345 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Ronnes

Even een vraagje dames. Ik ben gisteren ‘schoon’ verklaard en vloei ook sin ...
Ovulatietesten werken helaas niet zolang er nog hcg aanwezig is, die zullen steeds de piek aangeven.. bij mij duurde het bijna 6 weken voor mijn hcg op 2,4 stond en mijn progesteron een eisprong aangaf.. ondanks dat ik 4 dagen na mijn vorige miskraam “schoon” was, soms duurt het gewoon langer voor de hcg helemaal zakt helaas 😞 ik had wel duidelijk vruchtbaarslijm rond week 6 na miskraam en was weer meteen zwanger geworden, helaas word dit nu ook weer een miskraam maar veel geduld en wachten en je lijf in de gaten houden, meer kun je eigenlijk niet nu, iedere week een testje om te kijken of het er al uit is zou kunnen, sterkte Meis 😘

4 jaar geleden

Hi! Hier helaas ook een miskraam verhaal. Ik was zwanger van een een eiige tweeling maar bij week 8 zijn hartjes gestopt met kloppen. Ze klopten al erg langzaam in week 7 dus we waren er al bang voor. Nu heb ik eergisteren de eerste ronde Cytotec genomen. Dit was extreem pijnlijk en bleek dat ik veel meer pijnstillers moest nemen. Ik zat echt weeën weg te puffen een paar uur achter elkaar. Er kwam toen wel een soort “prop” uit van diameter 5cm maar verder viel het wel tegen en meer bloed/ kleine stolsels zoals je eerste menstruatiedag. Ik heb nu 2 uur geleden de tweede dosis cytotec genomen en ben benieuwd of hier meiden zitten die de 2e keer pijnlijker hebben ervaren? Ik ben best zenuwachtig omdat ik eergisteren een paar x bijna flauw viel van de pijn, ik koorts had en mn vriend steeds met het ziekenhuis belde. Ergens hoop ik stiekem dat die “prop” al heel wat was maar als ik het hieronder lees moet je meer van dat soort proppen/ stolsels verliezen? Of hoe groot waren de stolsels bij jullie? Nouja ik hoop dat na vandaag alles eruit is. Fingers crossed en succes voor jullie allemaal met deze ellende!

4 jaar geleden

Hi! Hier helaas ook een miskraam verhaal. Ik was zwanger van een een eiige ...
Jeetje, wat heftig. Sterkte!! Ik had ook veel pijn, had pcm en ibu geslikt. Wat betreft de stolsels, ik had er heeeel veel, en heel groot. Wel 10tot15cm. Maar dat was ook niet echt normaal...en het vruchtje zat daar niet bij (uiteindelijk curretage). Het lastige is dat je eigenlijk nooit zeker weet of een grote stolsel ook een vruchtje is...kan, maar hoeft niet. Ik wens je heel veel sterkte deze dagen....♡

4 jaar geleden

Hi! Hier helaas ook een miskraam verhaal. Ik was zwanger van een een eiige ...
Zo die pijn kwam ook snel opzetten vanmorgen, viel me even tegen! Maar nu ik inderdaad onder de pijnstillers zit is het goed te overzien. Dit was mijn eerste dosis van 4 pillen inbrengen. Ik had 2 lege vruchtzakjes en de eerste is er 2 weken geleden spontaan uitgekomen toen heb ik een uurtje of 4/5 flink gevloeid met inderdaad ook flinke stolsels waarvan de grootste ook een cm of 5 was. Ik dacht toen ook klaar te zijn. Woensdag bleek helaas dat het andere zakje er nog steeds zat dus nu alsnog de misoprostol. Ik gok dat je beter gewoon door kunt gaan met de (bijna) maximale dosis pijnstillers om jezelf niet meer te plagen dan nodig is. Het is vervelend genoeg om jezelf ook nog een heleboel pijn te laten hebben... Ben wel benieuwd hoe je het vandaag gaat ervaren, heel veel sterkte ☺️

