53 Reacties

4 jaar geleden

Aiii nu krijg je terror over je heen🙈 ik zou overleggen met je vk. Ik heb het zelf ook moeilijk hoor maar merk wel dat afleiding echt helpt en die 1 op de dag maakt voor je verslaving geen verschil meis

4 jaar geleden

Ik ben zelf voor meerdere redenen bij een goede accupuncturist. Hoor van meerdere dat stoppen met roken ook daar kan helpen. Je kan het proberen :) ! Plus het is iets waar je echt door heen moet! De app Kwit heeft mij destijds geholpen om te stoppen.

4 jaar geleden

Ik ben in oktober gestopt en nam zoethout of een glas water. Zoethout is bloeddruk verhogend dus nu niet heel verstandig. Ook probeerde ik iets te gaan doen als ik trek in een sigaret had. Stukje wandelen, schoonmaken of de was. Succes met stoppen! Als het mij gelukt is moet het jou ook lukken :)

4 jaar geleden

Reactie op Minnie1991

Aiii nu krijg je terror over je heen🙈 ik zou overleggen met je vk. Ik heb ...
Ja dat kan best wel! Maar is ook zo vroeger rookte iedereen en ik heb sinds donderdag niet gerookt. En als ik 1 op dag zou roken is minder erg. Ik rookte die afgelopen 4 weken elke dag 10 sigaretten ofzo. Dus ik denk van ja weetje iedereen zo zijn ding. Ik heb natuurlijk mijn bedenkingen erbij maar de stress is ook niet goed voor de baby

4 jaar geleden

Hoi, Ja ook 1 sigaret of minder roken dan normaal is schadelijk. Je moet er echt ff doorheen! Vooral de eerste week is even lastig, maar denk aan je kindje, het is voor een goed doel. Hou vol!! Liefs Sanne

4 jaar geleden

Ik ben ook meteen gestopt met roken, het is.moeilijk maar het is het beste voor de baby en jezelf. Dat hou ik in mijn gedachte en elke keer als ik denk ik wil nu roken denk ik aan waar ik het voor doe en dat is vele malen belangrijker dan de trek.. we moeten er even doorheen!

4 jaar geleden

Reactie op xTessx

Ja dat kan best wel! Maar is ook zo vroeger rookte iedereen en ik heb sinds ...
Ja klopt. Maar ja je weet gewoon dat het niet goed is. Als er wat met je kind is vergeef je het jezelf nooit meer. Je bent al bijna een week gestopt ik zou doorpakken

4 jaar geleden

Ha, ik geloof gelijk dat het zwaar is. Maar dit hoort bij de grote verantwoordelijkheid van het zwanger zijn. Gooi lekker al die sigaretten weg en ga van het geld dat je bespaart op zoek naar wat je kan helpen om het vol te houden en koop leuke dingetjes voor je baby 👶🏻!

4 jaar geleden

Ja lastig hè.. Ik ben al sinds 2011 gestopt met roken en 2 jaar geleden begonnen met een vape vanwege de heerlijke smaak! Ik heb er geen nicotine in zitten dus het is niet persee verslavend (of slecht voor je lichaam). Ik ben er wel mee gestopt en merk dat het vooral de gewoonte is die ik mis dat zal bij jou ook het geval zijn. Je bent namelijk na een week van je lichamelijke verslaving af.. nu de geestelijke nog! Komt goed, je weet waar je het voor doet😘

4 jaar geleden

Misschien is een laserbehandeling van Prostop een optie voor je. Geen idee of dit mag als je zwanger bent. Maar heeft mij goed geholpen, nu 2 jr gestopt. Vanuit mn omgeving ook veel succes verhalen :)! Zet m op!

4 jaar geleden

Zeker lastig! Ik ben sinds zondag ook gestopt en ook ik heb nog steeds behoefte. Bij mijn eerste zwangerschap had ik er totaal geen moeite mee, na 2 jaar weer begonnen tot afgelopen zondag 1,5 jaar gerookt tussen door maar nu heb ik continu trek in een sigaret. Afleiding helpt, en ik drink elle keer een glas water. Succes ik hoop dat je het redt. Elke sigaret die je rookt komt ook bij jou kindje en kan de groei verminderen.

4 jaar geleden

Hoi, Ik heb nicotine pleisters gekregen van het zh (ivf) die je ook via de huisarts kunt krijgen dan word het ook nog eens vergoed. Het helpt echt een heel stuk. Je krijgt nog wel afbouwend wat nicotine binnen maar je zuurstof gehalte van het bloed word wel normaal (dus ook voor je kindje). Plus het aantal toegevoegde slechte stoffen krijg je niet meer binnen.

4 jaar geleden

Reactie op Ramonaxx

Hoi, Ik heb nicotine pleisters gekregen van het zh (ivf) die je ook via d ...
Dat klinkt inderdaad wel als iets wat ik kan regelen! Dankjewel

4 jaar geleden

Reactie op xTessx

Dat klinkt inderdaad wel als iets wat ik kan regelen! Dankjewel
Héél veel succes ermee 💪 Het is niet altijd even makkelijk en leuk maar you can do it !!!

4 jaar geleden

Koop via bol.com het ereader boek. Stoppen met roken voor vrouwen van alan carr! Kan je op je telefoon lezen! Bij de 1ste is het mij gelukt. Na de miskraam toch weer gerookt. Toen ik opnieuw zwanger werd geem sigaret meer aangeraakt! You can do it 💪

4 jaar geleden

Ik vind het ook lastig. Zo veel mogelijk afleiding zoeken helpt echt. Elke keer als ik zin had in een sigaret ging ik een spelletje spelen op m’n mobiel. Al was het maar voor 5 minuten..

4 jaar geleden

Je kunt ook je huisarts vragen. Hulp bij stoppen met roken wordt vergoed vanuit de zorgverzekering en je betaalt sinds dit jaar ook geen eigen risico meer. (NL)

4 jaar geleden

Twee weken doorbijten dan ben je het ergste door, je weet waar je het voor doet! Ik ben 13 maanden geleden gestopt, ben super blij. (En je houd geld over😜gezien je andere topic )

4 jaar geleden

Ik ben nu ruim 4 weken gestopt. Heeeel veel kauwgom hielp mij

4 jaar geleden

Reactie op xTessx

Ja dat kan best wel! Maar is ook zo vroeger rookte iedereen en ik heb sinds ...
Ik zou echt per direct op zoek gaan naar iets anders dat stress verhelpt. Stress is niet goed, maar roken ook niet. De trek in roken is nu even, maar gevolgen voor de baby kunnen er zijn/haar leven lang zijn.. ik wil het je echt op je hart drukken. Zoek lekker veel afleiding en zoek desnoods prof hulp. Geef je kindje de beste start!