53 Reacties

4 jaar geleden

Dit is mijn dag 3 dat ik gestopt ben. Vandaag precies 5 weken zwanger. Maar t valt mij ook ernstig zwaar hoor haha. Maar we weten waarvoor we het doen. Zet m op!

4 jaar geleden

Reactie op MammaF

Dit is mijn dag 3 dat ik gestopt ben. Vandaag precies 5 weken zwanger. Maar ...
Elke dag is weer stap dichterbijer! Daarom wou ik de topic ook openen. Met negativiteit bereik je niks maar deze berichten helpen juist alleen maar❤

4 jaar geleden

Tess topper die je bent! Ik ben nu 5+2 en ook ik ben nu ruim een week gestopt met roken. Het is verschrikkelijk moeilijk geweest maar op dit moment is het voor mij al een gewoonte niet te roken. En dat met een rokende vriend! Wat mij enorm hielp is de doemverhalen lezen op internet wat er kan gebeuren als je door blijft roken. En dat deed ik elke keer wanneer ik zin had in een sigaret. Die zin was daarna snel verdwenen. Ik heb ook de app KWIT gedownload. Die houd bij hoe lang je gestopt bent en wat er dan allemaal verbeterd aan je lichaam, en wat je qua geld bespaard! Is ook een fijne motivator! Succes meid, you can do this. Als we er een kind uit kunnen persen, kenne we dit zeker!

4 jaar geleden

Ik rookte de eerste week(4) toen ik wist dat ik zwanger was gewoon 3 sigaretten per dag, bij week 5 begon de misselijkheid en opeens vond ik de geur van sigaretten zo vies geworden dat ik er helemaal niks meer van wil weten, echter voor de vrouwen die in 1x stoppen ze zeggen dat dat slechter is ivb je stress niveau die gaat omhoog en dat is weet slecht voor de baby het beste is toch om af te bouwen.

4 jaar geleden

De dag dat ik wist dat ik zwanger was per direct gestopt. Ook ik vond het in het begin echt heel erg lastig. Rookte zeker pakje per dag. Ben nu al 3 weken gestopt en ik zeg je eerlijk ik denk er niet eens meer over na. Alles voor de 👶🏼

4 jaar geleden

Tess topper die je bent! Ik ben nu 5+2 en ook ik ben nu ruim een week gesto ...
Hahaha jaa!! Ik hou van je energie mop!! Dankjewel veel mensen motiveren me hier maar dit berichtje had ik echt even nodig!❤ Mijn vriend rookt ook nog maar al stukken minder

4 jaar geleden

Ik heb precies hetzelfde soms houd ik het een hele dag vol, maar rook ik toch weer die ene sigaret voor het slapen gaan waar ik me super schuldig over voel

4 jaar geleden

Reactie op xTessx

Hahaha jaa!! Ik hou van je energie mop!! Dankjewel veel mensen motiveren me ...
Fijn dat het helpt! Succes, je kan het 👊🏻

4 jaar geleden

Ik ben gelukkig vorig jaar April al gestopt met roken omdat we een kindje wilden. Ik heb er nu totaal geen behoefte en moeite mee. Ik heb het toen met een e-smoker gedaan. Maar weet niet of dat nu ook gezond is als je zwanger bent. Wel zou ik gewoon sterk zijn, je moet echt proberen het te laten, je kunt het! Er groeit een kindje in je buik wat de wereld gaat betekenen voor je. Anders misschien zo een cursus doen, heb ik ook goede verhalen over gehoord. Of naar de huisarts, het wordt sinds dit jaar vergoed om hulp bij t stoppen met roken te krijgen .

4 jaar geleden

Reactie op xTessx

Ja dat kan best wel! Maar is ook zo vroeger rookte iedereen en ik heb sinds ...
Het is vreselijk moeilijk maar het dubbel en dwars waard! Realiseer je dat inderdaad vroeger iedereen rookte en daar ook super veel ellende van gekomen is! Dat stress niet goed is voor een baby is absoluut waar maar in het begin stadium waar je nu in zit gaat dat nog helemaal niet op. Slechte bloedwaarden zijn nu het allerslechtst voor alle vitale delen van je baby die zich ontwikkelen. Ik hoop dat je een fijne huisarts hebt die kan je altijd helpen met dit soort dingen! Voor elke sigaret die je niet opsteekt ben je een topper!

