51 Reacties

2 jaar geleden

Wow.. wat lang! Ik laat mijn zoontje maximaal 1 uur slapen in de ochtend .. daardoor slaapt hij in middag ook beter en dus ook in de nacht.. En zo kunnen we de ochtend afbouwen en alleen naar de middag gaan..

2 jaar geleden

Hier ligt het aan hoelaat en hoe hij in de ochtend wakker word. Afgelopen dagen 1 slaapjes van 12 tot 2/3. Vandaag was hij moe en om half 10 naar bed en om 11 wakker gemaakt. Dus het kan beide 馃槄馃槀, even kijken wat voor jullie werkt

2 jaar geleden

Reactie op Lotje6

Wow.. wat lang! Ik laat mijn zoontje maximaal 1 uur slapen in de ochtend .. ...
Zijn ochtend dutje is inderdaad erg lang nu 馃檲 Maak je je zoontje dan gewoon wakker na 1 uurtje smorgens? Ik heb hem al een aantal keren wakker gemaakt omdat het van moeten was, maar hij is dan heel boos. Is dat bij jullie ook zo?馃槄 Snachts is hier geen probleem, met 2 dutjes of 1 dutje hij slaapt sowieso de nacht goed door altijd 馃槉

2 jaar geleden

Reactie op Nickky

Hier ligt het aan hoelaat en hoe hij in de ochtend wakker word. Afgelopen d ...
Als je hem zoals vandaag wakker maakt, leg je hem dan namiddag terug in bed? Zoja rond hoelaat?馃槉 Ik heb soms het gevoel dat ik misschien te weinig tijd tussen zijn dutjes laat, maar als hij te moe word dan weigert hij compleet.. Niet gemakkelijk 馃檲

2 jaar geleden

Reactie op Kas97

Zijn ochtend dutje is inderdaad erg lang nu 馃檲 Maak je je zoontje dan gewoo ...
Ja ik maak hem bewust wakker. Heeft ie niet veel last van. Fijn dat jullie ook zo'n goede slaper hebben snachts! Wij ook! 馃帀

2 jaar geleden

Reactie op Lotje6

Ja ik maak hem bewust wakker. Heeft ie niet veel last van. Fijn dat julli ...
Zalig h茅! 馃檲 Ik ga denk ik ook proberen hem wakker te maken, misschien dat hij minder boos is na een paar keer 馃槄 Heel erg bedankt!

2 jaar geleden

Reactie op Kas97

Als je hem zoals vandaag wakker maakt, leg je hem dan namiddag terug in bed ...
Heeft nu van half 10 tot 11 geslapen en dan vanmiddag rond half 3 naar bed. 2de slaapje is de laatste tijd lastig omdat hij vaak niet wil slapen maar wel moe is 馃槄. Ik laat hem gerust n half uur zeuren, als het langer duurt wieg ik hem in slaap, maar dat is pas 2x gebeurd. Wakker worden van zn 2de slaapje nooit later dan 16 uur. En in de avond om 19 naar bed tot 7. Soms loopt het perfect, soms is het echt puzzelen. Hij is ook zo actief en rent het hele huis door dat hij eigenlijk te wakker is voor 2 slaapjes maar te moe voor 1tje 馃槄

2 jaar geleden

Reactie op Nickky

Heeft nu van half 10 tot 11 geslapen en dan vanmiddag rond half 3 naar bed. ...
Haha hetzelfde als hier dus!馃檲 2 lijkt teveel en 1tje is te weinig.. Ik ga hem dan ook gewoon wakker maken denk ik, zodat hij namiddag hopelijk ook nog even slaapt. Terug puzzelen dan maar!馃槄 Heel erg bedankt!!馃槉

2 jaar geleden

Ik heb dat ook aan de hand gehad al een ongeveer 2 maanden slaapt ze maar 1 x overdag. Ik hou haar in de voormiddag op en leg haar in de namiddag in bed dan slaapt ze 2,5uurtjes. Ik heb ook in die 2 maanden vanalles geprobeert maar dit werkt het beste. Heb eens gelezen als een kind doorslaapt kan het wel zijn dat ze vroeger naar 1 dutje kunnen gaan..

2 jaar geleden

Reactie op Essy29

Ik heb dat ook aan de hand gehad al een ongeveer 2 maanden slaapt ze maar 1 ...
Dat van de nachten en vroeger naar 1 dutje heb ik inderdaad ook gelezen!馃槉 Gaat het goed op deze manier? Of is ze dan in de ochtend of avond erg moe?

