7 Reacties

2 jaar geleden

Hier geef ik nog steeds 1 flesje poedermelk (nummer 2) voor het slapen gaan. In dat artikel staat ook dat het schokkend is dat maar 30% van de ouders de vitamine D druppels geeft die aanbevolen worden. Dus die zou ik sowieso gaan geven, als je dat nu niet doet. En ik zou me dus ook niet zo druk maken om nog een beetje poedermelk. Zolang vaste voeding maar de basis is. En goed kijken naar nummer 2/3/4/5/6 melk. Het verschil is vaak dat er in 3+ alleen maar meer suiker zit. Dat is natuurlijk nergens goed voor.. dan geef ik ze liever een keer een koekje/snoepje.

2 jaar geleden

Gewoon melk geven. En wat hieronder gezegd wordt...kijk even naar de ingrediënten. Die extra suiker is niet nodig. Er wordt ook gezegd dat je het beste 1 kunt blijven geven, dat dat beetje ijzer extra niet het verschil maakt, maar die extra suikers wel

2 jaar geleden

Ik gaf na 1 jaar smorgens een flinke beker melk, en daarnaast zorgde ik nog dat hij iets van yoghurt binnenkreeg. Savonds flesje opvolgmelk 150ml. Hij had al een hele tijd diarree (wss door te veel melkproducten) nu krijgt hij smorgens nog maar 100ml gewone melk, af en toe wat yoghurt en savonds 150ml opvolgmelk. Cb gaf aan dat ik de avond ook gewone melk mag geven maar het gaat nu wat beter met de diarree dus laat het nu zoals het is. Er zijn heel veel artikelen waarin beschreven staat dat melk sowieso niet goed is voor mensen, het is ja immers voor kalfjes die bij hun moeder drinken. Maar zo zijn er natuurlijk ook weer artikelen waarin dat weer helemaal weerlegt wordt.

2 jaar geleden

Ja geef trouw vitamine D elke dag! En yoghurt deden we ook,maar ja, mevrouw wil haast niks meer 🤯 2 hapjes van alles en klaar... Qua opvolgmelk hebben we sinds 7 maanden nummer 2, nummer 3 etc begin ik indd niet aan vanwege de suiker.

2 jaar geleden

Het gaat geloof ik om het melk maar dat hoeft niet persee drinken te zijn. Dat mag ook door yoghurt/kwark oid. En wij geven ook nog gewoon flesje melkpoeder voor het slapen gaan. Gewoon doen wasr jij je goed bij voelt. Overal wordt verschillend over geschreven wat wel en niet goed is. Ik weet het soms allemaal niet meer😅🤷‍♀️

2 jaar geleden

Reactie op Nickky

Ik gaf na 1 jaar smorgens een flinke beker melk, en daarnaast zorgde ik nog ...
Kan het zijn dat jouw zoon een lactose-intolerantie heeft? Ik heb het zelf ook en die diarree komt daar wel bij voor🙈

2 jaar geleden

Reactie op Pink27

Kan het zijn dat jouw zoon een lactose-intolerantie heeft? Ik heb het zelf ...
Geen idee 😬. Heb nu de melk geminderd en diarree word ook minder dus zou zomaar eens kunnen 🤔