9 Reacties

2 jaar geleden

Onze kleine meid is nu 4 keer een nachtje bij opa en oma geweest. Thuis slaapt ze heel goed, maar af en toe een avondje wat moeizamer. Ik merk dat dit bij oma ook wisselend gaat. (overdag heeft ze daar nog vaker geslapen). Wij hebben thuis de regel dat ze een beetje mag huilen maar niet in paniek mag zijn. Beide oma's zijn op de hoogte van mijn wensen en staan hier nu ook achter.

2 jaar geleden

Mijn oudste slaapt overal maakt hem ook niks uit maar mijn jongste nu 18 maandjes slaapt nergens anders dan in zijn eigen bedje en op de opvang overdag maar ook niet bij oma’s en opa’s is echt een ramp we kunnen hem nooit ergens een nachtje laten logeren hij vind camping bedjes ook helemaal niks en de co sleeper ook niet toen die pas geboren was

2 jaar geleden

Bij ons hielp het om in het campingbedje een normaal matrasje te doen. Sindsdien gaat het heel goed. En met ergens anders slapen is het soms: het gaat top of het wil niet. Vaak probeer ik dat laatste maar te accepteren en laat ik hem wat langer op.

2 jaar geleden

Oh en verder proberen we zoveel mogelijk het normale avondritme aan te houden en ook spulletjes van thuis mee. Knuffel, muziekje, boekje voorlezen, etc.

2 jaar geleden

Wij hebben het geluk dat onze zoon wel op andere plekken wil slapen, ook al is het nog niet zo vaak gebeurd. Wat bij ons helpt is zoveel mogelijk dezelfde dingen/rituelen als thuis. Dus slaapzak, knuffel, nachtlampje mee en ook dezelfde dingen met naar bed brengen. Maakt het bekender en dus makkelijker.

2 jaar geleden

Die van ons heeft dar niet zo'n moeite mee. Zou het nog kunnen helpen om hem thuis te laten wennen aan het campingbedje zodat hij die herkend?

2 jaar geleden

Reactie op xDaphnex

Die van ons heeft dar niet zo'n moeite mee. Zou het nog kunnen helpen om h ...
Dit hebben wij inderdaad ook gedaan: haar campingbedje paar keer in haar kamertje gezet en haar daar in laten slapen. (5x ongeveer) Vervolgens gingen we op vakantie en daar sliep ze prima. Ook in haar campingbedje bij een ander thuis gaat het prima.

2 jaar geleden

Gelukkig geen problemen op vakantie of als hij uit logeren gaat, maar een paar uur ergens anders slapen en dan mee naar huis nemen hebben we nooit gedaan. Gewoon altijd op tijd thuis. We proberen wel altijd hetzelfde slaapritueel te doen als thuis, we doen hem een al gedragen slaapzak aan en geven zijn knuffels mee zodat in ieder geval de geuren om hem heen hetzelfde zijn.

2 jaar geleden

Hier was het in het begin ook drama, het matrasje wat erbij zit is ook erg dus en het campingbedje ligt ook wel wat wiebeliger. Wij hebben laatst een keer z'n eigen matrasje meegenomen, toen ging het aardig goed. Misschien werkt dit bij jullie ook.