4 jaar geleden

Reactie op xTessx

Hahaha jaa!! Ik hou van je energie mop!! Dankjewel veel mensen motiveren me ...
Ja ik vind dat mijn vriend ook gewoon moet stoppen. Heb al 9 maanden de zwaarste taak, de stimulans voor mij door ook te stoppen vond ik wel het minste. Maar zo zie je maar weer, mannen zijn minder sterk dan vrouwen 🤪 Maar jezus nu ben ik erachter hoe erg ik uit m’n bakkes heb geroken zeg pfoehhh. 😂

4 jaar geleden

Ik ben nu ook 2 weken gestopt met roken.. Ik rookte nooit zoveel maar pas als je echt stopt met roken merk je hoe moeilijk het is. Mijn vriend rookt door als een ketter dat maakt het ook moeilijk... Gewoon doorzetten enige wat we kunnen doen en het is voor een goed doel 😁

4 jaar geleden

Ja ik vind dat mijn vriend ook gewoon moet stoppen. Heb al 9 maanden de zwa ...
Echt he die geur uit hun mond wordt er misselijk van 😂😂

4 jaar geleden

Reactie op Dor-24

Echt he die geur uit hun mond wordt er misselijk van 😂😂
Niet te doen! Hij mag niet eens meer naast me ademen, kan het gewoon niet verdragen. Bah bah 😂

4 jaar geleden

Ik ben gestopt met roken van zodra ik het wist dat ik zwanger was. Voordien was ik al aan het afbouwen tot 2 a 3 per dag. Ik ga absoluut geen sigaret aanraken met een baby in mijn buik. Ik ben er van overtuigd dat het 1 van de slechtste dingen is dat je kan doen. Maar toch, het is niet makkelijk! Ik denk er heel veel aan...

4 jaar geleden

Een vriendin van mij rookte 10 sigaretten per dag. Toen ze zwanger was stopte ze. Maar soms, als het te erg werd, nam ze een trekje of 2 van de sigaret van haar vriend. Niet perfect, maar goed te handelen. En het ‘stelen’ van een paar heisjes werd gedurende de zwangerschap ook minder tot uiteindelijk 0. Ik hoop dat je hier iets mee kunt. Je kan het!

4 jaar geleden

Niet te doen! Hij mag niet eens meer naast me ademen, kan het gewoon niet v ...
Heb zelf nooit gerookt, mijn vriend wel. Voorheen nooit last van, maar idd als hij gerookt heeft en komt in mn buurt.. 🤢🤮

4 jaar geleden

Ik heb in mijn vorige zwangerschap 8 peulen per dag gerookt. Mijn kind is geheel gezond geboren niks mis mee. Nu ben ik 3 maanden na haar geboorte gestopt met roken. En moet eerlijk vertellen als je de eerste 24 uur door bent zeg je tegen jezelf om nu weer te roken is zonde hou het al 24 uur vol. Dat deed ik met 24 48 72 uur. Daarna per week. Je kan dit !

4 jaar geleden

Ja ik vind dat mijn vriend ook gewoon moet stoppen. Heb al 9 maanden de zwa ...
Hahaha Jaaa zeker ik ook Hahah

4 jaar geleden

Ik ben zelf ongeveer een half jaar geleden gestopt met roken (nu 7 weken zwanger). In het begin is het even doorbijten, maar nu heb ik er totaaaal geen moeite meer mee. Ik ben zo blij dat ik er af ben! Als je een moeilijk momentje hebt kun je het best afleiding zoeken, ik ging altijd schoonmaken of maakte me een kopje thee. Ik heb verder geen medicatie/pleisters o.i.d. gebruikt, dat vond ik het prettigs omdat ik al bezig was met zwanger proberen te worden op dat moment. Elke keer als je even een moeilijk moment hebt is het belangrijk dat je jezelf er aan herinnert waar je het voor doet en dat de drang naar een sigaret vanzelf weer over gaat (hoewel dit soms niet zo lijkt). Heel veel succes met stoppen, je kunt het!!!