7 Reacties
2 jaar geleden
Hoi mama. Wij hebben een meisje van 15mnd en ze heeft net haar 1ste opkomend tandje, loopt nog niet(wel cruisen), ze zegt nog geen duidelijke woordjes.
Ze kan een klein beetje met een lepel eten, vork is lastiger, eet niet echt geweldig met de pot mee maar pitst een beetje. De boterhammen en fruit gaan er overigens super in als ze in stukjes zijn, niet gepureerd.
Ik denk dat het allemaal wel goed komt zowel met onze meid als met jouw kindje😊 hoewel ik me ook soms wel zorgen maak hoor maar het cb zei me,
Ze doen het allemaal op hun eigen tempo. No worries.
Ik heb geen tips verder sorry😬
2 jaar geleden
Ze zeggen vaak dat als ze het ene vlot doen ze op ander gebied achterlopen! Dus zoals snel kruipen en lopen kan het zijn dat het een late prater word. Zou gewoon blijven oefenen en meer zn dingetje laten doen. Zoals flesje drinken op tafeltje zetten en kijken of xie dan zelf pakt. Dorst krijgen ze toch wel! Vaak is het ook luiheid/gemakzucht van het kindje zelf heb ik het idee 🤣
Succes! En bij twijfel kan je ook gewoon cb bellen toch?
2 jaar geleden
Hier dochtertje van 14maand, loopt, eet al wa je maar wilt. Maar ook niet met een lepel hoor 😅 zelf nog niet bij stilgestaan 🙈
De ene is wat rapper als de andere, zou me daar niet te veel zorgen om maken. En misschien een tip om mee aan tafel te laten eten savonds, niks moet en zorg dat het voor hun ook een aangename situatie is. Leg er gewoon een beetje eten voor en laat ze maar ontdekken. Uiteindelijk zullen ze zelf wel eten.
2 jaar geleden
Begrijp ik je goed als voornamelijk alles rondom het eten 'achterblijft'?
Je kunt altijd een afspraak maken met het consultatiebureau of een pre logopedist. Maar:
Die van mij praat niet, loopt niet, eet ook niet met een lepel, kan wel zelf drinken uit fles en tuitbeker. Wil lang niet altijd met de pot mee eten, maar wel alles zelf doen (ook stamppot zelf met de vingers naar binnen werken, want helpen met een lepel mogen we niet).
Ik zie dus echt geen reden tot zorg!
Hij doet alles behalve eten. Die van mij eet alleen, de rest niet. En consultatiebureau en kdv zijn hartstikke tevreden over haar ontwikkeling.
Gaat hij naar een kdv, gastouder oid? Wat zeggen ze er daar van?
2 jaar geleden
Je verwacht te veel. Dit hoeft je kind allemaal niet te kunnen. Dus mijn advies verlaag je verwachtingen 😉
Verder loopt zijn motoriek dus niet achter, want lopen is ook motoriek. Fles vasthouden doet hij niet...misschien omdat die gewend is dat dat gedaan wordt voor hem vanaf zijn geboorte en het een fijn intiem momentje vindt, dus het niet wilt. Komt allemaal van zelf.
2 jaar geleden
Mijn dochter is bijna 15 maanden en eet ook nog niet met de pot mee. Ze eet erg moeilijk. Eet ook nog niet met een lepel.
Mijn nicht vertelde mij en daar moest ik zo om lachen maar daar heeft ze wel gelijk in. Dat ze niemand kent die niet van een bord of met bestek kan eten😂 Ja daar heeft ze gelijk in. Toen heb het ook los gelaten met van een bord eten en bestek.
Ze loopt ook nog niet. En eten is al een drama. Ene keer gaat het goed andere keer pff is niks goed. Op de opvang eet ze heel goed zeggen ze. Maar thuis niet hoor.