2 jaar geleden

Ik heb de laatste tijd precies hetzelfde. Mijn dochter slaapt opeens 2,5 uur achter elkaar vanaf 09.00 uur 's ochtends. Ik maak haar nooit wakker, ze reguleert alles zelf heel goed. Maar als ze dit vaker gaat doen, ga ik haar denk ik wel later op bed leggen, zodat ze haar middagslaapje in 1x kan doen ipv 2 slaapjes. Aan de andere kant denk ik... de wintertijd gaat bijna in, dus dan wordt het pas 10.00 uur dat ze slaapt voor haar gevoel... we gaan het zien!

2 jaar geleden

Ons zoontje heeft bijna hetzelfde ritme als hij beschrijft Kas97, maar ik laat de ochtenddut nooit langer dan een uur duren, want dan gaat het ten koste van zijn middagslaap! Wij hanteren het 2-3-4 schema, maar sinds kort met max 1 uur in de ochtend en max 1,5 in de middag. Dus: 7uur wakker 9:15-10:15 slapen 13:15-14:45 slapen 18:45 slapen tot 7...

2 jaar geleden

Reactie op LauraLau

Ons zoontje heeft bijna hetzelfde ritme als hij beschrijft Kas97, maar ik l ...
Hij = jij 馃槄

2 jaar geleden

Ik zou hem in de ochtend van 9 tot 10 laten slapen en dan in de middag weer op bed leggen. Als hij in de ochtend niet zou willen slapen dan zou ik pas proberen over te stappen naar 1 slaapje, meestal is dat tussen de 1 en 1.5 jaar Wij zitten hier op 1 slaapje omdat ze alleen maar ging spelen in bed in de ochtend

2 jaar geleden

Normaal laat ik hem nooit later dan 16.00 slapen maar hij lag er zo lekker bij, resultaat : meneer maar weer uit bed gehaald 馃槀

2 jaar geleden

Reactie op Kas97

Dat van de nachten en vroeger naar 1 dutje heb ik inderdaad ook gelezen!馃槉 ...
In de ochtend is ze wel moe, maar valt heel goed mee. En in de avond doe ik meestaal een avondwandeling dan kan ze als ze wil een klein dutje doen. Maar het gaat best wel goed hoor! Heb ook eens in het begin van naar 1 dutje te gaan,geprobeerd haar in de voormiddag te laten slapen maar dan sliep ze 2 uurtjes en waardoor ze haar namiddag slaapje weigerde, dus daarmee heb ik deze stap genomen. In de nacht slaapt ze ook goed door(buiten de sprongetjes en tandjes)馃槄

2 jaar geleden

Reactie op Nickky

Normaal laat ik hem nooit later dan 16.00 slapen maar hij lag er zo lekker ...
Haha oepssss 馃き馃槄 Super schattig wel!! 馃槏

2 jaar geleden

Schijnt dat veel kleintjes rond 12 maanden even wat rommelen met 2 dutjes maar wordt echt wel geadviseerd om niet voor 15 maanden naar 1 slaapje te gaan. Had het met kdv erover en zij gaven ook aan, nog even wachten joh.

2 jaar geleden

Reactie op Nickky

Normaal laat ik hem nooit later dan 16.00 slapen maar hij lag er zo lekker ...
Wat cute, wat heeft hij aan? (Vind ik heel leuk)

2 jaar geleden

Ik vind het zielig om je kind wakker te maken. Ok茅 als ze echt lang slapen snap ik het maar een kind in de ochtend max 1 uur en middag max 1.5 uur... Zo hebben wij kinderen op het kdv die dan met 1x slapen ook niet langer dan 1.5 uur kunnen slapen, omdat ze zo gewend zijn. Die van mij slaapt van 10 tot 12 en van 15 tot 17. Laatst sliep ze 1x van 11 tot 15 uur.... Dan is 1 slaapje wel echt meer dan genoeg. Hier is het gewoon moe naar bed wakker eruit. De tijden liggen dus ook niet vast. Gisteren werd ze pas wakker om 18.15uur en is ze pas om 21.30 gaan slapen. Ze word dan gewoon weer om een uur of 8 wakker en wilt dan weer rond 10 uur slapen... Momenteel zit ze sinds 1 week in haar verlatingsangst en zit ik bij haar tot ze slaapt.