9 Reacties

2 jaar geleden

Hier oogt hij ook niet altijd moe voor zijn slaapje maar leg hem wel altijd in bed. Ligt een beetje aan hoe vroeg hij wakker is, maar hou tussen 12 en 2 aan. De ene keer is dat van 12 tot half 1, de andere keer van 1 tot 2. Ik laat hem nooit na 2 uur slapen zodat zijn avond bedtijd niet te laat word. Op vakantie heeft hij ook nee ontdekt en het woord spelen dus toen was zijn middagdutje ook spannend. Gewoon uitgelegd dat hij eerst naar bedje moet en daarna weer kan spelen, gelukkig goed gegaan. Wij hebben voor zijn middagdutje nooit echt een ritueel gehad 😊

2 jaar geleden

Mijn zoontje slaapt ook niet meer elke middag.. ik leg hem wel in bed maar hij gaat dan spelen en zingen en praten.. soms gaat ie slapen soms blijft ie wakker.. Laat hem wel gewoon liggen tot de tijd dat ie er normaal ook uit gaat.. Mijn zoontje huilt niet, dus misschien is dat ook makkelijker om hem dan te laten liggen..

2 jaar geleden

En als je haar bedtijd ietsjes later maakt? Dan duurt haar dag wat langer en zal ze misschien wel het middagdutje nodig hebben? Bovendien ik weet niet hoe oud je zoontje nu is, maar dat kan ook vaak zorgen voor een verandering bij je dochter. Ze is ineens niet meer alleen.

2 jaar geleden

Reactie op Wendy91

En als je haar bedtijd ietsjes later maakt? Dan duurt haar dag wat langer e ...
Later is dan echt geen optie. Ik denk ook dat ze dan alleen maar meer oververmoeid raakt. Mijn zoon is 4 maanden. Kan natuurlijk zijn dat ze het idee krijgt dat ze iets 'mist' als ze in bed ligt. Echter leg ik wel altijd eerst samen met haar, haar broertje op bed zodat 'iedereen gaat slapen'.

2 jaar geleden

Reactie op Lotje6

Mijn zoontje slaapt ook niet meer elke middag.. ik leg hem wel in bed maar ...
Ja ze begint eigenlijk meteen te huilen wat over gaat in krijsen als we haar laten liggen. Ze heeft wel vaker fases gehad dat ze even zichzelf in slaap babbelt of wat huilt, maar dit houdt dan ook gewoon niet meer op.

2 jaar geleden

Oh hier net zo sinds een paar dagen! Hij is wel moe maar slapen ho maar. Hij wil de hele dag spelen… prima maar ik heb ook nog een dochtertje van 6 maanden en die moet ook een middag slaapje doen en omdat hij niet slaapt wordt ze vaak ook eerder wakker. Wel fijn is dat hij savonds als een blok in slaap valt, maar wordt dan soms wel snachts een keer wakker. Ik vind bijna 2 ook best vroeg om de middag slaapjes over te slaan, dus bied wel altijd het slaapje aan. Misschien toch een fase dan haha..

2 jaar geleden

Wat herkenbaar! Mijn zoontje van bijna 2 (15 okt), wil ineens 's middags ook niet meer slapen?? Wanneer ik hem vraag wat hij dan wil doen, is het gelijk 'spelen'. Tips zijn welkom! :)

2 jaar geleden

Die van mij sliep altijd rustig 3 uur smiddags maar die weigert nu ook al 4 dagen haar dutje. Fijn om te lezen dat dit voor vele herkenbaar is. Ik blijf voorlopig maar gewoon aanbieden en hopelijk is het een fase

2 jaar geleden

Reactie op Kellx

Oh hier net zo sinds een paar dagen! Hij is wel moe maar slapen ho maar. Hi ...
Edit: mijn vriend bracht hem gister middag naar bed en ook bij hem weigerde die naar bed te gaan. Na van alles te proberen heeft hij hem neergelegd en met 1 hand vast gehouden zodat hij geen kant op kon. Was wel even huilen maar dat deed hij toch al omdat hij niet wilde slapen. Na nog geen 5 min was hij in slaap gevallen. Misschien niet het allerleukste om te doen maar het had gister effect. Vandaag had hij weer geen zin om te slapen ookal was hij super moe, wilde dit toen zelf gaan testen maar mijn dochtertje werd ook wakker dus heb het middag slaapje maar overgeslagen haha. Mijn zoontje wordt soms wel wat baldadig als hij zijn middag slaapje overslaat, iemand hier nog meer last van 🤣