61 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Jm86

Ik heb nog 1x (flink) alcohol gehad, ik wist niet dat ik zwanger was. Zo ro ...
Op zich wel fijn dat je misselijk wordt van ongezonde dingen dan gezonde dingen lijkt me 😅. Alsof je lichaam zelf aan geeft wat t nodig heeft.

4 jaar geleden

Iemand tips voor lekkere recpeten? Ik heb laatst pasto pasta gemaakt en keer tiki masala en keertje kip pesto maar op wrapss met 2 courgettes er doorheen. Ik wil anders weer is keer soep maken en gewoon wat simpels eten😇 alles is welkom want wil gezonder eten en hou van koken

4 jaar geleden

Ik heb juist enorm veel moeite met gezond avondeten. Heb gewoon nergens zin in. Overdag lukt fruit enzo beter.

4 jaar geleden

Eerste week dronk ik decaf koffie terwijl mn kop koffie sochtends echt heilig was. Nu kan ik niet meer aan (decaf) koffie denken 🤢. Verder probeer ik mn 2stuks fruit per dag te pakken en verse maaltijden savonds. Als ik vrij ben maak ik vaak verse soep voor de lunch bijv courgette/broccoli. Merk wel dat ik qua broodbeleg nu vaker naar appelstroop, pindakaas of hagelslag grijp...voor de zwangerschap at ik al minimaal vlees. Nu wel wat vaker zalm of kabeljauw of kipblokjes.

4 jaar geleden

Reactie op xTessx

Iemand tips voor lekkere recpeten? Ik heb laatst pasto pasta gemaakt en ke ...
Ik weet niet of je het iets vind maar m'n vriend heeft vorige week spaghetti met kebab gemaakt. Was erg lekker, ook shoarma lasagne is bij ons een favoriet. Gewoon een portie kebab bakken in de pan, uitje erbij, paprika, champignons. Vervolgens saus maken van creme fraiche of kookroom light. Daar 1 a 2 teentjes knoflook bij, wat gedroogde basilicum, peper en zout. Dit door het mengsel in de pan. In andere pan de spaghetti koken en als dat klaar is bij het mengsel in de pan. Eff door elkaar scheppen en dan lekker smikkelen 😋 we zijn niet zo van het strikte afmeten, meeste doen we op gevoel en even proeven hoe de smaak is. Iets flauw iets peper erbij etc

4 jaar geleden

Ik weet niet of je het iets vind maar m'n vriend heeft vorige week spaghett ...
Ik ben niet zo van varkensvlees word best misselijk van al vindt ik het wel lekker. Ik ga het van het weekend is proberen. Heb vanavond dienst tot 20:00 dus ik eet op werk dus heb me bakje al klaar gemaakt.

4 jaar geleden

Reactie op xTessx

Ik ben niet zo van varkensvlees word best misselijk van al vindt ik het wel ...
Oh we doen vaak met kipshoarma trouwens. 😊 Vind ik ook wat lekkerder dan de varken variant. M'n vriend kookt meestal omdat hij eerder thuis is, hij maakt er een sport van om het eten zo gezond mogelijk klaar te maken met veel groentes enzo. Superlief haha laatst had hij zalm gemaakt, want dat is gezond dus leer het maar eten was zijn reactie. Het was erg lekker zoals hij het had klaar gemaakt, zei al tegen hem dat mag je wel vaker maken 🙈

4 jaar geleden

Oh we doen vaak met kipshoarma trouwens. 😊 Vind ik ook wat lekkerder dan d ...
Awhh ja ik kan wel kip shoarma mee nemen en proberen. Ik kook meestal omdat ik eerder thuis ben en me vriend kan koken maar is niet het beste. Ik hou ook niet van vis enzo maar wil heel graag keer romige zalm pasta maken zeg maar. Tagliatelle en spinazie zalm paprika ui. En voor de rrst weet ik niet moet even receptje opzoeken haha

4 jaar geleden

Ik vind het nog best lastig.. probeer elke dag nootjes fruit, zuivel en groente te eten.. maar heb soms geen trek.. en ben nooit echt een goeie eter geweest 🙈 maar doe mijn best

4 jaar geleden

Reactie op Noukiejjjj

Ik vind het nog best lastig.. probeer elke dag nootjes fruit, zuivel en gro ...
Misschien is voor jou handig om dan smoothies te maken? Je moet sws drinken dus kan je net zo goee op die manier veel voedingstoffen binnen krijgen of is dat heel gek?!

