10 Reacties
2 jaar geleden
Hier hetzelfde soms gaat het goed, maar meestal krijsen met naar bed brengen. Ik leg hem neer even mijn hand op zijn hoofd dan haal ik die weg is hij rustig loop ik naar onder. Dit moet ik wel soms vaak herhalen, want als hij stil lijkt begint hij soms na 5 minuten weer opnieuw. Tis een fase die hopelijk snel weer over gaat.
2 jaar geleden
Hier ook gehad. Veel krijsen ineens en inderdaad alleen stil zijn als je bij ze bent. Bij elke keer dat ik met haar op de schommelstoel ging zitten ben ik gaan vertellen. Dat ik dat niet de hele nacht kan doen, of elke dag en dat ze veilig is in haar eigen kamer en zo een fijn bed heeft waar ze altijd al lekker in geslapen heeft en dat papa en mama gewoon beneden zijn en in de buurt zijn enz. Geen idee of het herhalen van dit riedeltje de truc was, maar het hield bij ons na nog geen 2 weken op. Hopelijk gaat hij snel weer rustig slapen!
2 jaar geleden
Hadden wij ook een periode maar dan wel veel langer bezig. Soms zelfs een uur of langer. Ging bij ons vanzelf over
2 jaar geleden
Wij hadden ook ineens deze ellende. Tijden lang kon je hem zo wegleggen, ging netjes slapen en viel als hij ‘s nachts wakker werd ook weer zelf in slaap.
En toen ineens, mega verlatingsangst leek het wel. Meteen in paniek en huilen als hij door had dat hij alleen was en pas weer kunnen slapen als hij bij ons was.
We zijn op een stoel naast zijn bedje gaan zitten tijdens het in slaap vallen en als het goed ging dan steeds wat verder. Nu staat de stoel op de gang, met de deur open.
We zijn er nog niet maar het gaat al een stuk beter en ‘s nachts lost hij het zelf weer op!
2 jaar geleden
Reactie op Stefanie3
Wij hadden ook ineens deze ellende. Tijden lang kon je hem zo wegleggen, gi ...
Zo zijn we nu ook bezig idd. We zijn afgelopen maandag op zn kamer gebleven op de schommelstoel en nu idd naast zn bedje en gaat al redelijk! Maar inderdaad nu steeds iets verder weg gaan zitten.
Ik had vanmiddag t CB nog gebeld, hun zeiden huilen en dan om de zoveel minuten terug lopen. Maar hij schreeuwt zich dan helemaal zwetend. Ik denk dat deze manier vertrouwend en zachter werkt. Is wel even investeren, maar t komt goed 🤗
2 jaar geleden
Nou dit gebeurd ook bij mij opeens een heel ander kind wilt niet meer zelfstandig slapen en lijkt verlatingsangst te hebben. Hij is zelfs uit ze eigen bedje gevallen omdat ik dacht ik laat hem veder huilen. Wat bij mij heeft geholpen is een krukje naast de bed te leggen en over ze lichaam te aaien en beetje rustig te zingen. En daarna laat ik hem rustig los na 6 min ongeveer en ga ik op het krukje zitten en dan na 2 min elke keer maak ik een stapje weg van zijn kamer tot dat ik uit ze kamer helemaal ben