopen om te kunnen plassen. Dus toen maar krom gelopen in de winkel want ik moest zo nodig.

6 jaar geleden

Ik werd zelfs geweigerd in een coffee-bar als klant!!!!!

5 jaar geleden

Wat belachelijk en zeer onvriendelijk! Om die reden heb ik toiletpapier in de auto gelegd. Dan maar ergens wildplassen als ze moeilijk doen.

5 jaar geleden

Moest vorige week ook 2x naar het toilet.. in de action & tacos ( voor opening tearooms en resto ) en hebben speciaal de toilet open gedaan voor mij ! Ze mogen idd niet weigeren