Net zwanger en buikkramp

Wishful
4 maanden geleden
Volgen
Ik had afgelopen zondag een positieve test en vandaag is al de 3e dag dat ik begin van de middag ineens bijna dubbel ga van de lage buikkramp. Vind het lastig te omschrijven, het zit tussen een bepaalde spanning en kramp in. De eerste dag kon ik een gesprek nog uitzitten maar het wordt wel steeds lastiger. Ik verwacht dat het heel normaal is omdat je baarmoeder groeit en er van binnen gaandeweg van alles verplaatst wordt (darmen andere plek), maar was toch even benieuwd of er meer meiden zijn die dit herkennen en/of zo heftig hebben. Rest van de dag nergens last van gelukkig.
  • Rapporteren
Reageer
Typ hier je reactie
67 reacties
Wishful
4 maanden geleden
Reactie op Elsa009
Ben je er ook moe bij ? Ben sinds gisteren moe en niet vooruit te branden
Dat valt mee. Gelukkig niet echt last van. Meer snel kortademig met sporten of de trap op lopen.
  • Rapporteren
Angeliq88
4 maanden geleden
Reactie op Wishful
Dat valt mee. Gelukkig niet echt last van. Meer snel kortademig met sporten of de trap op lopen.
Dit herken ik ook, vooral met traplopen! Op m'n werk moet ik de trap af naar de wc. Best een leuke uitdaging zo de hele dag door met dat vele plassen๐Ÿ˜‚
  • Rapporteren
Heeyleen
4 maanden geleden
Reactie op Wishful
Goede tip idd. Waren er trouwens nog restricties t.a.v. te lang warm in bad gaan de eerste paar maanden? Meen me zoiets te herinneren...
Mijn verloskundige zei inderdaad dat een heet bad nemen niet verstandig is in de eerste maanden.
  • Rapporteren
rvdp
4 maanden geleden
Reactie op Angeliq88
Dit herken ik ook, vooral met traplopen! Op m'n werk moet ik de trap af naar de wc. Best een leuke uitdaging zo de hele dag door met dat vele plassen๐Ÿ˜‚
Haha ja ik ook.. kreeg vandaag al de vraag gaat alles Oke... hoe houdt ik dit nu nog zeker 7 weken achter haha!
  • Rapporteren
Elsa009
4 maanden geleden
Ik heb sinds gisteravond duizeligheid en misselijk erbij gekregen ๐Ÿคฆ๐Ÿผโ€โ™€๏ธ๐Ÿ™‹๐Ÿผโ€โ™€๏ธ gaat nog wat worden de resterende zwangerschap ๐Ÿ˜‚
  • Rapporteren
Jmt86
4 maanden geleden
Herkenbaar, de boel staat continu op spanning als het ware ๐Ÿ˜…
  • Rapporteren
Elsa009
4 maanden geleden
Reactie op Jmt86
Herkenbaar, de boel staat continu op spanning als het ware ๐Ÿ˜…
Haha echt he๐Ÿ˜‚ hoe vol te houden ?! Laten we maar hopen dat het de betere kant op gaat ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜…
  • Rapporteren
Jmt86
4 maanden geleden
Reactie op Elsa009
Haha echt he๐Ÿ˜‚ hoe vol te houden ?! Laten we maar hopen dat het de betere kant op gaat ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜…
Ja blij dat ik nu vrij ben, maandag weer te werk en daar is geen moment rust (kleuterjuf 28 stuks) ben benieuwd hoe dat gaat
  • Rapporteren
Elsa009
4 maanden geleden
Reactie op Jmt86
Ja blij dat ik nu vrij ben, maandag weer te werk en daar is geen moment rust (kleuterjuf 28 stuks) ben benieuwd hoe dat gaat
Ah jeetje ! Dat is aardig wat zeg. Ik heb een kantoor baan in de logistiek, wel zitten alleen hectisch maar het hoort er denk maar allemaal bij ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜‚ ooit zijn we het dankbaar over 9 maanden ๐Ÿ˜…
  • Rapporteren
Wishful
4 maanden geleden
Reactie op Elsa009
Ik heb sinds gisteravond duizeligheid en misselijk erbij gekregen ๐Ÿคฆ๐Ÿผโ€โ™€๏ธ๐Ÿ™‹๐Ÿผโ€โ™€๏ธ gaat nog wat worden de resterende zwangerschap ๐Ÿ˜‚
Oh wat balen! Jij zit nu ook in je 6e week dan toch? Schijnt idd vaak in week 6 pas te komen. Helpt gemberthee nog? Sterkte en duimen dat het snel overtrekt. Maar wat jullie zeggen... hoe hou je het nog zoveel weken stil als je soms zoโ€™n last kan hebben?! Gister overdag gelukkig eindelijk geen last, โ€˜s avonds in bed juist weer wel ๐Ÿ™ˆ
  • Rapporteren
Elsa009
4 maanden geleden
Reactie op Wishful
Oh wat balen! Jij zit nu ook in je 6e week dan toch? Schijnt idd vaak in week 6 pas te komen. Helpt gemberthee nog? Sterkte en duimen dat het snel overtrekt. Maar wat jullie zeggen... hoe hou je het nog zoveel weken stil als je soms zoโ€™n last kan hebben?! Gister overdag gelukkig eindelijk geen last, โ€˜s avonds in bed juist weer wel ๐Ÿ™ˆ
Weet niet echt welke week ik zit bij verschillende sites meerdere antwoorden. 31dec was de eerste dag van de laatste menstruatie. Afgelopen weekend positief getest. 17 feb eerste VK bezoek
  • Rapporteren
Jmt86
4 maanden geleden
Reactie op Elsa009
Ah jeetje ! Dat is aardig wat zeg. Ik heb een kantoor baan in de logistiek, wel zitten alleen hectisch maar het hoort er denk maar allemaal bij ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜‚ ooit zijn we het dankbaar over 9 maanden ๐Ÿ˜…
Ja zo heeft ieder wat indd en dan stelt het nu wss nog niks voor. Zie toevallig dat jij 31dec als eerste dag van laatste menstruatie hebt, ik ook toevallig!
