6 Reacties

2 jaar geleden

Is het niet een night terror? Dat heeft mn zoontje ook een paar nachten gehad een tijdje terug. Toen ik door had dat t dat was heb ik em niet meer aangeraakt en gewacht tot het over was en toen ging hij weer slapen (duurde hier max 5-10 min). Niet leuk overigens want je wil niks liever dan em pakken en troosten maar dat maakt het erger.

2 jaar geleden

Reactie op Lynn82

Is het niet een night terror? Dat heeft mn zoontje ook een paar nachten geh ...
Het zou kunnen, ik weet niet goed hoe je het verschil bepaald. We kunnen het er niet met m over hebben of hij nog weet of/wat hij heeft gedroomd. Hoe wist jij dat? Helemaal niets doen hebben we inderdaad nog niet geprobeerd… oef dat wordt niet makkelijk 😥

2 jaar geleden

Reactie op Mamalou-38

Het zou kunnen, ik weet niet goed hoe je het verschil bepaald. We kunnen he ...
Ik merkte dat ik geen contact kreeg en hij niet aangeraakt wilde worden. Toevallig pas daarvoor een artikel gelezen erover en toen viel bij mij het kwartje. Ook de manier waarop mijn zoontje aan het huilen/gillen was klonk anders. Maar hoe dan ook, is het lastig.

2 jaar geleden

Weet je zeker dat je kindje ook echt wakker is? Onze dochter heeft een tijdje night terrors gehad, het enige wat hielp was het negeren, dan ging het t snelst weer over. Dit kregen wij als advies van cb en het werkte voor ons ook. Dit is absoluut niet schadelijk voor je kindje, alleen vervelend voor jezelf. Je kindje merkt er niets van en weet er de volgende dag ook niets meer van.

2 jaar geleden

Onze dochter heeft ook een tijdje night terrors gehad. Het was hier ook te herkennen aan het geen contact kunnen krijgen. Ze keek dan dwars door me heen en aanraken/oppakken maakte het erger. Hoe 'verkeerd' het ook voelt, maar negeren was het enige dat werkte.

2 jaar geleden

Hier ook al eens night terrors meegemaakt. Tis inderdaad erg lastig om te kunnen herkennen. Ik herkende het doordat ik hem uit bed wilde halen om te knuffelen en hij mij weg wilde duwen en het nog erger werd. Paar dagen later gebeurde het weer en had ik hier over gelezen. Toen heb ik het laten gaan en was het na 15 min over. Ik vond het echt lastig hoor hem zo laten huilen maar het werkte wel😊