18 Reacties
5 jaar geleden
Onze kleine man is nu 2maandjes en leg hem smorgens en smiddag na de voeding in bed, heb de rolluiken dan op ventilatie staan zodat hij toch ziet dat het licht is buiten, zo vind ik dat hij dan wel het idee heeft wanneer het overdag is en avond/nacht is
5 jaar geleden
Mijn dochtertje (9 weken) slaapt overdag gewoon in de box lekker dicht bij mij. Maar ik maak het niet donker. Mij werd verteld juist niet donker maken. Dan wennen ze dag en nacht. Als de zon erop schijnt en het verblindend licht dan zou ik wel een gordijntje dicht doen. Maar niet donker maken.
5 jaar geleden
Open, voor het dag nacht ritme. Mijn kleintje slaapt vaak in de box en daar is het ook niet donker
5 jaar geleden
Toevallig vandaag met de kinderarts en verpleegkundige hierover gehad. Zij adviseren bij een baby van zes weken oud om de gordijnen dicht te doen maar het niet te donker te maken. Je moet elkaars hoofd nog kunnen zien maar het hoeft dus ook niet licht te zijn. Voor zes weken hou je inderdaad de gordijnen overdag open.
5 jaar geleden
Reactie op P_km
Toevallig vandaag met de kinderarts en verpleegkundige hierover gehad. Zij ...
Bij mij is gezegd dat ik overdag nog de gordijnen open moet houden (8 weken), omdat ze snachts nog om de 3 uur komt en dus nog niet genoeg het verschil weet tussen dag en nacht. Dus misschien is dit advies wat jij zegt alleen voor als baby’s doorslapen of weet je wat daar over is gezegd? Ik ben benieuwd want ik blijf dus gordijnen open doen
5 jaar geleden
Reactie op ennovy-24
Bij mij is gezegd dat ik overdag nog de gordijnen open moet houden (8 weken ...
Mijn baby slaapt niet door en komt om de 4 uur (ook in de nacht). Maar als je voor hun zesde week het overdag licht liet in de kamer en in de avond donker dan moeten zij het verschil nu wel weten (heb ik gedaan). En het is niet zo dat je het overdag nu opeens heel donker maakt, alleen het hoeft dus ook weer niet te licht. Ik weet niet hoe het zit als je vóór hun zesde week niet de gordijnen open liet overdag. En ik weet ook niet of er een verschil is in aanpak met baby's die wél doorslapen in de nacht.
5 jaar geleden
Reactie op P_km
Mijn baby slaapt niet door en komt om de 4 uur (ook in de nacht). Maar als ...
Ik ben dit ook vanaf de kraamweek al zo gedaan, maar verschil merk ik helaas niet. Maar goed, elke baby is anders en misschien heb. Ik daarmee gewoon ‘pech’. Mag verder helemaal niet klagen hoor maar ik denk wel dat ik de gordijnen nog ver open ga laten. Ze slaapt toch wel goed en hopelijk gaat ze toch het verschil merken
5 jaar geleden
In de ochtend gaan gelijk de gordijnen open zodat ze weet dat het ochtend is ook als het nog donker is gaan ze open. Pas als we gaan slapen gaan ze dicht. Ze moet gewoon leren want later slaapt ze ook niet meer overdag