9 Reacties
één jaar geleden
Wij hebben een kleine van nu 4 weken, die krijst soms alles bij elkaar en ons huis is best wel gehorig. Ik had ook gedacht dat onze oudste hierop zou reageren maar hij is er nog niet 1 keer wakker van geworden, terwijl hij normaal toch wel veel op geluiden reageert. Ik merk toch ook in gezinnen (ik werk in de kraamzorg) dat oudere kindjes hier meestal wel doorheen slapen.
één jaar geleden
Hey hey wij hebben voor de tweede een eigen kamertje met commode en beneden een opklapbare commode. Zij slaapt nog wel in de cosleeper. Geen last gehad dat mn eerste wakker werd. Behalve dan de eerste nacht. Toen kwam hij zijn bedje uit met zn knuffeltje in zn handen omdat hij zijn zusje had horen huilen. Heb hem toen uitgelegd dat baby'tjes huilen omdat ze niet kunnen praten en dat papa en mama wel voor de baby zorgen en hij rustig kan slapen. Mn eerste is wel al twee en slaapt in zijn eigen kamer.
één jaar geleden
Ik verschoon haar op ons bed. Maar, ik ben daar in de kraamweek al mee gestopt s nachts🙈 voeden en weer lekker slapen. Dus nu alleen nog als het echt een keertje nodig is.
Onze oudste is 2 en is zelfs door de bevalling (stortbevalling dus onverwachts thuis) heen geslapen. Inclusief alle tumult door de haast eromheen.
Ik heb het idee dat het stresshormoon wat je krijgt als je een baby hoort huilen, bij kleine kinderen nog niet werkt.
één jaar geleden
Wij nemen de baby van nu 8 weken mee naar beneden moeten toch flesje halen dus verschonen haar even beneden! Onze dochter van bijna 2.5 jaar word redelijk snel wakker,, eerste nacht was zij dus ook wakker geworden en heeft ze 4 uur lang wakker gelegen sinds toen zijn we de kleine mee naar beneden gaan nemen!
één jaar geleden
Hier een peuter van 2,5 en een baby van 5 weken. Ik verschoon m op ons bed, doe alvast de fles in z’n mondje, hou er een dekentje onder en verschoon m dan, zo krijst hij het huis niet wakker.
één jaar geleden
Ik ben nu 37 weken. Mijn dochter slaapt op onze kamer en ons zoontje komt er bij in de co-sleeper... ik verwacht eigenlijk geen problemen met verschonen etc.
Ga het gewoon op bed doen. Ik doe het lampje van de telefoon aan en daar slaapt ze gewoon doorheen, toen ik laatst stront verkouden was en hele nachten aan het hoesten sliep ze ook door, dus verwacht dat ook als de baby jammert. Mocht hij een huil nacht hebben dan ga ik wel met hem beneden zitten.