345 Reacties

4 jaar geleden

Heel veel sterkte lieve meiden! Helaas ben ik ook nog steeds niet klaar. Anderhalve week geleden miso gebruikt maar 6 dagen later was er helaas nog geen lege baarmoeder. Maandag moet ik voor een echo weer terug. Ik voel me deze weken erg moe. Inmiddels is de miskraam al ruim 2,5 week aan de gang, maar de vermoeidheid blijft. Heeft iemand dat ook? En hoe lang duurt het voordat dit overgaat? Ik voel me helaas nog helemaal niet mezelf.

4 jaar geleden

Reactie op VJ 25

Heel veel sterkte lieve meiden! Helaas ben ik ook nog steeds niet klaar. An ...
Hier na 2,5 week eindelijk klaar na een curretage gister, 2x miso gebruikt met extreme pijn zonder resultaat en een ziekenhuis opname. Ben echt doodvermoeid en slaap non stop. Ik snap je helemaal. Maar wat vervelend dat je nog steeds niet klaar bent. Alle sterkte en kracht toegewenst :)

4 jaar geleden

Reactie op VJ 25

Heel veel sterkte lieve meiden! Helaas ben ik ook nog steeds niet klaar. An ...
De vermoeidheid kan ook komen doordat je ijzer te laag is .. ik heb 27 febr de pillen gebruikt en veel bloed verloren .. gelukkig was alles wel schoon maar bleef moe en snel duizelig .. bleek me ijzer veel te laag .. mis even bloed laten prikken ? Sterkte ♥️

4 jaar geleden

Reactie op VJ 25

Heel veel sterkte lieve meiden! Helaas ben ik ook nog steeds niet klaar. An ...
Ik heb nu totaal al 5 weken best aanzienlijk bloedverlies en voel me ook niet top... Vorige week woensdag is wel mijn miskraam uit zichzelf op gang gekomen en sindsdien wordt het iets beter. Mijn orthomoleculair therapeute (moeilijk woord, gaat over balans in je voeding en daardoor ook je hormonen) raadde me vooral aan weer veel (groene) groenten en gezonde vetten te gaan eten en als dat niet voldoende oplevert over een paar weken eens even bloedprikken en eventueel een supplement erbij. Je kunt ook doorgaan met je mama supplement (als je daarmee begonnen was) daar zit ook vaak extra ijzer en B-vitamines in die je nodig bent om je weer beter te gaan voelen.

4 jaar geleden

Ik kreeg gisteren de schrik van mn leven. Afgelopen Juli heb ik een miskraam gehad en gisteren ineens een paar bloeddruppels. Gelukkig is dit weer gestopt. Nu probeer ik weer te genieten van mijn zwangerschap. 23 maart een eerste echo, hopen dat er dn een kloppend hartje te zien is.

4 jaar geleden

Dank jullie wel. Ik kijk het deze week nog even aan en overleg het maandag wel met de gynaecoloog. Fijn te horen dat het ‘normaal’ kan zijn

4 jaar geleden

Ik kreeg van mijn verloskundige het advies ‘vrouwenmantelthee’ te drinken als de miskraam niet goed doorzet, dit bevordert krampen van de baarmoeder.

4 jaar geleden

Twee weken terug had ik de eerste echo, ik dacht met 6+4. Toen was het wat kleiner en was er nog geen hartje te zien. Gisteren opnieuw een echo, maar behalve een gegroeid vruchtzakje was er geen vrucht te zien. De afgelopen twee weken heb ik er wel een soort van rekening mee gehouden maar toch komt het keihard aan. Bij mijn eerste missed abortion heb ik een curettage gehad, dat wil ik eigenlijk niet meer. Maar over medicatie lees ik ook wisselende ervaringen. Hoe snel komt jullie cyclus daarna weer op gang?

4 jaar geleden

Reactie op Teirgram

Twee weken terug had ik de eerste echo, ik dacht met 6+4. Toen was het wat ...
Ik ben gisteren begonnen met de medicatie en ik vind het heel erg meevallen. Ik heb maar weinig pijnstillers genomen en heb wat krampen. Af en toe wat erger, maar het is echt heel goed te doen. Na zo’n 5 uurtjes kwam het bij mij op gang. Toen heb ik de volgende 5 uurtjes wel echt heel flink gevloeid, een lopende kraan soms. En er kwamen enkele flinke stolsels uit. Maar daarna nam het af tot een wat hevigere ongesteldheid en dus goed te doen. Ook verder helemaal geen krampen meer gehad en heel goed kunnen slapen. Nu begonnen aan de tweede dag tabletjes, dus even afwachten wat het vandaag gaat doen. Ik was echt heel bang na alle verschillende verhalen, maar ik vind het echt heel erg meevallen. Volgens mij ben ik ook gisteren het vruchtje verloren, maar dat weet ik niet zeker. Kon het niet zien, want het lag al onderin de wc..

4 jaar geleden

Reactie op b88

Ik ben afgelopen dinsdag naar het ziekenhuis geweest. Die arts vertelde wel dat als ik die dag had gebeld ik niet meer naar het zkh mocht komen ivm corona. Was misschien niet zo erg geweest, wat was die man een stijve chagrijnige hark... zo onpersoonlijk en totaal geen medeleven. Ik had al 2 weken gewacht tussen de 1e en 2e echo, omdat de eerste echo al niet goed was. Ik mocht nog 2 weken wachten of het vanzelf op gang zou komen, maar dit wilde ik niet. Klinkt misschien raar, maar ik wilde er gewoon zo snel mogelijk van af zijn.