4 jaar geleden

Hi, ik at sowieso al vegetarisch en daarmee ga ik eigenlijk door. Ik let wel op dat ik elke dag fruit eet (of sapje/ smoothie als dat niet lukt). Heb ook al een aantal keren soep gemaakt met heel veel groente. Het lastige vind ik dat ik zo ontzettend moe en futloos ben waardoor ik te lui ben voor de supermarkt en ik dan soms wat laat bezorgen haha en dat is meestal niet zo gezond. Over het algemeen ben ik me bewust van alles wat ik tot me neem, probeer 1 gezonde maaltijd per dag te nemen met veel ijzer en eiwit. Snoep wel iets minder dan normaal, ik ben me erg bewust van het feit dat alles wat je eraan eet, er ook weer af moet, maar ik eet heus wel lekkere dingen hoor, dat hebben mijn hormonen nodig haha!

4 jaar geleden

Reactie op xTessx

Misschien is voor jou handig om dan smoothies te maken? Je moet sws drinken ...
Maak ik ook wel hoor smoothies!! Maar vind het meer met avond eten lastig.. ben niet zon koker en vaak alleen savonds maar doe me best 😅

4 jaar geleden

Reactie op Noukiejjjj

Maak ik ook wel hoor smoothies!! Maar vind het meer met avond eten lastig. ...
Oow zo! Ja avond eten ben ik wel beter in maar net als nu geen idee wat ik moet ontbijten. Heel weinig in huis dus word morgen word zo nog snel boodschappen doen.

4 jaar geleden

Reactie op xTessx

Oow zo! Ja avond eten ben ik wel beter in maar net als nu geen idee wat ik ...
Jaa me eetlust is vaak ook weg. Dus dan sta ik ool echt in de winkel van jaaa wat ga ik eten 😅

4 jaar geleden

Reactie op Noukiejjjj

Jaa me eetlust is vaak ook weg. Dus dan sta ik ool echt in de winkel van ja ...
Voordeel van in winkel werken maar ook nadeel na werk wil ik zo snel mogelijk naar huis en slapen haha

4 jaar geleden

Ik begon de eerste twee weken aan vreten.... Kwam vet aan en raakte in de stress (45+ kilo kom ik dalijk aan na een bevalling op die manier) 🤣 Toen was ik het zat en werd ook misselijk. Ik eet nu sinds drie weken extra gezond. Minder misselijk en voel me veel fijner in m'n vel. Het is inderdaad een zwangerschap dieet (neeee niet om af te vallen maar om alle stoffen binnen te krijgen)

4 jaar geleden

Ik ben trouwens helemaal gestopt met koffie.. omdat ik best veel dronk.. en daarnaast dacht ik dat als je maar 1 bakkie mag, het dus sowieso niet echt heel goed is voor je baby .. dan maar niet 🤪. (Afkicken en hoofdpijn drie dagen maar goed..)

4 jaar geleden

Reactie op leonoor-24

Op zich wel fijn dat je misselijk wordt van ongezonde dingen dan gezonde di ...
Jaa is wel handig haha. Heb wel echt trek in het ongezonde, maar kan minder dan normaal op. Daarentegen weinig trek in gezond, maar dat lukt wel prima met eten 😂

4 jaar geleden

Ik eet meer groenten en fruit maar verder niet extra gezond ofzo... heb steeds trek in rosbief, carpaccio, broodje zalm, blikje energy, noem maar op maar wil er niet aan toegeven! 😫😂

4 jaar geleden

Ik eet niet anders. Ben wel gek op groente, maar soms schiet het ongezonde erbij in. Wel drink ik veel sinaasappelsap en slik ik extra vitamines, dus dat zit wel goed.