13 Reacties

VRIEND

2 jaar geleden

Hier ook nog 2 dutjes. Wel iets korter ze slaapt 30a40 minuten.

2 jaar geleden

Als dit voor jullie werkt is dat toch prima 😊

2 jaar geleden

Ik ben overgestapt naar 1x in het begin sliep ze 1-1,5 uur en nu zeker 2,5 tot 3 uur in de middag. Eerlijk gezegd ik vind het wel fijn ik kan nu thuis meer dingen doen en genoeg tijd om te rusten.

2 jaar geleden

Hier 1 slaapje (en ook al best wel lang), maar als jouw dochter het nodig heeft, is het prima toch? Ik weet niet of ze ‘s avonds ook lekker gaat slapen, maar als dat het geval is, zal het wel goed zijn toch? Mijn kleine man (anderhalf + 2 weken) slaapt wel een slaap ‘s middags van ongeveer 2 a 2,5 uur

2 jaar geleden

Onze dochter slaapt ook nog 2 keer, vaak zelfs 2 uur per dutje. En ‘s nachts van +/- 19:00 uur tot +/- 06.30 uur. Ze is ook heel druk, dus heeft het gewoon nog nodig denk ik dan. Vraag dan ook altijd of ze op bed wil, en als ze dan ‘ja’ zegt brengen we haar naar boven 😊

2 jaar geleden

Hoi. Tot op 3 weken geleden sliep onze dochter ook nog 2 slaapjes. Gelukkig deed de opvang dit ook super met ons mee. De laatste week ging ze smiddags minder goed naar bed. Nu gaat ze na de lunch direct naar bed en is ze ook wel echt erg moe, maar gelukkig niet echt vervelend. In de afgelopen weken heeft ze 2 keer gehad dat ze om 10 uur op was en dus 2 slaapjes heeft gehad. Ze slaapt trouwens wel van half 1 tot bijna 4 uur. En snachts van 8 tot 7 aan een stuk. Ach ja. Het is gewoon een slaapkop je. Ieder kind is echt anders

2 jaar geleden

Mijn dochter slaapt 1 dutje van half 1 tot ongeveer 3/4 uur Ik heb dit al vanaf het begin zo gedaan en dat gaat super goed

2 jaar geleden

Hier ook 2 dutjes. In de ochtend maken we haar meestal wakker na 45 minuten. Ze slaapt meestal rond 09.30 uur. En dan is ze rond 14.00 a 15.00 uur meestal weer moe en slaapt ze nog zo'n 1,5 uur. Merk wel dat ze steeds moeilijker in slaap komt... zal dat betekenen dat ze toe is aan 1 slaapje? Ik vraag me af hoe we dat gaan redden van 07.00 tot een uur of 13.00... Ze is vaak om 09.00 uur al moe. Dat merk ik door in haar ogen wrijven en vervelend worden.

2 jaar geleden

Reactie op Roos8102

Hier ook 2 dutjes. In de ochtend maken we haar meestal wakker na 45 minuten ...
Hoelaat gaat ze savonds naar bed? Hier was het in het begin ook lastig van 7 tot 12 volhouden maar ging dan even naar buiten met mooi weer en dit hielp wel. Slapen van 12 tot 14 en om 19 naar bed. Dus een wakkertijd van 5 uur.

2 jaar geleden

Reactie op Nickky

Hoelaat gaat ze savonds naar bed? Hier was het in het begin ook lastig van ...
S avonds gaat ze tussen half 7 en 7 naar bed. Maar dan slaapt ze ook niet altijd gelijk. Ik wil inderdaad de komende week even gaan kijken hoe ver we het kunnen oprekken met slapen. Vaak als we echt dingen gaan doen, zoals naar het zwembad gaan, merk ik dat ze het wel langer volhoudt, maar dan wel doodop is als we thuis komen... meestal slaapt ze dan wel sneller. Maar soms maken we ook mee dat ze dan juist weer lastiger in slaap valt (dan lijkt ze te laat op bed te liggen). We gaan eens wat proberen, thanks!

2 jaar geleden

Hier ook 2 slaapjes. Rond 6 uur wakker, 9:00/9:30u een uur slapen en rond 1 uur nog 1,5 a 2 uur slapen.

2 jaar geleden

Het verschilt per kind (net als bij volwassenen). De ene heeft meer slaap nodig dan een ander. Mijn zoontje is om 7.30 ongeveer wakker en soms leg ik hem om 11.00 nog even op bed. Ik heb gelukkig wel een ideaal kind die zelf aangeeft dat hij naar bed wilt. Mama boven, mama bed. Soms is dat ene slaapje genoeg en soms ook niet. Laat dit van je kind afhangen, niet van wat iedereen om je heen zegt. Jij bent haar moeder

2 jaar geleden

Ons zoontje is 1.5 en sinds een week 1 dutje. En er zullen dagen zijn waarop er nog 2 zijn hem kennende