9 Reacties

5 jaar geleden
3 in 1 zit de maxi cosi er al bij in :)
Reiswieg, wandelbuggy gedeelte en maxicosi :)
Ik heb een combi wagen, en moet de maxicosi apart erbij kopen (met adapters)

5 jaar geleden
Ik heb een stokke kinderwagen en ga de maxi cosi Mica autostoel kopen. Dan is een losse maxi cosi niet nodig. Las laatst weer een heel artikel dat kinderen tegenwoordig veel te vaak in een maxi cosi zitten, dus ga er bewust eentje nemen die vast in de auto gemonteerd is (en er niet uit kan).

5 jaar geleden
Bij een 3 in 1 heb je een reiswieg, maxicosi, en soort buggy. De reiswieg is voor als ze nog heel klein zijn en je gaat wandelenwandelen de wandelwagen. Ja kunt korte afstanden de maxicosi met adapters op je wagen zetten, maar het wordt afgeraden om je kleine lange afstanden in de maxicosi op je wandelwagen te hebben ivm de ligging/houding van de baby.

5 jaar geleden
De reiswieg is vooral voor als ze heel klein zijn. Maar op een bepaald moment willen ze meer rondkijken en dan is een reiswieg niet meer zon goed idee en kun je ze in de maxi cosi plaatsen,ook wanneer ze beginnen met vaste voeding en je bent ergens naartoe is de maxi cosi handiger want een eetstoel is ook meestal voor oudere kindjes.

5 jaar geleden
Wij nemen geen maxi cosi voor de tweeling, wij hebben al 1 vaste autostoel van 0 tot 4 jaar, hier komt er nog eentje bij, bij ons mogen ze lekker in de reiswieg liggen als we uit de auto gaan, dit is een bewuste keuze ik zie vaak dat kindjes lang in een maxi cosi zitten en dan is het niet alleen in de auto

5 jaar geleden
Bij mijn dochter had ik geen maxi-cosi. Ik had ook geen auto. Nu hebben we wel een maxi-cosi gekocht. Deze past op het onderstel van onze kinderwagen met reiswieg. Aangezien ik alles toevoer doe vind ik de kinderwagen met reiswieg ideaal. Maar als we met de wagen ergens heen gaan is de maxi-cosi super handig, aangezien we een niet al te grote wagen hebben om er dan ook nog eens een reiswieg in te stoppen ☺️
Hier zal mijn dochter mee op de achterbank zitten, maar zij is al 15jaar dus heeft echt wel haar ruimte nodig (er kan op de achterbank geen reiswieg meer bij. Bij de grootouders staat een wieg dus zal de baby ook niet te lang in de maxi-cosi moeten zitten ☺️

5 jaar geleden
Volgens mij zoek je (TO) vooral duidelijkheid over het verschil tussen een maxi cosi en een reiswieg.
Een reiswieg is echt onderdeel van je kinderwagen, daarin ligt de kleine (vaak de eerste paar maanden). Dat is dus geen auto stoel.
Een maxi cosi is een stoeltje voor in de auto. Die kan je op je kinderwagen zetten met adaptors, maar daar mag je kleine niet al te lang in zitten. Plat liggen is beter voor baby’s. Vandaar dat je beide nodig hebt :-)
Zoals hier verder ook beschreven zit de maxi cosi bij de 3-in-1 wagens dus hoef je die niet nog los te kopen.