27 Reacties

5 jaar geleden

Het beste kan je het bij 1 merk houden , en welk merk maakt opzich niet zoveel uit , ligt ook aan je budget aangezien nutrilon duurder is dan Kruidvat. Ze zijn namelijk wettelijk verplicht om dezelfde voedingstoffen erin te doen 😊

5 jaar geleden

Ik geef kruidvatmerk en ik ben echt zeer tevreden. Ik zal het iedereen aanraden. Maar ik weet alleen niet met het verschillen van merk op de opvang.. ze hebben mij wel verteld in het ziekenhuis waar mijn zoontje van 2maanden lag opgenomen tijdje geleden dat nutrilon en kruidvat forte hetzelfde zijn qua voedingstoffen.. ik weet niet of je er iets aan hebt ..

5 jaar geleden

Ik zou het bij 1 merk houden. Ik heb hero gehad maar onze zoon kwam dan om de 2 uur voor voeding en was heel huilerig. Wij zijn over gestapt op nutrilon en gaat nu veel beter

5 jaar geleden

Reactie op Britt2706

Ik geef kruidvatmerk en ik ben echt zeer tevreden. Ik zal het iedereen aanr ...
Ik geef ook Kruidvat en indd het is echt super ! Mijn kleine ging juist overgeven van nutrilon in het ziekenhuis 😔

5 jaar geleden

Advies is inderdaad om bij 1 soort voeding te blijven. Wij gebruiken Hero. Ook zeer tevreden over!

5 jaar geleden

Ik wilde ook langzaam gaan afbouwen maar mijn zoontje dronk het hoog odige (40-60cc) van kruidvat. Nu overgestapt naar nutrilon prefea speciaal voor overgang van bv naar kv. Dat in combi met redelijk zelfde houding als bv drinkt hij nu meer. Wij moeten straks zelf voeding meegeven naar de opvang. Is ook nog altijd een optie. Succes!

5 jaar geleden

Ik zou ook 1 soort voeding geven. Hero is bijvoorbeeld al weer wat goedkoper dan nutrilon. Bovendien vind ik 't ook wel fijn dat je hero/nutrilon bij meerdere winkels kunt halen & dus niet afhankelijk bent van de kruidvat

5 jaar geleden

Hi! Ik geef ook volledig bv, maar heb voor de zekerheid kv in huis. De lactatiedeskundige gaf aan dat in NL goede, strenge richtlijnen en eisen zijn waar babyvoeding aan moet voldoen, dus dat alles veilig en van kwaliteit is. Haar voornaamste advies was om géén kv te combineren. Dus zo veel mogelijk bij een soort/merk blijven en alleen wisselen als dat type voor je kindje niet werkt :)

5 jaar geleden

Reactie op Debb24

Ik geef ook Kruidvat en indd het is echt super ! Mijn kleine ging juist ove ...
Echt zielig als je kleine spuugt 😔 .. ik had meer zoiets hoezo zoveel voor nutrilon betalen al andere merken even goed zijn want moeten zich toch aan de richtlijnen houden.. en oke als het niet anders gaat dan duurder merk dan doe je dat zeker voor je kind

5 jaar geleden

Ik heb die van de kruidvat geprobeerd en mijn dochter heeft hier onwijs veel krampjes van gehad. Nu kreeg ik als advies de Nutrilon Pre fea eerst te gebruiken en dan pas een standaard te gebruiken omdat deze speciaal voor de overgang van borstvoeding naar kunstvoeding is. Dus toevallig heeft mijn partner deze net gekocht en gaan we dit eens uittesten. Ik zou het wel bij 1 merk houden

5 jaar geleden

Ik begreep dat het goed is om merken af te wisselen zodat ze niet iets helemaal gewend zijn en dit dan niet verkrijgbaar is. Alle merken zijn goed want anders mag het hier niet verkocht worden

5 jaar geleden

Het beste kan je 1 merk geven. Wij geven kruidvat en daar doet ze het heel goed op

5 jaar geleden

Het is sws slim om bij 1 merk te blijven! Ik ben op de speciale voeding van Nutrilon over gestapt die gemaakt is voor de overgang van borst naar kunstvoeding. Toen Etos huismerk waar hij het goed op deed. Helaas was er toen iets mis met de levering waardoor ik in de hele omgeving geen Etos huismerk kon kopen. Dit is een nadeel bij huismerk producten. Nu zie ik dit bij de kruitvat nog niet zo snel gebeuren. Gebruiken nu nutrilon omdat het overal verkrijgbaar is. Hebben wel gemerkt dat onnodige overstappen zeker wel effect heeft op de darmpjes, probeer dit dus te beperken! Verder maakt t echt niet uit wat het is, als de baby er maar voldaan van is :)

5 jaar geleden

Wij geven zelf hero en op de opvang (2 dagen) krijgt ze nutrilon, hier gaf de jeugdarts van het CB juist aan dat 2 merken gebruiken geen kwaad kan omdat alle voeding aan strenge eisen moet voldoen en de juiste voedingsstoffen er sowieso in zitten. Ik zie nu dat iedereen adviseert maar 1 soort te gebruiken, waarom is dat?

5 jaar geleden

Ik zou 1 merk aanhouden, als je nou zelf graag Kruidvat wil geven of een ander merk (wij gebruiken jumbo eigen merk en ons zoontje doet het perfect) dan kan je voeding meegeven aan je kdv

5 jaar geleden

Reactie op Julia-JCC

Wij geven zelf hero en op de opvang (2 dagen) krijgt ze nutrilon, hier gaf ...
Er zijn inderdaad standaarden vastgelegd in de wet. De basis is hetzelfde. Maar dan heb je nog additieven. In enkele merken zit bv toegevoegd suiker, in ander weer probiotica etc.

5 jaar geleden

Ik geef ook BV, aangezien ik niet voldoende melk produceer geef ik ook flesjes bij, mij is aangeraden om NAN evolia (deze leunt het sterkst aan aan de BV) verder denk ik dat je beste is om maar 1merk te geven, aangezien een kindje enkele weken last kan hebben van de omschakeling. Ook van merk naar merk.

5 jaar geleden

Reactie op Mama18101404

Ik heb die van de kruidvat geprobeerd en mijn dochter heeft hier onwijs vee ...
Dit hebben wij ook gedaan! Geven nu al een tijdje nutrilon pre fea en heeft geen last van krampjes meer! Geef nog steeds 3 keer bv en 3 kv. Echt een aanrader. En uit eindelijk kan je dan overstappen naar andere kunstvoeding inderdaad

5 jaar geleden

Reactie op Jm86

Er zijn inderdaad standaarden vastgelegd in de wet. De basis is hetzelfde. ...
Toegevoegd suiker?! Daar heb ik nog nooit bij stil gestaan, ik vind het een bizarre gedachte dat dat zit in zuigelingenvoeding.. ik ga me er morgen eens beter in verdiepen! Is er verder nog een reden waarom merken combineren niet aangeraden wordt? Omdat de jeugdarts het zei leek het me geen probleem en ons dochtertje doet het overigens ook prima op 2 dagen nutrilon en de andere dagen hero, maar als er echt belangrijke bezwaren tegen zijn dan stap ik natuurlijk liever over op 1 merk als vaste voeding!

5 jaar geleden

Ik zou ook 1 merk aanhouden. Ik gebruik hero en DL vindt het ook lekker. Nutrilon was te zwaar ze spuugde alles uit.