Normaal eten / extra gezond eten

Suzanne83
één maand geleden
Volgen
Ik vroeg me af, wie eet nog zoals voordat je zwanger was, en wie eet extra gezond? En waar let je dan op? Ik ben nu het boek “Eet als een expert - zwanger” aan het doorlezen. Ik wil zeker wel meer fruit en groente gaan eten. Alcohol was ik sinds januari sowieso al mee gestopt, en ik pas erg op met cafeïne. Wat doen jullie?
  • Rapporteren
Reageer
Typ hier je reactie
61 reacties
ChloeDiego
één maand geleden
Ik heb de ZwangerHap app gedownload. Als ik wat wil gaan eten check ik of het kwaad kan of niet. Werkt voor mij erg fijn!
  • Rapporteren
LisavGS
één maand geleden
Ik wilde super gezond eten haha. En het gaat redelijk maar het is ook afhankelijk van wat ik naar binnen kan krijgen. Als ik ergens echt geen zin in heb lukt het ook echt niet om het te eten. Cafeïne laat ik maar helemaal staan. Alcohol natuurlijk ook. Verder lekker schijf van vijfen 😂
  • Rapporteren
xTessx
één maand geleden
Ik eet nog precies het zelfde. Voor veel fruit helaas allergisch dus hou het bij witte druiven en appels. Maar voor de rest het zelfde. Ben niet echt een drinker geweest maar ook 1 januari mee gestopt. Snoep nu ook stuk minder hele voorraad kast vol snoep en chips en praktisch niks van op haha. Dat telt ook toch?🙈
  • Rapporteren
Anoniempje29-2019
één maand geleden
Ik probeer wel wat gezonder te eten.. dus iig gewone maaltijden en extra fruit! Ik ben gewoon niet zo’n echt groentefan! En chips enkel in t weekend 😊
  • Rapporteren
Suusq
één maand geleden
Ik probeer zo gezond mogelijk te eten, maar sommige dagen krijg ik alleen vette hap weg omdat ik zo beroerd ben en niets anders door mijn keel krijg. Maar op goede dagen veel fruit groente en noten. Helaas kom ik wel altijd veel aan met de zwangerschappen, zelfs als ik super gezond eet
  • Rapporteren
Verwijderd lid
één maand geleden
Reactie op ChloeDiego
Ik heb de ZwangerHap app gedownload. Als ik wat wil gaan eten check ik of het kwaad kan of niet. Werkt voor mij erg fijn!
Die heb ik ook, superhandig! Alleen jammer dat niet alles erin staat.. maargoed de meest voorkomende producten staan er in en dat is het belangrijkst☺️
  • Rapporteren
DMMP
één maand geleden
Ik eet nu zeker anders dan voorheen. Ik ontbijt nu stevig en eet geen zoetigheids of junkfood wat ik voorheen wel deed. Ik heb er nu ook gewoon echt geen trek meer in. Eet nu ook groente en fruit. Op een of andere manier is de knop gewoon omgezet :)
  • Rapporteren
4keergeluk
één maand geleden
Ik volgde iedere dag een menu uit een boek om af te vallen afgelopen half jaar. Daardoor eet ik heel gezond, veel groente en fruit. En dit gebruik ik nu ook als handvat in mijn zwangerschap. Alleen dan net iets extra omdat ik meer honger heb nu 😉 en omdat ik nu niet af wil vallen.
  • Rapporteren
LinnekeVH
één maand geleden
Pfffff ik zou willen dat me dat lukte. Hoe erg ik me ook voorneem om iets gezonds te pakken, het wordt toch snel een zak chips of iets lekkers... 😱 Maar dan maar met een stuk fruit erna ofzo...
  • Rapporteren
Koffientje
één maand geleden
De 1e x heb alleen gegeten waar ik zin in had (cravings: frikandellen, mozzarella en slagroom) en dat zag de weegschaal ook. Nu was ik al bezig met een gezonder eetpatroon en daar heb ik nu extra motivatie voor.
  • Rapporteren
Samanthaaaa
één maand geleden
Ik probeer zoveel mogelijk gezond en gevarieerd te eten. Maar soms heb ik gewoon téveel trek in een vette hap. Probeer dan wel, bijvoorbeeld een bak kibbeling te halen, dan voelt het niet zo erg. Haha! Als ik een vreetbui heb, dan pak ik een bak druiven of bessen. En ik vind wel, je moet jezelf af en toe ook een beetje kietelen hoor! Maar doe het met mate😁
  • Rapporteren
Angeliq88
één maand geleden
Probeer er wel op te letten idd met wat ik eet. Als ik echt ga toegeven aan de hormonen dan eet ik het liefst een zak Maltesers als ontbijt bij wijze van.🙈 Probeer dat wel te onderdrukken door gewoon het normale ritme qua eten te volgen, en dan trekt de 'craving' wel weg. Kan wel merken dat ik mindere porties eet, omdat de eetlust wat afremt.
