10 Reacties

2 jaar geleden

Heeeel herkenbaar! Wat hier uiteindelijk werkte is ietsje verderop gaan staan en echt wachten tot ze weer 'bereikbaar' was (dus uitgeschreeuwd, tijdens het schreeuwen kijkt ze dwars door me heen 😅). Als ze het thuis doet zet ik haar in de gang met de deur open en in het zicht. Ze schreeuwt echt te hard om ernaast te blijven staan. Ik benoem dan dat ik haar ga laten uitschreeuwen en dat we dan weer verder praten. Als ze rustig(er) is, leg ik uit waarom iets niet kan. Daarna is het weer goed. Het heeft hier 2 weken geduurd (bijna dagelijks). Nu is het nog maar af en toe en houdt ze binnen 1 minuut op met schreeuwen. Het wordt nu ook echt alleen nog getriggerd door honger en moeheid, dus dat probeer ik voor te zijn als het kan.. Succes! En het is weer een fase, dus het gaat over :)

2 jaar geleden

Sorry, misschien niet wat je wil horen: maar misschien kan je kindje nog niet zo lang lopen? Kan het zijn dat hij gewoon moe is?

2 jaar geleden

Heel herkenbaar! Ik loop vaak wel door, liefst net om een hoekje dat ik hem wel kan zien en hij mij niet. Ik zeg ook dat ik verder ga. Soms helpt dit, soms niet. Hier zijn de tantrums om heel veel dingen. Sommige dagen lijkt het wel dat hij alleen de dingen kiest die hij niet mag.......

2 jaar geleden

Hier pak ik haar bij de hand/arm en loop zo stug door dat ze wel mee “moet” lopen. Vervolgens leid ik haar af met: “Kijk daar, een…” of liedjes zingen die over stappen/stampen/lopen gaan en dan gaat ze weer een stuk zelfstandig mee. Om het vervolgens weer helemaal overnieuw te doen 🤷🏻‍♀️🫢

2 jaar geleden

Reactie op Corr-i

Sorry, misschien niet wat je wil horen: maar misschien kan je kindje nog ni ...
Goed punt! Maar hij doet het soms al na een paar minuutjes en ik weet dat hij veel langer kan lopen 😊

2 jaar geleden

Oei dat is lastig dan! Ik herken het wel deels. Mijn zoontje loopt lachend de andere kant op en wil dat wij hem dan achterna gaan. Als de straat of plek rustig is dan zeggen we “oké doei, papa en mama lopen deze kant op, doei! “ En dan komt ie achter je aan gehuppeld 😆 En inderdaad anders optillen, maar met 12kg is dat best zwaar idd.

2 jaar geleden

Reactie op Sesame

Goed punt! Maar hij doet het soms al na een paar minuutjes en ik weet dat h ...
Ah ja, lastig, en irritant dan. Ik geef mijn zoon zo vaak als het lukt twee keuzes met dingen. Dus bijvoorbeeld ‘Wil je zelf lopen of wil je in de draagzak op de rug?’ Misschien werkt zoiets? Mijne kiest dan toevallig wel 99% voor lopen haha

2 jaar geleden

Hahaah heeeel herkenbaar, hebben wij hier ook.. eerst tilde ik hem gewoon, want opstaan deed hij gewoon niet. Maar nu ben ik zwanger van nr 2 en ja hij wordt steeds zwaarder lukt dat nier meer. Nu loopt ik dus met de hond en een buggy, mijn zoontje loopt zo ver hij kan en zodra t niet meer wil zet ik hem in de buggy. De eerste dag was dat natuurlijk helemaal niet leuk maar hij heeft het nu door hoe t werkt en tikt zelf de buggy al aan als hij er in wil. De 2e optie heeft hij zelf in leven geroepen en dat is met zijn loop fietsje, daar loopt hij wel een hele ronde mee uit. 🤭

2 jaar geleden

Ik ga met de loopfiets. Dat werkt wel best goed.

2 jaar geleden

Bij ons ook sochtends vroeg op het fietspad (gelukkig heel erg rustig) gaat ze gewoon zitten haha ze maakt er geen scène van maar gaat gewoon lekker op der gemakje zitten🤣