  • Rapporteren
Elsa009
4 maanden geleden
Reactie op Wishful
Het stil houden vind ik echt heel moeilijk, ben een open boek. Gisteravond leuke rompertjes gekocht voor de aanstaande opa de oma's. En voor mijn 2 nichtjes een shirtje gemaakt met de tekst: ik word grote nicht. 1van de twee kan al lezen, ben zo benieuwd naar hun reactie. Nu eerst maar geduldig afwachten tot eerste VK bezoek of we het hartje horen kloppen
  • Rapporteren
Kirstenkw
4 maanden geleden
Ik dacht dat ik buikgriep had de afgelopen weken en toen kwam ik erachter dat het krampen van de zwangerschap bleken te zijn! Gisteren de rest gedaan, dus ik geniet nog even van de dagen โ€˜ziekโ€™ thuis. Iemand enig idee hoelang deze krampen aan blijven houden en of ze erger worden?
  • Rapporteren
Mamaoftwo
4 maanden geleden
Reactie op Elsa009
Het stil houden vind ik echt heel moeilijk, ben een open boek. Gisteravond leuke rompertjes gekocht voor de aanstaande opa de oma's. En voor mijn 2 nichtjes een shirtje gemaakt met de tekst: ik word grote nicht. 1van de twee kan al lezen, ben zo benieuwd naar hun reactie. Nu eerst maar geduldig afwachten tot eerste VK bezoek of we het hartje horen kloppen
Wanneer wil je het vertellen ?
  • Rapporteren
patricia1996
4 maanden geleden
Mijn buikkrampen gaan gepaard met bruin bloedverlies na het plassen. Maak me er erg zorgen over
  • Rapporteren
Elsa009
4 maanden geleden
Reactie op Mamaoftwo
Wanneer wil je het vertellen ?
Nadat ik bij de VK ben geweest, zodat ik meer een rustig gevoel heb dat het daadwerkelijk ook zo is ๐Ÿ˜Š Nog heel even geduld tot en met 17 feb, daarna van de daken afschreeuwen ๐Ÿ˜
  • Rapporteren
Verwijderd lid
4 maanden geleden
Wat fijn om te lezen dat de krampen โ€œnormaalโ€ zijn of althans dat er meerdere last van hebben. Zo bang voor miskraam en het voelde echt als ongesteld zijn. Zou nu ongeveer 4-5 weken moeten zijn. En ik ga van diarree naar verstopping ook niet fijn mijn darmen zijn helemaal van slag. Ik ben vooral in de avond misselijk of als ik net wakker wordt. Gelukkig nog niet hoeven spugen. Wel veel dorst en daar baal ik van. Laatste keer dat ik steeds dorst had had ik zwangerschapsdiabetes.
  • Rapporteren
manonnie30
4 maanden geleden
Gelukkig ben ik dus niet de enige .. voelt toch op een manier niet goed ofzo en kan me er erg druk om maken ๐Ÿ˜ฉ. Sโ€™ochtends en sโ€™avonds super misselijk en de hele dag door kramp en last van de darmen ๐Ÿค”iets met de jackpot ofzo haha
  • Rapporteren
Sweety20
4 maanden geleden
Afgelopen zaterdag testte ik voor het eerst positief. Ik heb niet echt krampen maar veel steekjes in mijn onderbuik. Hebben jullie dit ook? Bij vlagen ook misselijk. De symptomen zijn nu zo veel vroeger dan bij mijn eerste zwangerschap. Helaas had ik bij mijn miskraam vorige ronde ook deze klachten. Zo spannend en eng.
  • Rapporteren