  • Rapporteren
SandraN
één maand geleden
Ik eet sowieso 2 stuks fruit en 250 gram groente per dag. Heb wel zin in zoet dus net een paar chocotruffels op 🤣
  • Rapporteren
Piet1234
één maand geleden
Ik probeer elke dag voldoende groente en fruit te eten. Ik merk echt dat ik sneller honger heb, dus dan maar een extra cracker of gezonde snack (dadel, wortel, paprika of fruit) mee. En een wat steviger ontbijt met bijv havermout helpt ook! En als je dat niet lust kun je het ook in een smoothie mixen, dan heb je direct ook je fruit en zuivel binnen :-)
  • Rapporteren
Amberschutte
één maand geleden
Ik ook zeker anders! Extra veel groente en fruit en zo gevarieerd mogelijk. Maar de cravings beginnen wel te komen haha. Stukje discipline kweken zeggen we dan maar. Ik dacht dat ik veel last had met het minderen van koffie maar daar heb ik gelukkig totaal geen moeite mee :)
  • Rapporteren
Roos24
één maand geleden
Ik let erg op met cafeïne en eet normaal gesproken vrij gezond, nu heb ik al een aantal weken in meer of mindere mate last van misselijkheid en eet ik soms ook maar gewoon wat ik naar binnen krijg en dat is niet altijd even gezond.. ik probeer op de dagen dat het gaat sowieso wel gevarieerd te eten. Ik eet op dagen die oke zijn iedere dag volkoren crackers of boterhammen, 1 schaaltje zuivel, iedere avond groenten en probeer wat vaker iets van komkommer of tomaat op mijn broodbeleg te doen. Daarnaast eet ik gemiddeld 4 dagen in de week fruit denk ik. Op de dagen dat ik misselijker ben valt het helaas tegen en eet ik meer dingen als beschuitjes, wit brood, droge kaakjes en naturel chips/kaasstengels. Op vandaag na wel elke avond geprobeerd het avond eten mee te eten! Op dagen als vandaag krijg ik helaas ook niet veel vocht binnen. Ik voel me soms best schuldig dat ik nu ongezonder lijk te eten dan voordat ik zwanger raakte, hopelijk voel ik me snel niet misselijk meer en kan ik mijn oude patroon weer goed oppakken (en doet de kleine het goed op wat ik nu eet)
  • Rapporteren
Jmt86
één maand geleden
Ik heb nog 1x (flink) alcohol gehad, ik wist niet dat ik zwanger was. Zo rond of even na bevruchting... Erna niet meer. Ben met koffie en neusspray gestopt. Ik at koolhydraatarm, nu niet meer. Ik had ook strikte regel snoep/koek/chips alleen 's weekends, maar dat lukt me niet echt meer. Alhoewel t nooit veel is, word er snel misselijk van. Verder helpt de Zwangerhap app mij!
  • Rapporteren
VJ 25
één maand geleden
Ik probeer er op te letten dat ik in ieder geval 2x fruit eet, een handje noten, nog maar 1 kop koffie en elke dag zuivel (1,2 of 3x) neem. Ik vind het wel behoorlijk aanpassen want normaal eet ik nauwelijks zuivel, veel vis als makreel en tonijn, geen noten (behalve m&m’s😉) en meer koffie per dag.
  • Rapporteren
ananasje29
één maand geleden
Ik maak 2 tot 3 keer per week soep. Dat is een echte hit hier haha 😊 soep is zo snel op. Ik varieer wel: tomaten, pompoen of groentesoep Verder handjevol noten, veel groenten, fruit, ik eet ‘s avonds kabeljauw of zalm, ‘smiddags kip of magere biefsteak. Maar.. ik eet ook gewoon een koek of een stukje chocolade als ik daar zin in heb. Mijn cravings zijn nu chocoladerijstwafels 🙈
  • Rapporteren
leonoor-24
één maand geleden
Ik probeer vooral te focussen op alles binnen krijgen wat ik moet krijgen. Veel groente en fruit, smoothie’s maken en inderdaad niet teveel koffie. Gelukkig heeft nespresso ook lekkere decafe koffie 😅. Ik sta mezelf wel toe om ook af en toe wat lekkers te nemen als ik daar behoefte aan heb maar gewoon niet te gek. T moet geen stressvol iets worden denk ik, dat lijkt me ook niet goed.
  • Rapporteren