53 Reacties

4 jaar geleden

Ik ben 7 weken sinds vandaag en ik rook nog... Is niet goed weet ik wel maar is moeilijk om gelijk te stoppen. Ben ook compleet onverwacht zwanger geraakt dusja... Ik rook wel minder en hoop binnenkort uiteindelijk te kunnen stoppen

4 jaar geleden

Reactie op RichelleVer

Ik heb in mijn vorige zwangerschap 8 peulen per dag gerookt. Mijn kind is g ...
Dit soort verhalen motiveren niet echt om te stoppen. En ondanks dat je kind ogenschijnlijk gezond is, heeft deze het wel flink benauwd gehad tijdens de zwangerschap. Dus moedig dit niet aan aub!!

4 jaar geleden

5 dagen voor ik de test deed ben ik gestopt met roken. Ik had geen trek meer erin. Nadat we er achter zijn gekomen dat we zwanger zijn al helemaal niet meer. Mijn vriend rookt nog een aantal op een dag en dat mag ie buiten op het balkon doen wat hij ook met liefde doet. Het geld wat ik bespaar doe ik in een pot en dat wordt de baby pot. Ik heb er nu 150 euro in zitten. Mijn vriend doet hetzelfde dus over 9 maanden is het een flinke pot en ben alleen ik gezonder maar ook de baby in mijn buik. Ik geloof dat stress l, moeilijk, zwaar weer of wat dan ook allemaal excuses zijn om jezelf voor de gek te houden en het voor jezelf goed te praten om door te roken. Moet iedere vrouw zelf weten maar bedenk je dat je niet alleen jezelf voor de gek houd maar ook je ongeboren kind.... Ik rookte meer dan een pakje per dag en heb meerdere pogingen gedaan om te stoppen. Ik vond het altijd heel zwaar en gaf dan altijd weer toe aan het stemmentje in mijn hoofd wat me vertelde dat 1 geen kwaad kon en dat het hielp om rust te krijgen ontspanning etc. en toen voelde ik me al het domste mens op aarde dat ik mezelf zo kon voorliegen. Nu zou ik het mezelf echt nooit vergeven als ik nu de stomme keuze maak om er 1 op te steken. Ik zou mezelf echt een slechte moeder vinden... Heb ik het dan nu makkelijk? Nee absoluut niet! Roken gaat nog vaak door mijn hoofd maar ik weet wat de gevolgen kunnen zijn en die wil ik mijzelf en mijn kind niet aan doen. Dat gevoel is sterker dan de trek in een sigaret.

4 jaar geleden

Ik ben gestopt met die nicotine pleisters ...

4 jaar geleden

Super lief alle reacties. Moet eerlijk zeggen na ik dit gepost heb ik nog maar 1 sigaret op heb en voor de rest helemaal niks en ook geen moeite mee heb. Heb nu lollies voor als ik wel wil roken.

4 jaar geleden

Reactie op xTessx

Super lief alle reacties. Moet eerlijk zeggen na ik dit gepost heb ik nog m ...
Wat goed!! Hou vol 🥰

4 jaar geleden

Reactie op FrankaV1992

Wat goed!! Hou vol 🥰
Dankjewel mop 🥰

4 jaar geleden

Knap dat je niet meer hebt gerookt! Mijn vorige zwangerschap was ook de enige keer dat stoppen helemaal is gelukt. Het is gewoon geen optie! Er wordt wel gezegd dat de stress van stoppen erger is dan het (weinig) roken zelf, maar dat is echt een fabeltje. Elke sigaret is schadelijk, dat is wetenschappelijk aangetoond. Voor stress geldt het niet. Bovendien: het is straks ook veel fijner om een niet-rokende moeder te zijn. Ook al doe je het niet hij ie baby, je stinkt er wel naar en ademt het uit. Dat wil je echt niet met zo'n kleintje. Als je nu een beetje blijft roken heb je kans dat je het na de geboorte weer meer gaat doen. Dit is je kans te stoppen! Mij hielp het drinken van spa rood, dan voel je ook een tinteling in je keel en daar had ik echt behoefte aan bij snakken naar sigaret. Ook boek Aken Carr gelezen. De hoofdboodschap: elke keer dat je rookt voedt je je eigen hunkering. Die gaat vanzelf weg als je niet meer rookt. Succes!

4 jaar geleden

Iemand tips tegen eetbuien na stoppen met roken? Sinds ik gestopt ben, kan ik de hele dag door eten, heb geen vol gevoel meer alleen maar hongergevoel en na het eten ook vaak trek in zoetigheid.. ben in de laatste weken ruim 5 kg aangekomen, nu ook zwanger en heb al overgewicht, wil dus niet nog extra aankomen door het stoppen met roken... pfff wordt er moedeloos van :(

4 jaar geleden

Ik kan gewoon geen sigaretten meer verdragen.. handig toch 😅

4 jaar geleden

Reactie op coco28

Iemand tips tegen eetbuien na stoppen met roken? Sinds ik gestopt ben, kan ...
Zoethout zou moeten helpen.. de gedachte van iets in je mond te hebben,met iets bezig te zijn.. allemaal psychologisch. Verder gewoon je eten verdelen over meerdere tijdstippen helpt ook tegen continu honger...

4 jaar geleden

Vindt roken super smerig dus voor mij komt dat goed uit, ik vreet alleen zoveel suikers😔 en smacht naar dr.pepper. Ik had vroeger een vk die zei me toen ik oo me 19de moeder werd en veel stress had: liever 1 sigaretje dan dat je gaat stressen🤪 dus heb toen 1 peukie gebiets😅 smerig jah maar had hem meer in me hand voor het gevoel, snap je. Kijk ik ken veel moeders die letterlijk pakje rookte tijeens zwangerschap veel van de kids hebben astma, 1tje heeft vanaf haar 3de brochitis, je moet zo denken je doet het voor je kleine daar ben je verantwoordelijk voor, maar een sigaret zo nu en dan is echt niet erg. Vroeger ik blowde wel veel maar toen ik zwanger bleek te zijn ben ik gelijk cold turkey gestopt!(19) nu 14 jaar verder zwanger van de 5de(1 doidgeboorte) nooit meer een jointje aangeraakt!

4 jaar geleden

Ook pas ondenkt dat ik zwanger ben en ik lust die vieze sigaretten gewoon niet meer. Gebeurde automatisch, maar na jaren gerookt te hebben, loop ik af en toe wel 1 in mijn hand maar dan maak ik het niet aan. Mijn partner die allang een kindje wilde is ook gestopt. En dat vind ik super.