51 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op Lotje6

Wat cute, wat heeft hij aan? (Vind ik heel leuk)
Is een ochtendjas van de C&A, gekregen als kraam cadeau, dus weet niet of ze het nog hebben 😊

2 jaar geleden

Reactie op Mamameisje

Ik vind het zielig om je kind wakker te maken. Oké als ze echt lang slapen ...
Tja, de een vindt het zielig om je kind wakker te maken en de ander heeft om die reden geen zin om tot half 10 met een kind te zitten 🤷🏻‍♀️. Als ik mijn dochter niet wakker maak dan zit ik de hele avond met een overprikkelt kind en wordt ze vervolgens om 5 uur wakker. Zo heeft iedereen z’n eigen manieren, wat voor hun kindje werkt 😊.

2 jaar geleden

Reactie op Nickky

Is een ochtendjas van de C&A, gekregen als kraam cadeau, dus weet niet ...
Heel schattig!

2 jaar geleden

Ik lees op van die slaapcoach sites dat nu al overstappen op 1 slaapje net even te vroeg is, maar dat het liefst tot 15 maanden gewacht wordt. Maar ik merk hier ook een hoop gerommel sinds dat ze 12 maanden is: in de avond inslapen duurt soms echt een uur, midden in de nacht ook ineens weer veel onrust of een uur lang wakker en kletsen in haar bedje. Ik denk zelf aan een sprong, ze is druk met leren lopen. Overdag snoeien we nu in de dutjes: 1x 1.5 uur en 1x 1 uur. En dan maar afwachten...als het heeeeel lang duurt dan ga ik wel overstappen! Ik kijk het nog even 2 weken aan 🙈

2 jaar geleden

Reactie op WhyNuts

Tja, de een vindt het zielig om je kind wakker te maken en de ander heeft o ...
Ja hier ook een 😃 wij zijn er inmiddels achter dat als ze overdag te lang slaapt dat ze in de nacht niet goed slaapt. Alleen nu ze in die sprong zit werkt even niets meer haha!

2 jaar geleden

Ons kindje doet ook nog 2 slaapjes. Smorgens lang 09 tot 11-12u en smiddags 14u tot 1530. Van mij hoeft ze niet perse naar 1 slaapje, blijkbaar heeft ze dit nodig. Ze krijgt vanzelf minder behoefde aan slaap.

2 jaar geleden

Reactie op Loeb89

Ik lees op van die slaapcoach sites dat nu al overstappen op 1 slaapje net ...
Klopt wat je zegt.. die sites heb ik ook gelezen 🙈 Niet gemakkelijk.. maar hebben zoals de meeste hier zeiden hem de laatste dagen wakker gemaakt s'ochtends na max 2 uren. En nu slaapt hij namiddag wel nog eventjes. Dus tot nu toe werkt het wel 👍😊

2 jaar geleden

Reactie op kussannee

Ons kindje doet ook nog 2 slaapjes. Smorgens lang 09 tot 11-12u en smiddags ...
Mn zoontje hoeft ook niet van mij naar 1 slaapje hoor. Het probleem hier was dat hij s'ochtends nog goed sliep maar namiddag opeens compleet weigerde. En s'avonds had ik dan een heel over vermoeid kind waar je niets meer mee kon aanvangen.. 😁 Heb me erover gezet om het niet meer zielig te vinden en maak hem nu gewoon wakker na een bepaalde tijd. Alles terug goed! 😊

2 jaar geleden

Ik zou hem later in bed stoppen en lekker 1 lange dutje laten doen. Doe ik al een tijdje en vind het zo heerlijk!

2 jaar geleden

Reactie op Kas97

Klopt wat je zegt.. die sites heb ik ook gelezen 🙈 Niet gemakkelijk.. maa ...
Ah fijn dat het werkt! 😀 ik vond het eerst ook lastig om haar wakker te maken hoor, eerst lieten we haar gewoon uit haarzelf weer wakker worden (en des te langer had je zelf ook even "pauze"). Maar dan zaten we in de nachten met een klaarwakker kind. En sinds we haar wakker maakten ging het goed! Nu alleen even niet meer, sinds een paar weken, maar goed, hopelijk heeft het te maken met die sprong haha.

2 jaar geleden

Reactie op Mamameisje

Ik vind het zielig om je kind wakker te maken. Oké als ze echt lang slapen ...
Ik vond het eerst ook zielig maar sinds kort doe ik het ook. Een kind die van 3 tot 5 wakker is snachts en die ik daarna om 7 uur sochtends moet wakker maken omdat er gewerkt moet worden vind ik ook zielig.

