417 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op yvettevdlaar

Wij hebben er ook voor gekozen de NIPT test te doen met de nevenbevindingen ...
Wow dat is snel. Wij vrijdag bloed geprikt. Hopen dat wij ook zo snel goed nieuws hebben 🥰

4 jaar geleden

Reactie op pluisjes15-7

Even een vraag van mij. Misschien dat ik het verkeerd begrijp? Dus als je e ...
Je kan de NIPT test doen die dus de 3 syndromen aantoont. Daarnaast kan je kiezen voor + nevenbevinding hierin wordt gekeken naar andere chromosoom afwijkingen die mogelijk zijn.

4 jaar geleden

Zijn er ook mama’s die er bewust voor gekozen hebben om de NIPT niet te doen?

4 jaar geleden

Wij kiezen ervoor om de test niet te doen. Onze verloskundige vertelde als er een afwijking is heb je ongeveer 95% kans dat het wordt gevonden, máár als je een afwijkende uitslag krijgt schijnt er in 50% van de gevallen helemaal niets aan de hand te zijn (fout-positief). Dit cijfer verschilt wel voor de 3 aandoeningen. Of er écht wat is, daar kom je alleen achter door vlokkentest of vruchtwater punctie met de risico’s en stress die daarbij komen kijken. En ook al krijg je een goede uitslag van de NIPT heb je nog geen garanties. Dat gaf voor ons de doorslag om het niet te doen. Meer mensen die om deze redenen het niet doen? Of ervaringen van eerdere zwangerschap met deze overwegingen?

4 jaar geleden

Reactie op hz!

Zijn er ook mama’s die er bewust voor gekozen hebben om de NIPT niet te doe ...
Zie mijn reactie die ik net heb geplaatst :)

4 jaar geleden

Reactie op hz!

Zijn er ook mama’s die er bewust voor gekozen hebben om de NIPT niet te doe ...
Ja hiero! Bewust ervoor gekozen om het niet te doen.

4 jaar geleden

Reactie op hz!

Zijn er ook mama’s die er bewust voor gekozen hebben om de NIPT niet te doe ...
Ja! 🙋🏻‍♀️

4 jaar geleden

Mag ik vragen om welke reden jullie niet of juist wel voor de nipt test kiezen? Wij moeten onze keuze doorgeven met de termijn echo. Voor nu weten we niet goed of we de test wel willen doen of niet😅 misschien hebben we iets aan jullie meningen hierover 🙈

4 jaar geleden

Reactie op london09

Ja hiero! Bewust ervoor gekozen om het niet te doen.
Jaa wij hebben ook een sterk gevoel om het niet te doen. Mag ik vragen waarom jullie deze keuze hebben gemaakt?

4 jaar geleden

Reactie op Sassiej89

Ja! 🙋🏻‍♀️
Jaa wij ook, wat zijn jullie bewegingsredenen?

4 jaar geleden

Reactie op Leeuwtje-25

Wij kiezen ervoor om de test niet te doen. Onze verloskundige vertelde als ...
Ja wij denken er ook zo over!

4 jaar geleden

Reactie op Anne-92

Wij waren het niet van plan, maar begreep vorige week van de verloskundige ...
Heb vanmorgen bloed geprikt ervoor.

4 jaar geleden

Wij hebben met nevenbevindingen gedaan, vanochtend werd ik gebeld en alles is goed. Toch wel heel fijn om te weten dat er bij mij ook geen afwijkingen zijn gevonden

4 jaar geleden

Is dit iets van Nederland die nevenbevindingen of is dit in België ook een keuze? Had er nog nooit van gehoord. Binnen dik 1 week staat voor mij afspraak met nipt test ingepland maar daar was niets over gezegd...

4 jaar geleden

We hebben bewust de keus gemaakt om het wel te doen. Om ons heen bij een ander stel zien we dat hun kindje van een paar maanden erg veel afwijkingen en ziektes heeft, kindje heeft een levensverwachting van +/- 2 jaar, en heel veel zorgen. We hebben daarom voor onszelf besloten om de test te doen en mocht het zo zijn dat er teveel gekke dingen naar boven komen we dan een eventueel vervolg onderzoek doen. Iedereen maakt de beslissing voor zichzelf, er is geen goed of fout hierin, net waar je jezelf heb prettigst bij voelt.

4 jaar geleden

Reactie op ZTaxx

Wij hebben met nevenbevindingen gedaan, vanochtend werd ik gebeld en alles ...
Gefeliciteerd, vast een opluchting!! Mag ik vragen hoe lang er tussen afname en uitslag zat voor jullie ?

4 jaar geleden

Wij hebben ervoor gekozen geen testen te laten doen. De paniek en stress van een test zou meer schade doen, dachten we toch maar.

4 jaar geleden

Wij gaan het zeker wel doen. NIPT en nevenbevundingen. Aangezien ik 41 ben willen we zoveel mogelijk uitsluiten

4 jaar geleden

Bij mijn broer en schoonzus kwam uit de NIPT test dat t kindje niet levensvatbaar zou zijn. Met 14 weken een traject ingegaan om de zwangerschap te beeindigen. Zij vonden het fijn om dit tijdig te weten ipv pas bij 20 weken echo. Ik heb de NIPT test nu ook gedaan inclusief nevenbevindingen. Gelukkig een goede uitslag! Het is heel persoonlijk wat je wilt. Verloskundige gaf ook aan dat een slechte uitslag of vage nevenbevindingen ook veel onnodige zorgen met zich mee kunnen nemen. Goed de informatie dus doorlezen en samen een besluit nemen. Succes!

4 jaar geleden

Reactie op BezigBijtje28

Gefeliciteerd, vast een opluchting!! Mag ik vragen hoe lang er tussen afnam ...
Bij ons was dit precies een week. Ging via vu mc amsterdam.