29 Reacties
5 jaar geleden
Wij gebruiken omneo en dikken dit zelf nog eens in met nutriton (vooral omdat onze zoon zijn hongergevoel heel moeilijk te stillen is) Soms moet hij heel erg persen om stoelgang te maken maar hij doet het wel elke dag minstens 1 keer.
Ik masseer wel regelmatig zijn buikje of help hem door zijn knietjes naar zijn buik te brengen.
5 jaar geleden
Oh mijn kleine heeft echt nog steeds moeite met poepen, het lijkt alsof het vanuit de darmen vast zit ofzo...ze heeft namelijk geen harde ontlasting maar moet wel altijd veel persen. Helaas zit er daar geen verbetering in sinds we omneo gebruiken. De laatste keer dat ik het aangaf bij het cb zeiden ze dat zolang er geen harde ontlasting is het niet erg is...
5 jaar geleden
Herkenbaar!
Overgestapt naar 50%standaard en 50%omneo ivm krampjes en moeizame ontlasting. Krampjes verdwenen, maar nog steeds last van... verstopping en verborgen reflux. (Duurde even voordat we daar achter waren)
Advies was de voeding te verdikken met Nutriton (Johannes pitmeel) tegen de reflux en de voeding te verdunnen tegen de verstopping...met andere woorden...alle adviezen in één mail ontvangen en zoek het maar uit.
Wij hebben toen in overleg met de huisarts besloten om de voeding te verdikken en om in 1 fles een lepeltje olijfolie toe te voegen. Door de olijfolie kreeg hij heel erg last van krampjes, maar daardoor kwam de ontlasting wel op gang.
Binnen 4 dagen gestopt met de olijfolie en binnen 2 weken kon ook de Nutriton er weer vanaf.
5 jaar geleden
Ik gebruik omneo + nutriton ( jhannesbroodpitmeel). Ben er heel tevreden over als de kleine niet 1x per dag ontlasting heeft stimuleer ik het een beetje met de thermometer. Dit is mijn 3de kind en de eerste 2 hebben echt verschrikkelijk last van constipatie gehad en ben altijd zeer alert door die ervaring. Mijn dochter van 4 jaar heeft dat nu nog ze heeft gelukkig geen angst om naar de wc te gaan ze vindt het zelfs vreemd als haar ontlasting niet hard is. Maar mijn dochter 4 heeft er veel last van gehad tot bloedes toe. Heb het gevoel dat al mijn kids het zelfde probleem hebben :). Hopelijk hebben jullie hier iets aan. Nog een gelukkig Nieuwjaar.
5 jaar geleden
Ik geef het al een hele tijd. Begin ging poepen goed. Toen weer niet, toen lactulose gebruikt en toen ging het beter. Spuugde ook vaker. Nu sinds één week gebruik ik johannesbroodpitmeel. Had het veel eerder moeten doen!! Weinig spugen en goede poep! Lactulose gebruiken we niet meer. Hopelijk blijft t zo goed gaan
5 jaar geleden
Reactie op Mariamia
Ik geef het al een hele tijd. Begin ging poepen goed. Toen weer niet, toen ...
Oh wat fijn! Hopelijk blijft het zo goed gaan. Lactulose heb ik ook in huis. Maar dat heb ik 1 x gebruikt en toen kon hij de volgende dag. Toen was het wel erg dun dus ik dacht, dat komt misschien door het laxeermiddel..
5 jaar geleden
Dat persen is "proefpoepen" aldus onze kinderarts en kan geen kwaad. Baby's poepen anders. Om te kunnen poepen moeten zowel de grote als kleine sluitspier o.i.d. tegelijk openen. Wij hebben hier controle over en voelen daardoor aandrang als we moeten poepen. Baby's hebben dat nog niet. Zij oefenen dus heel de dag door te persen in de hoop dat de sluitspieren allebei tegelijk open staan en ze kunnen poepen: "proefpoepen" Door dit te oefenen leren ze uiteindelijk dit gevoel te herkennen en gaan aandrang voelen waardoor ze controle krijgen over wanneer ze moeten poepen. Ziet er heftig uit maar is dus onschuldig.
(wij hebben eerst ook omneo gebruikt omdat onze man zo weinig poepte en daar last van had. Nu onder behandeling van de kinderarts op verdenking van kma in combinatie met andere klachten en symptomen die hij heeft)
5 jaar geleden
Wij hebben ook nutrilon omneo gebruikt voor ons meisje ( dit was haar derde pap) dit was ons aangeraden voor constipatie, we hebben dit gegeven samen met lactulosesiroop (ons meisje moet ook heel hard drukken en wordt zo rood als een tomaat) voor ons werkte het niet omdat we denken dat ons kleintje kma had en zijn overgeschakeld naar novalac allernova ar+ en voorlopig houden we het hierbij want het is werkbaar, ze maakt nog altijd de geluiden en moet hard drukken maar sinds een paar dagen heeft ze geen lactulosesiroop en heeft ongeveer 4 pampers per dag. Ze hebben ons ook hepar water voorgeschreven voor 1 flesje per dag (goed voor constipatie) maar ons meisje werd daar ambetant van. Misschien kan je is polsen dat dit voor jullie kan helpen? Ik heb wel al goede ervaringen gehoord over de omneo maar spijtig genoeg voor ons niet het gewenste resultaat.
Hopelijk beter het snel!!
5 jaar geleden
Johannesbroodpitmeel verdikt het in ze maag en is indd meer om te voorkomen dat ie gaat overgeven. Dus grote kans dat hij dan verstopt raakt. Ze hebben van het Kruidvat merk wel deze , misschien dat je die kan gaan gebruiken , maar moet je wel overstappen van nutrilon naar Kruidvat

5 jaar geleden
Hi!
Wij gebruiken ook al aantal weken de Omneo en ook Nutriton voor verdikking. En ook nog Infacol voor de Krampjes en lucht.
Hij piepte eerst netjes om de dag en opeens is dat ook om de 3/4/5 dagen. Dus sinds een week gebruiken we lactulose 1x per dag 5ml. Maar het is niet dat die dan gelijk of de dag erna poept.
Hij is verder vrolijk en als die poept doet hij dat ook gewoon zonder geluid en moeite (gelukkig)!
Dus het is enigzins normaal dat het om de 2/3 dagen is. Maar je kan anders zelf bij de apotheek lactulose siroop kopen, hoeft niet via recept.
Maar ik herken je gevoel haha zelf zou ik er niet aan moeten denken zo weinig!