5 Reacties
2 jaar geleden
Bedje op een andere plek zetten op haar kamer, of als je nog een andere kamer hebt die proberen. Kan ze vanuit het bedje naar de gang kijken? Dat speelt soms ook. Wij hebben bij onze dochter toen haar bedje verplaatst en sliep ze veel beter. Hebben wel verschillende plekken geprobeerd.
2 jaar geleden
Ik ben dan toch bang dat er iets is in die kamer, wat maakt dat ze niet op haar gemak is. Is er een andere kamer in huis? Wisselen met de babykamer? Of een andere indeling van de kamer?
Slaapt ze overdag wel daar? Hoe gaat dat?
Ze is natuurlijk nog heel jong. Maar zou je het matrasje bijv uit het bed kunnen halen (of haar slaapzak geven ofzo) en proberen of je haar kunt vragen waar ze haar bedje wil hebben (laat maar zien: waar moet het matras?/slaapzak). Boven, alle deuren van kamers die een optie zijn open, de rest dicht.
Misschien is er een gekke schaduw, of geur of geluid, dat kan iets heel 'kleins' zijn, iets waar wij helemaal niet aan denken.
Maar als je echt denkt dat ze bang is, en krijst van angst. Ga je dat niet oplossen door door te zetten. Dan moet er iets veranderen. Ik heb hoogtevrees en ben al bang als ik op een tafel sta, daar kom ik niet zomaar vanaf door iedere nacht op een tafel te staan....
2 jaar geleden
Reactie op Dame
Ik ben dan toch bang dat er iets is in die kamer, wat maakt dat ze niet op ...
Overdag is het nog erger spijtig genoeg. Haar bij de “indeling” betrekken hebben we ook reeds geprobeerd. Ook heb ik een klein wiegje op de kamer gezet en dan leggen we samen ‘savonds haar knuffeltje in bed en zeg ik ook van “kijk knuffeltje moe hij gaat ook flink slapen”. Ik heb ook al geprobeerd van ‘s morgens voor der een klein cadeautje mee te nemen zodat ze het ook fijn vind om er wakker te worden.
Het enige verschil is eigenlijk de kleur van de kamer…
2 jaar geleden
Misschien kun je een nachtje een matras bij haar op de kamer leggen waar jouw man dan op kan slapen (snap dat hoogzwanger dat voor jou heb optie is). Eerst met matras naast haar matras, dan een matras naast haar bedje etc. Misschien dat ze het dan als een veilige plek kan ervaren?
Je denkt dat alleen de kleur van de kamer anders is, maar de geluiden, geuren, lichtinval zullen niet identiek zijn, toch?
2 jaar geleden
Het lijkt haast alsof er iets in haar kamertje is. Onze zoon, 17 maanden oud heeft in ons oude huis nooit doorgeslapen, altijd gebroken nacht wel 4-6 x per nacht eruit. Wakker worden niet door kunnen slapen en zo verder. Vanaf het moment dat wij zijn verhuisd slaapt hij direct door. Van de een op andere dag.. Zo bizar. Ze hebben het wel eens over water aders, ik begin daar toch meer in te geloven.
Misschien helpt het bedje verplaatsen en dan echt even ergens anders zetten?
Succes!