Misselijkheid niet uit te houden

NikitaM
6 maanden geleden
Volgen
Hi allemaal! Ik ben nu 6 weken zwanger en ik kamp helaas met extreme misselijkheid en braken. Dit speelt nu inmiddels 5 dagen. Ik ben op de 3e nacht naar het ziekenhuis gereden omdat ik voelde dat het echt niet goed ging. Een constant gevoel van braken, hoofdpijn, misselijkheid en ik ijlde zelfs. In het ziekenhuis bleek dat ik aan het uitdrogen was, ik lag dus aan het infuus. Ook werk er gespeculeerd over een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, dit werd gelukkig onwaar verklaard tijdens een inwendige echo. Nu zit ik inmiddels aan de emesafene en cycline in zetpil vorm. Tevens krijg ik medicatie omdat er een afwijking in mijn schildklier ontdekt is. Vandaag voor het eerst voel ik me redelijk goed, vergeleken met de dagen voorheen. Ik heb een sneetje brood met nutella op en had dorst (GEWELDIG) Dit is mijn eerste zwangerschap, ik ben hartstikke bang en weet niet wat me verder te wachten staat qua hoe ik me ga voelen. Tot nog toe ben nog steeds gelukkig met het feit dat ik een baby krijg, echter voel ik me ook een zwak persoon die in zo een beginfase al in het ziekenhuis beland is. Weinigen om me heen weten dit, ik wil de 12 weken afwachten voordat ik het vertel. Dus ik denk dat ik hier mijn ervaring graag deel, adviezen zou willen krijgen en hoor van mensen die een beetje hetzelfde meemaken.
  • Rapporteren
Reageer
Typ hier je reactie
3 reacties
Suzanne83
6 maanden geleden
Hoi, wat ontzettend naar voor je. Dit klinkt als hyperemesis gravidarum, en volgens 24Baby.nl heeft 2% van de zwangere vrouwen daar last van. Jij hebt dus pech. Prinses Kate van Engeland had hier blijkbaar ook last van en moest daarvoor ook naar het ziekenhuis. Ik vind het heel goed en sterk van je dat je naar het ziekenhuis bent gegaan. Houd vol, jij kan dit!
  • Rapporteren
NikitaM
6 maanden geleden
Reactie op Suzanne83
Hoi, wat ontzettend naar voor je. Dit klinkt als hyperemesis gravidarum, en volgens 24Baby.nl heeft 2% van de zwangere vrouwen daar last van. Jij hebt dus pech. Prinses Kate van Engeland had hier blijkbaar ook last van en moest daarvoor ook naar het ziekenhuis. Ik vind het heel goed en sterk van je dat je naar het ziekenhuis bent gegaan. Houd vol, jij kan dit!
Dankjewel, doet me goed om zo een berichtje te lezen, echt bedankt
  • Rapporteren
SimoneSieb
5 maanden geleden
Hoi hoi! Wat vervelend voor je, ik heb dit bij mijn vorige zwangerschap ook gehad lag toen met 8+3 uitgedroogd in het ziekenhuis. Nu 6+3 en weer ontzettend misselijk en moe waardoor ik ziek thuis ben. Hopelijk gaat het snel beter bij jou en bij mij Sterkte!
  • Rapporteren