4 jaar geleden

Zijn er meer vrouwen die geen nacontrole meer krijgen na een miskraam? Ik denk dat alles er uit is, maar normaal gesproken wordt dat gecheckt met een nacontrole. Door alle corona omstandigheden doen ze dit niet meer. Niet bij het ziekenhuis en niet bij de verloskundige. Ik word hier zo onzeker van, als alles er niet uit is wil ik dat gewoon op tijd weten, zodat ik zo snel mogelijk alsnog een curettage kan ondergaan..

4 jaar geleden

Reactie op Ronnes

Zijn er meer vrouwen die geen nacontrole meer krijgen na een miskraam? Ik d ...
Het is wel gezegd dat als ik het dit keer weer natuurlijk zal verliezen ik de afspraak af moest zeggen en niet kon kijken of echt alles weg is.. helaas doen ze ook geen curettage op het moment dus zou je dan niet veel opties hebben 😞 het is echt een kuttijd om zwanger te worden, zwanger te zijn in onzekerheid of een miskraam te hebben/ krijgen... wees maar lief voor jezelf Meis ❤️

4 jaar geleden

Reactie op kikjaa

Het is wel gezegd dat als ik het dit keer weer natuurlijk zal verliezen ik ...
Ja maakt mij ook onzeker! Ik heb 30 maart een afspraak staan in het zkh voor een medische echo vanwege een hartvormige baarmoeder. Ik heb helaas gisteren een miskraam gehad. Ik hoop echt dat de afspraak toch mag blijven staan zodat ze toch kunnen kijken of het schoon is én dat ze naar de vorm van mijn baarmoeder kunnen kijken.

4 jaar geleden

Reactie op Ronnes

Zijn er meer vrouwen die geen nacontrole meer krijgen na een miskraam? Ik d ...
Het tijdstip van mijn nacontrole is wel veranderd maar hij gaat door... Denk dat er nog wel verschil zit tussen het noorden (waar ik woon) en de rest van het land...

4 jaar geleden

Reactie op Damy_91

Ja maakt mij ook onzeker! Ik heb 30 maart een afspraak staan in het zkh voo ...
Ik zou maandag nog een echo hebben om te kijken of ik echt weer een miskraam krijg of het wonderlijk toch goed is.. afgebeld, het ziekenhuis gaat opslot geen artsen aanwezig, gelukkig kan ik nu maandag avond bij een verloskundigepraktijk terecht want zonder echo blijft die onzekerheid.. hoop natuurlijk dat het als het echt weer foute boel is, waar ik vanuit ga, het snel natuurlijk af zal komen.. nu maar hopen dat de afspraak maandag doorgaat 🤞of het voor maandag natuurlijk afkomt en dat controle word om te zien of het “schoon” is

4 jaar geleden

Reactie op Ronnes

Zijn er meer vrouwen die geen nacontrole meer krijgen na een miskraam? Ik d ...
Ik mag ook niet meer langskomen. Heb nog wel een belafspraak gehad maar een definitieve echo krijg ik niet meer🙁 onzekerheid blijft.

4 jaar geleden

Reactie op Ronnes

Iets te vroeg gereageerd.. ik sta op en voel een plop. En zie een heel dik ...
Dat is inderdaad moeilijk om te zeggen. Ik voelde ook iets in het toilet er uit komen en toen ik keek zag ik meteen dat het anders was dan derest wat er uit kwam.. Het was zeker geen bloedstolsel! Ik heb het gepakt en keek even later naar de foto van mijn echo en dezelfde vorm en grootte als wat er in het toilet lag. Dat was dus ons kindje. Het zou kunnen hoor dat het het vruchtje is.

4 jaar geleden

Reactie op Ronnes

Ja helaas :( ik ben nu 9,5 week. Bij de eerste echo 7,5 week was het al vee ...
Ahw wat vreselijk meid! Wat vervelend dat ze je zo lang hebben laten wachten zeg. Wat een onzekerheid zeg! Het is al verschrikkelijk om dit mee te moeten maken en dan ook nog op zo een manier.. Jeetje zeg! Het komt inderdaad heel vaak voor helaas en vaak bij de éérste zwangerschap. Maar waarom heb je zo vroeg de éérste echo gehad? Was dit je 1e zwangerschap? Ik hoop voor je dat het meevalt! Als ik je een advies mag geven.. Lees niet te veel de verhalen van een ander dat heb ik ook gedaan en ik maakte mijzelf echt gek en was heel erg bang geworden. Elk persoon ervaart het anders.

4 jaar geleden

Reactie op Gigi2020

Ik ben net bij het ziekenhuis in Amsterdam geweest en kreeg te horen dat zi ...
Wat verschrikkelijk zeg 😥! Heb je al bericht gehad van het ziekenhuis?

4 jaar geleden

Reactie op Kayleejm

Wat slecht dat de VK dat zei tegen jou! Ik heb ook best wat bloedverlies ge ...
Ja dat vind ik ook slecht! Bloedverlies is niet meteen een miskraam..