Minder koolhydraten, meer (goede) vetten en eiwitten

4keergeluk
één maand geleden
Volgen
Hoi allemaal, De vk heeft me geadviseerd minder koolhydraten te eten en meer vetten en eiwitten. Mijn andere kinderen waren wat aan de forse kant bij geboorte, en ze denken dat het daar evt aan kan liggen. Ik mag oa vooral noten, kaas en worst eten, max 2 stuks fruit per dag maar dat is eigenlijk al te veel. Wat ik me afvraag, zijn er meer moeders die dit advies ook hebben gekregen, en hoe ziet dan je dagmenu er ongeveer uit? Ik vind het best lastig de juiste dingen te eten.
  • Rapporteren
Reageer
Typ hier je reactie
4 reacties
Daantje 1
13 dagen geleden
Te veel koolhydraten kunnen inderdaad flinkere baby’s opleveren. Ook kan het zwangerschap diabetes veroorzaken. Belangrijk om je voedingspatroon de baseren op: groenten, (rood) fruit, vis, vlees, eieren, noten, pitten en zaden. Ontbijt bijvoorbeeld met gebakken eieren (zonder brood uiteraard), of maak een smoothiebowl met noten of kokossnippers als garnering of maak chiapudding met kokosmelk. Af en toe volvette Griekse yoghurt of geitenyoghurt kan ook. Als lunch kun je een lekkere salade maken. En in de avond laat je de rijst en pasta even staan. Een zalmmoot met groenten is hartstikke lekker en gezond. Succes!
  • Rapporteren
NKr
12 dagen geleden
Het is vooral belangrijk je bloedsuiker stabiel te houden. Koolhydraten zien ook veel goede dingen in, maar neem bij voorkeur zo veel mogelijk langzame koolhydraten. Dus volkoren brood, en geen gebak. Havermoutpap is ook heel geschikt, maar dan geen (of heel weinig) suiker toevoegen.
  • Rapporteren
ZTaxx
12 dagen geleden
Volkoren brood en havermoutpap is dus niet geschikt voor Koolhydraadarm/beperkt. Op fb zijn goede kha groepen of koolhydraadbeperkt zoals je nu wilt gaan eten. Lekkere recepteb vindt je op www.patriciapinkster.nl en je waardes uitrekenen kan op www.gobento.nl
  • Rapporteren
Mamaforlife
6 dagen geleden
Hoi er is een leuke app waarin je precies kunt zien hoeveel je binnenkrijgt qua vet, eiwit en koolhydraten. Die heet FOOD. Kun je alles inzetten. In principe word je niet dik van koolhydraten. (Of je kind) Overconsumptie, dierlijke producten en bewErkt voedsel zijn vaak het probleem. Vers en dicht bij de natuur eten. Kijk eens bij paleo of keto (keto is wel koolhydraatarm)... 🍀
  • Rapporteren