Hallo allemaal,
Mijn dochter is bijna twee en ze begint langzaam te beseffen dat ze overal een mening over kan hebben ( vooral Nee uiteraard馃槄)
Nu weigert ze sinds een paar weken steeds vaker haar middagdutje. Tot een paar maanden geleden kreeg ze nog een flesje melk voor het dutje. Voordat haar broertje geboren is heb ik dat afgeschaft zodat het minder tijd kost haar te slapen te leggen. Dit ging prima. Ik kan me echt niet voorstellen dat ze er al aan toe is om geen middagslaapje te doen. Ze is dan ook echt heel erg moe en dan gaat ze ook om 18.00 al naar bed. Normaal slaapt ze ongeveer van 18.30/19.00 tot 7.00. Ik leg haar rond 12.30 in bed ( ze oogt dan niet altijd moe). Wat zijn jullie tips? Later in bed leggen voor het dutje als ze echt moe wordt? En tot hoelaat laat ik haar dan slapen? Anders dutje ritueel gaan toevoegen zoals verhaaltje lezen? Al vind ik dit lastig want ze heeft het nooit nodig gehad en ik heb met haar baby broer erbij ook niet altijd de rust en tijd voor een heel ritueel overdag.