Moeite met genoeg drinken

Roos24
2 maanden geleden
Volgen
Hi, Ik ben nu 7 weken zwanger van ons eerste kindje! Ik ben normaal al iemand die niet heel veel drinkt (ongeveer 1 tot 1,3 liter per dag). Nu heb ik door de misselijkheid nog meer moeite met voldoende drinken en ik zie ook aan de kleur van mijn urine (sorry 😅) dat ik niet voldoende vocht binnen krijg. Voordat ik zwanger was dronk ik alleen water, heet water en 2 bakjes koffie per dag. Koffie drink ik nu niet meer, het idee alleen al staat me tegen. Ook water drinken vind ik opeens niet lekker meer. Ik heb gemerkt dat kleine slokjes cafeïnevrije cola helpen tegen de misselijkheid, gedurende de dag drink ik hier nu ongeveer 1 glaasje van. Daarnaast had ik afgelopen week groentesoep voor mezelf gekookt, maar iedere dag het zoute van bouillon lijkt me ook niet alles? Zijn er meer dames die hier last van hebben? Hebben jullie nog tips om voldoende vocht binnen te krijgen? Of wat er terwijl je misselijk bent wel goed valt?
  • Rapporteren
Reageer
Typ hier je reactie
19 reacties
Sinjorita
2 maanden geleden
Probeer eens gemberthee, kan de misselijkheid verminderen! Xxx
  • Rapporteren
isaikink
2 maanden geleden
Ik herken dit, wat ik vaak doe is een 1,5 liter fles water naast me neer zetten en dat ik die eind van de middag probeer op te hebben en voor de rest drink ik fris. Misschien kan je hier iets mee, nu heb ik geluk dat ik niet erg misselijk ben.
  • Rapporteren
MH85
2 maanden geleden
Heb hier ook last van. Ben nu ipv steeds meer water meer fanta gaan drinken. Als ik water drink en is niet koud genoeg heb ik steeds neiging om te kotsen. Moeten maar toch wel meer water gaan drinken I guess. Succes verder
  • Rapporteren
Verwijderd lid
2 maanden geleden
Zijn er richtlijnen voor aantal liters drinken? Los van dat dit gezond is natuurlijk. Ik ben normaal ook al een slechte drinker en zonder koffie kom ik echt niet aan 2.5 liter.
  • Rapporteren
RKD
2 maanden geleden
Tip : bij de toko kan je zakjes Bolero halen zijn er in 50 verschillende smaken. Een zakje kan je samen met 4L water mengen ( soort van limonade, alleen zonder suikers etc ). Zo is het makkelijk weg te drinken en te variëren! https://www.bolerolimonadewinkel.nl/nl/bolero-limonade-top-24-smaken-proefpakket.html?source=googlebase&gclid=EAIaIQobChMI4-jR0anM5wIVheh3Ch38nwu_EAQYASABEgICuPD_BwE
  • Rapporteren
Roos24
2 maanden geleden
Reactie op isaikink
Ik herken dit, wat ik vaak doe is een 1,5 liter fles water naast me neer zetten en dat ik die eind van de middag probeer op te hebben en voor de rest drink ik fris. Misschien kan je hier iets mee, nu heb ik geluk dat ik niet erg misselijk ben.
Dat is inderdaad wel een goede tip, dan zie je ook iets beter hoe ver je al bent. Dat stimuleert misschien wat meer om een paar extra slokken te nemen!
  • Rapporteren
Roos24
2 maanden geleden
Reactie op MH85
Heb hier ook last van. Ben nu ipv steeds meer water meer fanta gaan drinken. Als ik water drink en is niet koud genoeg heb ik steeds neiging om te kotsen. Moeten maar toch wel meer water gaan drinken I guess. Succes verder
Balen dat je hier ook last van hebt! Jij ook succes! Ik hoop dat je snel minder misselijk bent.
  • Rapporteren
Roos24
2 maanden geleden
Reactie op RKD
Tip : bij de toko kan je zakjes Bolero halen zijn er in 50 verschillende smaken. Een zakje kan je samen met 4L water mengen ( soort van limonade, alleen zonder suikers etc ). Zo is het makkelijk weg te drinken en te variëren! https://www.bolerolimonadewinkel.nl/nl/bolero-limonade-top-24-smaken-proefpakket.html?source=googlebase&gclid=EAIaIQobChMI4-jR0anM5wIVheh3Ch38nwu_EAQYASABEgICuPD_BwE
Bedankt voor de tip! Ik zal er eens naar kijken, wellicht dat het dan iets meer smaakt!
  • Rapporteren
Noukiejjjj
2 maanden geleden
Ik heb ook altijd al moeite gehad met genoeg ( water) drinken.. nu heb ik laatst bij de ikea een groot glas gekocht waar ongv 65 cl in gaat.. deze vul ik zodra die weer leeg is met water of thee of ander drinken zodat ik weet dat ik dan altijd wel genoeg drink.. zowiezo merk ik dat ik op mijn werk meer drink dan thuis..
