7 Reacties

4 maanden geleden

Exact hetzelfde 😂

4 maanden geleden

Nu slaapt mijn dochter weer veel tussen de middag zoals je in een ander topic kan lezen maar toen zij wel/ niet een middag slaapje nodig had vroeg ik het gewoon aan haar en zei ze nee gaf ik haar een rust moment door even de tv aan te zetten en als ze ja zei liet ik haar even slapen

4 maanden geleden

Lastig is dit hè? Wij hebben het nu ook zijn zo zoekende bij de gastouder slaapt hij, we hebben nu een slaaptrainer en zoals vandaag is hij veel in zijn ogen aan het wrijven en wat mopperig laten we hem een uurtje slapen/boekjes lezen.

4 maanden geleden

Wij zitten er ook een beetje tussenin. Maar we volgen haar gewoon. Het middagdutje begint, als ze wél slaapt, wel steeds later. Rond 13.30 uur ofzo. Soms gaat ze liggen maar roept ze me al na een kwartier. Daar baal ik van want idd, ze is dan zo vermoeid tegen 18.00 uur dat ze niet meer te genieten is (ook moet ik oppassen dat ze niet op de bank in slaap valt rond die tijd). Maar ja als ze aangeeft echt niet meer te willen slapen....ik zeg soms wel: je kunt NU een dutje doen, maar straks niet meer, dan wordt het te laat. Soms gaat ze dan toch even liggen. En ook al slaapt ze niet, ze komt toch even tot zichzelf zonder prikkels. Maar het is een lastige fase, want als ze niet slaapt is het eind middag pittig, met huilbuien en dwarsheid aan een stuk door 😵‍💫

4 maanden geleden

Wij hebben 2 dagen kinderopvang. Die dagen doet hij al bijna anderhalf jaar geen middagdutje meer. Ondanks dat hij ze wel nodig heeft. Maar ip de dagen dat hij thuis is. Voornamelijk bij mij op maandag en donderdag leg ik hem wel neer. Soms pakt hij dan wel zijn slaapje. Soms niet.. Maar laat het dan ssn hem over.

4 maanden geleden

Mijn dochter doet al sinds ze 2 jaar is geen middagdutjes meer.... Deed ze die wel kwam ze 's avonds niet in slaap dus we zijn er gewoon van de ene op de andere dag mee gestopt. Heel soms wil ze overdag nog wel eens slapen, maar dat is als ze ziek is of geweest of als ze 's nachts niet goed heeft geslapen (heeft soms fases dat ze nachtmerries heeft en dan een uur wakker is midden in de nacht...)