6 Reacties
één jaar geleden
Ons zoontje heeft het vorige week ook 1x gehad. Niets werkte, je kon er niet op inpraten en bleef helemaal overstuur. Met het licht aan geprobeerd, maar werkte ook niet. We hebben hem dan maar even bij ons in bed gelegd tot hij gekalmeerd was. Heeft dan kort een filmpje gekeken en hadden gezegd als dit gedaan is ga je terug je bed in. Met wat tegenzin ging hij wel rustig terug mee naar zijn eigen bed en is snel terug in slaap gevallen.
één jaar geleden
Die van ons heeft het ook. Gisteren avond heel hard huilen, zo'n gepijnigd gezicht, ze lijkt iets te willen pakken... maar ze is nu ook ziekjes. Maar jeetje wat zag dat er heftig uit. Ze werd toch wel wakker en "rustig" maar de rest van de avond zat ze angstig tegen me aan geplakt.
één jaar geleden
Reactie op Mamameisje
Die van ons heeft het ook. Gisteren avond heel hard huilen, zo'n gepijnig ...
Hier was ze ook wakker en probeerde ze steeds te zeggen. Maar we begrepen niet wat ze bedoelde en helemaal overstuur opeens. Ik wilde haar troosten en toen werd ze nog bozer dat ze haar knuffels weggooide en haar speen. Even later was ze weer rustig en sliep ze weer. Was echt heftig en snapte het niet. De nacht erna weer maar toen bleef ik rustig en na een tijdje was ze weer rustig en sliep ze weer.
één jaar geleden
Reactie op Ons_Wondertje_Bowie
Hier was ze ook wakker en probeerde ze steeds te zeggen. Maar we begrepen n ...
Ja hier probeerde ze ook vanalles te zeggen, maar lukte niet.
Ik bleef in het begin ook rustig. Over haar rugje zachtjes vrijen, beetje sussen, maar werkte niet. Heb zelf het idee dat het bij haar beter werkte in even wakker te worden. Daarna was het ook "mama is er!". Dus ze was echt heel blij dat ik er was. Maar misschien als ik langer had gewacht dat ze de rest van de nacht rustig zou zijn geweest.. dus misschien dat de volgende keer proberen
één jaar geleden
Had ze geen last van nightterror?
Daar had m’n zoon een tijd terug last van. Als ik jouw verhaal zo lees, kan het dat ook nog wel eens zijn.
Ik heb het toen op internet uitgezocht en het schijnt dat nightterror voorkomt in de eerste drie uur van de slaap, vooral bij kinderen die erg moe zijn. (Begint ook pas vanaf ongeveer 2 jaar)
En nachtmerries komen in de laatste drie uur van de slaap voor.
In het geval van nightterror kun je eigenlijk helemaal niks, kinderen zijn helemaal in paniek en ogen wakker
één jaar geleden
Reactie op Pink27
Had ze geen last van nightterror?
Daar had m’n zoon een tijd terug last va ...
Ik heb het even opgezocht. Ja zou ook kunnen. Lastig ik ga er op letten. Vannacht sliep ze gelukkig wel goed. Ik ga erop letten wat ze precies doet. Ze lijkt inderdaad wakker maarja misschien is dat niet zo. Ze zit wel rechtop dan.