10 Reacties
2 jaar geleden
Jaaa hier net zo. Onze zoon vind het ook echt verschrikkelijk. Wij proberen hem zo veel mogelijk af te lijden en nemen hem tijdens het knippen op schoot. Misschien een tekenfilmpje op zetten op je telefoon wat hij erg leuk vind? Of heeft de kapper misschien iets waar hij mee kan spelen?
2 jaar geleden
Hier vanaf dat ons zoontje net 6 maand was moesten we al met m naar de kapper. Toen ging t helemaal super, vrijwel zonder tegenslag te geven. Wij gaan al sinds hij 1 is elke 3 weken met ons zoontje en papa maar nu een fase dat ie dus niet wilt... gelukkig js onze kapper erg snel met knippen e.d. dat het m aardig afgaat. Hier helpt een borstel/kam of andere attributen geven over t algemeen wel.
2 jaar geleden
Mijn zoontje vond de kapper ook niet leuk... eerste keer drama, huilen en gillen. 2e keer ging al iets beter, 3e keer weer iets beter en nu is hij een keer of 5/6 geweest denk ik en vindt hij het prima.
Hij zit wel nog bij mij op schoot, ondertussen een filmpje kijken en evt iets te eten. Afleiden dus haha
2 jaar geleden
Bij mijn zoontje eerste ging perfect, was een kinderkapper en hij zat in een autostoel dus vond hij geweldig. Tweede keer geen mogelijk om naar de kinderkapper te gaan en was drama hij wilde echt niet en we zijn toen gewoon weggegaan. Derde keer is hij tegelijkertijd geknipt met zijn vader, en hij zag zijn vader echt zitten in de stoel en tondeuse en schaar bij zijn vader en toen liet hij het wel weer toe. Misschien kan je dat proberen🙂
2 jaar geleden
Wat vervelend dat hij het niet toe laat. Maar in mijn ogen wel heel begrijpelijk. Ik heb een eigen onderneming als ambulant kapster. Kappers komen natuurlijk eng dichtbij voor een kind en dan ook nog eens met gekke attributen die ze niet kennen. Mijn tip.. zoek een kapper/kapster met geduld en ervaring in kinderen knippen.
Zelf heb ik mijn zoontje al vanaf dat hij geboren is elke dag zijn haren geborsteld zo wennen ze aan dat gevoel, altijd goed om hier nog steeds mee te beginnen.
De tablet is altijd een uitkomst met dit soort dingen.
Wat ik vaak heb gezien is dat ouders zelf best onrustig zijn en daardoor van alles erbij pakken om hun kind te troosten. Dus kindje huilt en krijgt bijvoorbeeld een koekje (dus eigenlijk belonen op het huilen) het koekje is op dus het kindje begint weer te huilen. Ouders geven nog een koekje alleen het koekje is weer op dus kindje begint nog harder te huilen. Wat je hiermee creëert is dat het kindje denkt heeee maar als ik dus heel hard blijf huilen krijg ik allemaal lekkers. Dit blijft een cirkel waar je moeilijk uit komt. Dat zou ik dus vooral proberen om te voorkomen. Ik zoek meestal de momenten uit dat ze stil zijn dan mogen ze wat lekkers tussendoor uitzoeken. Dus echt een beloning omdat ze het zo pgoed doen.
En als laatste werkt het vaak ook om zijn knuffeltje ook te laten knippen. Eerst wat knipjes bij de knuffel dan bij het kindje, werkt bijna altijd.
Het is echt moeilijk maar met veel geduld komt het echt goed!
2 jaar geleden
Hoi hoi, ik ben ook kapster. Wat ik meestal deed was de kindjes mee laten helpen (dus tondeuse aan/uit op een veilige manier) een kam van mij geven, knuffeltje ook zogenaamd knippen en benoemen wat ik ging doen en waarom. Misschien is het fijn iemand in huis te halen ipv naar de kapper toe te gaan. Offf samen tegelijk met papa naar de kapper wil ook wel eens werken (mocht dat mogelijk zijn)
2 jaar geleden
+1 wij gaan naar een kapster met salon aan huis. Het is eigenlijk altijd een complete aanfluiting. Het was 1x zo erg dat ik halverwege een briefje van €20 op tafel heb gegooid, mijn zoon heb gepakt, excuses heb aangeboden en weggegaan. Als mijn moeder met hem gaat, gaat het iets beter.
2 jaar geleden
Hier ook echt drama!! Ik vraag ook altijd bij een afspraak maken wanneer het rustig is, want hij schreeuwt de hele kapsalon bij elkaar. Uiteindelijk lukt het wel, maar leuk is het niet. Nu 3x geweest. Hopelijk als we het volhouden wordt het vanzelf beter.