Niet te veel eten tijdens zwangerschap

RKD
2 maanden geleden
Volgen
Hi lieve iedereen, Sinds deze week ( officieel ) weten mijn man en ik dat we zwanger zijn.. nu zit het zo, met de zwangerschap van onze eerste kind heb ik echt gegeten voor 10. Toen natuurlijk ontzettend veel aangekomen. Ik wil dit zoo graag tegen gaan.. aangezien het er net af is na 3 jaar! Iemand tips? Liefs, K
  • Rapporteren
Reageer
Typ hier je reactie
6 reacties
Cvdm
2 maanden geleden
Echt waar koop het boek eet als een expert zwanger. Daarin staat alles wetenschappelijk onderbouwd om voldoende voedingstoffen binnen te krijgen en remedies tegen cravings. Ik wil ook proberen te voorkomen om veel aan te komen, had eigenlijk nog wel wat extra kilo's kwijt gewild voor die tijd. Tussen 7 en 12kg zie ik als mijn max, kijken hoe dat gaat!
  • Rapporteren
Jmt86
2 maanden geleden
Reactie op Cvdm
Echt waar koop het boek eet als een expert zwanger. Daarin staat alles wetenschappelijk onderbouwd om voldoende voedingstoffen binnen te krijgen en remedies tegen cravings. Ik wil ook proberen te voorkomen om veel aan te komen, had eigenlijk nog wel wat extra kilo's kwijt gewild voor die tijd. Tussen 7 en 12kg zie ik als mijn max, kijken hoe dat gaat!
Meteen in winkelwagen gezet 👌
  • Rapporteren
Ayse5663
2 maanden geleden
Eigenlijk ben ik wel benieuwd naar degenen die vaker zwanger zijn geweest en hoe zij om zijn gegaan met bewust eten en niet teveel aankomen. Dit is mijn eerste zwangerschap en ik weet dat je niet voor 2 hoeft te eten. Wel is het zo dat ik minder kcal at per dag voordat ik zwanger was. Mag dat nu ook? Of is het raadzaam om 2000 kcal per dag te eten? Want voorheen at ik gemiddeld 1500 kcal per dag...
  • Rapporteren
L29
2 maanden geleden
Ik ben tijdens mijn eerste zwangerschap 20 kilo aangekomen, ik woog voordat ik zwanger was 67 kilo. Na mijn zwangerschap was ik wel snel weer op gewicht. Hoop dat deze zwangerschap mee valt, maar ik ben er al bang voor. Nu 5 weken zwanger en voel mij nu al opgeblazen, terwijl ik bij mijn eerste zwangerschap met 18 weken pas begon te groeien, toen vond ik het juist jammer dat je nog niks zag
  • Rapporteren
Lillianne
2 maanden geleden
Reactie op Ayse5663
Eigenlijk ben ik wel benieuwd naar degenen die vaker zwanger zijn geweest en hoe zij om zijn gegaan met bewust eten en niet teveel aankomen. Dit is mijn eerste zwangerschap en ik weet dat je niet voor 2 hoeft te eten. Wel is het zo dat ik minder kcal at per dag voordat ik zwanger was. Mag dat nu ook? Of is het raadzaam om 2000 kcal per dag te eten? Want voorheen at ik gemiddeld 1500 kcal per dag...
Ja dat heb ik ook! Ik ben ook eerder bang dat ik te weinig eet dus probeer nu met een app wel calorieën bij te houden dat ik d’r 2000 eet. Vraag het me ook af als ik normaal ook wat minder at, of dat nu ook niet erg zou zijn.
  • Rapporteren
Marijekh
2 maanden geleden
Gelukkig ben ik niet de enigste.. Ik ben met de zwangerschap van mijn eerste, 30 kilo aangekomen. Ben nu na bijna 3jaar nóg maar 20 kwijt. (ben daar ook al heel blij mee hoor) Nu na 2 miskramen weer voorzichtig blij aan het zijn. Maar ook inderdaad weer bang om weer zoveel aan te komen. Ik zit ook weer een tijdje bij weight watchers wat ook niet erg willen lukken. Dus misschien is het idee om maar wel iets harder aan te trekken want merk al dat ik lekker aan het eten ben..... Ben nog maar 5weken overigens..
  • Rapporteren