2 jaar geleden

Hier slaapt mijn zoontje sinds een paar dagen de nachten door halleluja! Maar weigert dus overdag zijn middag slaap waarin hij normaal makkelijk 2,5 uur sliep. Ochtend slaapje was max 45 min en dan maakte ik hem altijd wakker. Ik denk dat ik toch overga naar 1 slaapje nu en dat wordt dan de middag slaap. Liever dat hij in de middag slaapt zodat de overbrugging naar bedtijd niet z’n groot gat wordt.

2 jaar geleden

Reactie op Jillmom2be

Hier slaapt mijn zoontje sinds een paar dagen de nachten door halleluja! Ma ...
Hier is het een paar dagen goed gegaan met hem wakker te maken ect.. Van korte duur 😅 We leggen hem nu in bed rond 11u en hij slaapt dan tot 13u30 ongeveer. Hij houd het goed vol tot de avond, dus ik denk dat we dit gewoon aanhouden. Heb vanalles geprobeerd maar tis ondertussen duidelijk dat hij geen 2 slaapjes meer wilt.. 😊

2 jaar geleden

Reactie op Kas97

Hier is het een paar dagen goed gegaan met hem wakker te maken ect.. Van ko ...
Ja precies, je merkt het zelf wel aan ze. Van mij hoeft hij ook echt niet van 2 naar 1 slaapje, maar hij weigert de middag slaap nu al bijna een week. Dan heb ik liever dat de ochtend slaap eraf gaat en de middag slaap want langer is zodat het gat met de bedtijd niet zo groot is. Ze zeggen dat kindjes er pas echt klaar voor zijn tussen de 15/18 maanden. Maar dan denk ik, als hij het niet meer wilt? Kan je toch niet volhouden?

2 jaar geleden

Langer ophouden en dan over naar 1 slaapje. 2 uur wakker is met 1 jaar erg kort. Overgaan lukt zeker niet elke dag maar op een gegeven moment is het vaker 1 dan 2 slaapjes.

2 jaar geleden

Die van ons heeft maar heel kort 2 slaapjes gedaan en dan was de 2e vaak maar een half uur. Hij slaapt nu 1x 1,5 tot 2 uur. Meestal einde ochtend, begin middag. Einde dag is hij wel moe, maar leg hem nu gewoon iets eerder op bed (18.30 uur). Op het kdv slaapt hij ook maar 1x. Hij lijkt gewoon niks te willen missen en wil gewoon niet meer slapen dan dit. Prima toch. Komt wellicht als hij iets ouder is ineens alsnog :)

2 jaar geleden

Waw…!!!! Wat een fantastische slaap baby!!!! Hoe kinderen toch zooooo verschillend kunnen zijn! Wij zitten nog in de fase van elke 2u wakker snachts… hahaha, alhoewel dit eigenlijk niet meer grappig is!

2 jaar geleden

Reactie op Stephanie3

Waw…!!!! Wat een fantastische slaap baby!!!! Hoe kinderen toch zooooo versc ...
Ooh dat is zwaar!! Onze is op het moment wat ziekjes en veel wakker snachts.. was even vergeten hoe vermoeiend dat is ☹ Hopelijk snel verbetering! 🍀

2 jaar geleden

Reactie op Houtje

Langer ophouden en dan over naar 1 slaapje. 2 uur wakker is met 1 jaar erg ...
Dit klopt prima als je het 2-3-4 schema aanhoudt... eerste slaapje is dan idd vroeger (vallen dan gemakkelijker in slaap) om te zorgen dat de kleine niet oververmoeid aan zijn grote slaap begint. Het eerste slaapje is alleen te lang... dan treft ie geen doel. :)

2 jaar geleden

Ik vind het zo moeilijk, maanden lang heb je hetzelfde ritme wat heel af en toe afwijkt. En nu gaan we plotseling in een ander ritme omdat hij smiddags niet meer wilt slapen. Maar de slaap wel nog nodig heeft.. Ik laat hem nu in de ochtend maar liggen zodat hij wel wat uurtjes pakt. Ipv wakker maken in de ochtend na een half uurtje en dan smiddags geen slaapje meer willen doen. Ochtend slaap overslaan lukt nog niet want rond half 10 a 10 uur is het batterijtje echt op. Rond 17:00 is hij dan weer moe omdat het gat nog net wat te groot is met het einde van de ochtend slaap naar bedtijd in de avond. En dan lees je overal dat ze met 1 jaar echt te jong zijn om over te gaan naar 1 slaapje. Dat kan best, maar als hij niet wilt? 😅