  • Rapporteren
mommy love
2 maanden geleden
Hi, ik merk dat ik tegen hetzelfde aan loop. Voorheen dronk ik ‘s ochtends koffie en de middags sloten met thee. En nu (ben 7wk) krijg ik er al geen koffie in en de thee begint me ook tegen te staan. Ik ben nu cristal clear aan het proberen en dat werkt tot nog toe aardig.
  • Rapporteren
Leonie0990
2 maanden geleden
Gember thee inderdaad! Goed tegen de misselijkheid en voor je vochtinname. Ik heb elke dag een thermosfles mee naar mn werk.
  • Rapporteren
xTessx
2 maanden geleden
Heb het zelfde probleem. Waar vindt ik gember thee? Of hoe maak je het?
  • Rapporteren
Pinkeltje
2 maanden geleden
Ik nu 5 weken en ook moeite met vocht binnen krijgen. Niet door misselijkheid momenteel, maar ik drink ook altijd al weinig. Niet zeggen dat ik wel meer drink maar niet over de 2 liter denk ik. Wat helpt om wel aan te denken is de hele dag een bidon met water voor me, of bij me hebben. Dan herinner ik mezelf eraan om te drinken. Zo gaat het iets beter. Thee gaat er ook wel in savonds en sochtends met opstaan. Maak dan een grote mok, extra breed. Scheelt stiekem allemaal denk ik. En ik drink paar slokjes in bed sochtends als ik wakker word want heb dan reuze droge mond. En als ik snachts eruit ga om te plassen drink ik ook nog paar slokjes.
  • Rapporteren
Pinkeltje
2 maanden geleden
Reactie op xTessx
Heb het zelfde probleem. Waar vindt ik gember thee? Of hoe maak je het?
Gember vind je in de schappen bij de supermarkt bij de groente ligt het. Anders daar even vragen. Wassen , een stuk afsnijden en de schil eraf halen. Dan in een mok of kan heet water doen, ook lekker met schijfje citroen en/of honing. Werkt goed tegen misselijkheid maar ook heel gezond tegen griep enzo. Alleen gember is genoeg maar je kan er ook een theezakje aan toevoegen, bijvoorbeeld groene thee heel eventjes erin hangen (niet teveel groene thee op een dag)
  • Rapporteren
xTessx
2 maanden geleden
Reactie op Pinkeltje
Gember vind je in de schappen bij de supermarkt bij de groente ligt het. Anders daar even vragen. Wassen , een stuk afsnijden en de schil eraf halen. Dan in een mok of kan heet water doen, ook lekker met schijfje citroen en/of honing. Werkt goed tegen misselijkheid maar ook heel gezond tegen griep enzo. Alleen gember is genoeg maar je kan er ook een theezakje aan toevoegen, bijvoorbeeld groene thee heel eventjes erin hangen (niet teveel groene thee op een dag)
Helemaal goed dankjewel! Hebben wij ook in de winkel neem het morgen meteen mee!
  • Rapporteren
Roos24
2 maanden geleden
Reactie op Pinkeltje
Ik nu 5 weken en ook moeite met vocht binnen krijgen. Niet door misselijkheid momenteel, maar ik drink ook altijd al weinig. Niet zeggen dat ik wel meer drink maar niet over de 2 liter denk ik. Wat helpt om wel aan te denken is de hele dag een bidon met water voor me, of bij me hebben. Dan herinner ik mezelf eraan om te drinken. Zo gaat het iets beter. Thee gaat er ook wel in savonds en sochtends met opstaan. Maak dan een grote mok, extra breed. Scheelt stiekem allemaal denk ik. En ik drink paar slokjes in bed sochtends als ik wakker word want heb dan reuze droge mond. En als ik snachts eruit ga om te plassen drink ik ook nog paar slokjes.
Dat doe ik inderdaad ook, heb een glas water op mijn nachtkastje en als ik 's nachts wakker wordt drink ik een paar slokjes. Ik ga denk ik ook maar op zoek naar een lekker grote mok, dat maakt het wellicht al wat makkelijker! Bedankt voor de tip.
  • Rapporteren
VogelsT
2 maanden geleden
Ik heb geen last van misselijkheid maar wel een tip om drinken weer leuk te maken. Zorg voor een grote thermomok die je kan afsluiten. Tip: zorg voor een lichte binnenkant zodat je kan zien hoeveel water je erin doet en hoe donker de thee wordt. En sla vele lekkere smaken thee in, bijvoorbeeld via https://thee-en-kruid.nl/ of https://www.teastreet.nl/ ( hier staat bij of er cafeïne in zit of niet). Heerlijke thee's en als je dan een mok hebt waar 0,5 liter in kan, hoef je er maar 4 gedurende de dag te drinken.
  • Rapporteren
manon3
2 maanden geleden
Reactie op Leonie0990
Gember thee inderdaad! Goed tegen de misselijkheid en voor je vochtinname. Ik heb elke dag een thermosfles mee naar mn werk.
Ik word dus juist misselijk van gemberthee 😅😆
  • Rapporteren
Angeliq88
2 maanden geleden
Water met een schijfje citroen of sinaasappel is ook lekker verfrissend, of met een takje munt erbij. Zo krijg je wel je vocht binnen zonder gelijk alle suikers die vaak in andere drankjes zitten. 😇😉
  • Rapporteren