4 jaar geleden

Reactie op CarmenZ

Zo die pijn kwam ook snel opzetten vanmorgen, viel me even tegen! Maar nu i ...
Hi! Ahh wat naar dat het er nog niet allemaal uit was. Hoe is het gegaan gisteren met de cytotec? Bij mij gisteren echt bijna nergens last van gehad.. ik had wat buikkrampen vergelijkbaar met menstruatie maar geen super pijnlijke weeën zoals woensdag bij de eerste 4 pilletjes. Ik bloed nog wel met kleine mini stolsels a la eerste menstruatiedag. Vraag me nu wel af of die “prop” van woensdag misschien toch al alles was? Naja ik moet maandag in ieder geval weer even bellen met de vrouwenkliniek waar ik bij zit hoe en wat verder. Ik denk dat ik deze week dan een echo krijg en eventueel nog een 3e ronde moet met de pilletjes. Laatste optie was nog een curretage maar dat doen ze nu alleen in een abortuskliniek vanwege het corona virus niet in het ziekenhuis. Dus we zullen zien!

4 jaar geleden

Gisteren controle gehad bij de gynaecoloog en ook "schoon" verklaard. Ze zag in mn linker eierstok een eiblaas van 15 mm groot. Volgens de berekening vd gyn zou ik dan morgen of maandag mn eisprong hebben. Zo snel had ik het niet zien aankomen...ik dacht dat duurt nog wel een week of twee. Iemand hier ervaringen mee, dat alles zo snel weer op gang kwam? Het feit dat ik schoon ben verklaard gaf zo'n opluchting. Ik kan nu vooruit kijken. Ander vraagje...wat hebben jullie gedaan met het vruchtje? Ik heb m bewaard in een klein glazen flesje met water. Ik denk dat ik m ga begraven in de tuin. Of miss een nieuw plantje kopen voor in huis en m in de aarde begraven.

4 jaar geleden

Hier precies het zelfde... Zijn er echt kapot van! Het heeft bij ons 1,5 jaar geduurd na ons eerste dochtertje toen ik weer zwanger mocht worden... Hopelijk krijgen we op korte termijn nog een kans... Jammer, dat we je nooit in onze armen mochten vasthouden... Natuurlijk blijf je altijd in ons hart!❤Veel Liefs Papa, Mama en je grote zus Olivia

4 jaar geleden

Hi! Ahh wat naar dat het er nog niet allemaal uit was. Hoe is het gegaan gi ...
Hoi! Gisteren vooral rustig aangedaan en flink pijnstillers gehad, vandaag wel weer actief geweest maar het belangrijkste... Geen bloedverlies whatsoever... Als dit zo blijft moet ik maandag ook maar even bellen denk ik. Ik hoop voor jou dat dat het inderdaad was, nog een ronde pillen wordt je ook niet blij van

3 jaar geleden

Reactie op CarmenZ

Hoi! Gisteren vooral rustig aangedaan en flink pijnstillers gehad, vandaag ...
Ja vreemd allemaal he! Nou gistermiddag had ik wel weer opeens krampen en nu ook weer. Heb wel bloedverlies en kleine stolsels. Net kwam er weer een soort “stolselpropje” uit van ong diameter 4 cm. En zag daarstraks ook de twee vruchtjes eruit komen, dat was wel even een emotioneel moment. Ik hoop dat alles er nu vandaag uit gaat komen. Duurt wel lang allemaal maar zat denk ik ook goed vast..

3 jaar geleden

Hallo dames. Iemand dit al eens meegemaakt? Sinds donderdag gestopt met vloeien, nacontrole deze dag gehad en schoon verklaard. Ze dachten ook niet dat ik nog zou gaan vloeien. Maar nu heb ik sinds zondag bruine afscheiding. Het is maar een beetje, maar het is echt bruin en het stinkt een beetje.. ik snap echt niks meer van mn lichaam.. het zal wel oud bloed zijn, maar omdat de verloskundige had gezegd dat ze niet meer verwacht dat ik nog zou gaan vloeien.. maak ik me toch een beetje zorgen..

