7 Reacties
2 jaar geleden
Ik denk dat het een gewoonte is. Ze weet dat ze nog een fles krijgt, dus hoeft ze ook niet meer te eten, omdat ze niet meer eet krijgt ze nog een fles. Ze zal nog niet alles heel bewust doen, maar ergens weet ze dit wel.
Ik denk vooral dat je met het laatste stukje kan merken dat t een gewoonte is, ze huilt ook als je er bent en haar verschoont.
Het doorslapen na een opvangdag kan ook door de prikkels zijn. Ze krijgt er daar veel meer en zal moeier zijn. Hier ook 1 die na een dag opvang veel langer/eerder slaapt. Hijis dan echt moe.
Is het een idee om haar s nachts water te geven ipv melk? Eventueel in een fles, zodat ze wel de troost heeft van de fles, de behoefte om te zuigen. Misschien dat ze een paar nachten mort, maar dat ze daarna door gaat krijgen dat ze geen melk meer krijgt.
2 jaar geleden
Reactie op Miekejuf
Ik denk dat het een gewoonte is. Ze weet dat ze nog een fles krijgt, dus ho ...
Dank voor de tip!
Na een opvangdag wordt ze hier juist sowieso wakker omdat ze weinig gegeten heeft, soms al voor twaalven zelfs馃槵
Maar voor niet opvangdagen wil ik er echt mee stoppen. Ik ben vannacht voor het eerst bezig om geen melk meer te geven, wat een strijd! Vanaf 1.45u is ze al wakker. Heb eerst mijn "gewone" rondje gedaan, speen en knuf gegeven die uit bed waren gevallen, even luier verschoond en toen ipv fles melk, een fles water gegeven 馃槃 ze nam 1 slok, keek me aan, en deed een glimlach omdat ze het waarschijnlijk heel gek vond. Daarna draaide ze zich om alsof ze ging slapen. Niets is minder waar. Eerst een tijd kletsen en gillen maar na 1.5 uur toch zeurderig huilen. Ben toen wel langs geweest om te troosten en weer fles water gegeven. En een beetje aaien. Nu is het 4.30 u en ze huilt wel steeds meer. Vind het ingewikkeld, heeft ze nu echt geen trek? Ik wilde voet bij stuk houden maar we zijn nu 2.5 uur verder. Wil haar niet leren "de aanhouder wint", maar ze valt dus ook niet in slaap 馃槕 dus misschien toch zo maar geven....pfffff lastig!
2 jaar geleden
Reactie op Loeb89
Dank voor de tip!
Na een opvangdag wordt ze hier juist sowieso wakker omda ...
Lastig! Wat heb je uiteindelijk gedaan?
Van anderen begrepen dat het echt een paar nachten doorzetten was. Daarna gaan ze juist overdag op de gewone momenten meer eten en hebben ze t niet meer nodig. Daarbij hebben ze het niet echt meer nodig s nachts, maar is het wel een gewoonte. Denk maar bij jezelf. Hoe vaak neem je zelf iets dat meer een gewoonte is dan dat je het echt nodig hebt....
2 jaar geleden
Hier nog...3x馃槖
Ik heb geen motivatie om het te veranderen. Dan is het heeel lang huilen en even drinken is het na 5 min klaar. Ik ga het proberen als ik dingen beter kan uitleggen.
2 jaar geleden
Hier ook. Als hij wakker wordt in de nacht krijgt hij altijd een flesje melk. Gelukkig slaapt hij vaker wel dan niet door en heeft hij ook echt honger als hij wakker wordt in de nacht.