Niet veel plassen. Onzeker!

Liefdedatbenjij-24
15 dagen geleden
Volgen
Ik ben donderdag 11 weken zwanger en tot nu toe 3 goeie echo's gehad. De angst dat het alsnog misgaat is groot en dat maakt me zo onzeker. We hebben een traject van 3 jaar achter de rug en dit is de allereerste zwangerschap. Zoals (bijna) iedere mommy (to be) heb ik me helemaal ingelezen in de 'symptomen' van week tot week. Stom, want mijn onzekerheid wordt alsmaar groter! Ik maak me nu dus veel zorgen over het feit dat ik helemaal niet veel hoef te plassen. Op een dag een keer of 3? En ik kan van 22.00 tot 11.00 makkelijk zonder naar de wc te kunnen. Dit was echter tot week 8 wel anders. Toen moest ik er 's nachts altijd een keer uit. Nu hoefde ik voor mijn zwangerschap ook niet veel te plassen en hoefde ik er nooit uit in de nacht. Herkennen dames dit?
  • Rapporteren
Reageer
Typ hier je reactie
4 reacties
Roos | Admin
14 dagen geleden
Hoi! Ik kan geen persoonlijke adviezen geven, maar kan wel wat informatie geven in het algemeen :) Niet iedere zwangere vrouw krijgt last van dezelfde kwaaltjes. Zo is niet iedere zwangere vrouw misselijk of vermoeid, en hoeft dus ook niet iedere zwangere vrouw vaak te plassen. Probeer dat in je achterhoofd te houden :) Succces!
  • Rapporteren
NKr
14 dagen geleden
Volgens mij is dat niet heel gek. In het begin zorgen de hormonen dat de boel wat opblaast. Dat stopt op een gegeven moment een beetje, en de echte groei komt dan pas later. Eerst moet je dus plassen door het opgezette gevoel, en later doordat de baarmoeder tegen je blaas drukt. Daartussen kun je best een paar weken een minder vol gevoel hebben. Ik had dat met het passen van mijn broeken. Eerst zat het te strak, en toen had ik ineens weer ruimte.
  • Rapporteren
lowara
11 dagen geleden
Ikzelf heb van die periodes, paar dagen dat ik 6 tot 8 keer per nacht uitmoet en echt flink moet plassen... en dan ineens 1 a 2 dagen maar 1x uit ( zoals normaal bij mij) Maakt ontzettend onzeker van โ€˜waarom nu ineens niet meerโ€™ . Ik houd mijzelf maar steeds voor dat de hormonen flink schommelen en er intern ook steeds sprongetjes worden gemaakt, dus dat verschil per dag normaal mag zijn. Maar blijft een onzekere periode waarbij al die wisselende kwaaltjes de onzekerheid alleen maar groter lijken te maken
  • Rapporteren