3 jaar geleden

Hoi allemaal, Ik heb afgelopen vrijdag de medicijnen ingenomen en het kwam best snel op gang. Verloor best wat bloed en stolsels. Buikpijn nam snel af en bloeden werd minder. Bloeden is nog steeds minder maar heb sinds vandaag ineens weer wat buikpijn... de gyneacoloog zei net dat dit niet erg is en het kan dat er nog een restje uit moet. Wie heeft dit nog meer gehad na een aantal dagen na de miskraam? Hopelijk is alles er uit...:(

3 jaar geleden

Reactie op b88

Hoi allemaal, Ik heb afgelopen vrijdag de medicijnen ingenomen en het kwam ...
Ik heb zelfs een week nadat ik de medicatie had gebruikt een groot stolsel verloren van 10 cm. Zelfs 2 cm ontsluiting zei de verloskundige. Wist niet wat me overkwam. De controle was goed afgelopen vrijdag

3 jaar geleden

Ik heb zelfs een week nadat ik de medicatie had gebruikt een groot stolsel ...
Wat fijn dat de controle goed was! Oke dus het kan dat de buikpijn komende week nog op en neer gaat... hopen op het beste!

3 jaar geleden

Reactie op b88

Wat fijn dat de controle goed was! Oke dus het kan dat de buikpijn komende ...
Ik heb ook nog steeds buikkrampen, soms zelfs weeën.. ik had afgelopen woensdag de eerste pilletjes genomen en vrijdag de tweede keer. Helaas alleen nog maar 2 stolsel “proppen” van diameter 3 cm en 5cm verloren. Verder wel steeds aan het bloeden en mini stolsels, maar heb het idee dat er dus nog lang niet alles is omdat ik die buikpijnen nog zo heftig heb. Woensdag heb ik een controle dus ben benieuwd!

3 jaar geleden

Ik heb ook nog steeds buikkrampen, soms zelfs weeën.. ik had afgelopen woen ...
Ik snap je gevoel! Hopelijk krijg je morgen goed nieuws!

3 jaar geleden

Reactie op b88

Hoi allemaal, Ik heb afgelopen vrijdag de medicijnen ingenomen en het kwam ...
Ik ben ook afgelopen vrijdag gestart met de eerste ronde pillen inbrengen en die hebben helaas niks opgeleverd. Ik heb nog wel af en aan wat buikkrampen maar das niet heel erg meer. Gisteren trouwens wel het ziekenhuis gesproken en die zeiden dat het nog wel zo kan zijn dat het een paar dagen langer duurt voordat het op gang komt. Volgende week woensdag moet ik weer naar de gynaecoloog. Fingers crossed 🤞🏻dat het alsnog op gang komt

3 jaar geleden

Reactie op CarmenZ

Ik ben ook afgelopen vrijdag gestart met de eerste ronde pillen inbrengen e ...
Had je paar uur na het inbrengen wel wat bloedverlies of alleen krampen? Kan inderdaad zijn dat het later op gang komt, dat zei mijn gyneacoloog ook. Hoop voor je dat het snel op gang komt!

3 jaar geleden

Reactie op b88

Had je paar uur na het inbrengen wel wat bloedverlies of alleen krampen? Ka ...
Heb alleen vervelende krampen gehad maar verder niets. Inmiddels weer een heel klein beetje bruin slijm. Ben er gewoon wel een beetje klaar mee inmiddels, de laatste keer dat ik normaal ongesteld was is begin januari geweest dus dat is al 3 maanden met dit gedoe...

3 jaar geleden

Reactie op CarmenZ

Heb alleen vervelende krampen gehad maar verder niets. Inmiddels weer een h ...
Ik snap dat je er helemaal klaar mee bent! Heb je alleen vrijdag pillen ingebracht, of een dag later ook nog? Hopelijk komt het alsnog op gang!

3 jaar geleden

Ik heb ook nog steeds buikkrampen, soms zelfs weeën.. ik had afgelopen woen ...
Hoe was je controle?