Obstipatie?

BezigBijtje28
2 maanden geleden
Volgen
Overal lees ik dat je snel geobstipeerd raakt tijdens je zwangerschap. Nu ben ik zelf net vier weken zwanger en ik blijf een regelmatige stoelgang houden. Hoe zit dat bij jullie ?
  • Rapporteren
Reageer
Typ hier je reactie
13 reacties
Jootje86
2 maanden geleden
Ik ben morgen 5 week zwanger en heb er nu ook sinds een week last van. Ik heb ook al jaren een prikkelbare darm. Het is niet prettig
  • Rapporteren
Ayse5663
2 maanden geleden
Ik heb nu ook soms last van constipatie en zit op 4+6 weken. Voorheen had ik nergens last van
  • Rapporteren
rvdp
2 maanden geleden
Bij mij is het verschrikkelijk loop de hele dag met een zere buik door me darmen. En rommelende darmen 4+5 ben ik nu.
  • Rapporteren
LaMayo
2 maanden geleden
Dat het een kwaaltje kán zijn, wil niet zeggen dat jij het persé krijgt toch? Wees blij dat je er geen last van hebt! :)
  • Rapporteren
manonnie30
2 maanden geleden
Nou ik heb juist het tegenovergestelde.. en een borrel buik
  • Rapporteren
Roosmarie
2 maanden geleden
Heb vorige zaterdag een test gedaan en was positief had daar voor al 3/4 dagen last en nu nog steeds... en me buik is mega opgezet.
  • Rapporteren
kader kara
2 maanden geleden
Ik ben nu 4 weken zwanger en heb gelukkig geen last van obstipatie. Wel heb ik enorm last van grommelende darmen.. nu maar hopen dat het ook zo zal blijven!
  • Rapporteren
BabyMJW
2 maanden geleden
Reactie op manonnie30
Dit heb ik nou ook!
  • Rapporteren
Coobs
2 maanden geleden
Reactie op manonnie30
Ik ook! Erg vermoeiend en vervelend, steeds naar de wc. Nu (5,2 week) iets minder gelukkig.
  • Rapporteren
Laya
2 maanden geleden
Wat kun je het best doen wanneer je last krijgt van obstipatie? Bijna iedere dag wel naar de wc, maar zeker niet volledig ontlast en volle buik gevoel🤢
  • Rapporteren
BezigBijtje28
2 maanden geleden
Reactie op Laya
Wat kun je het best doen wanneer je last krijgt van obstipatie? Bijna iedere dag wel naar de wc, maar zeker niet volledig ontlast en volle buik gevoel🤢
Genoeg water drinken ! En vezels tot je nemen. En in beweging blijven. Maar komt door door de hormonen dus het kan erbij horen !
  • Rapporteren
Laya
2 maanden geleden
Reactie op BezigBijtje28
Genoeg water drinken ! En vezels tot je nemen. En in beweging blijven. Maar komt door door de hormonen dus het kan erbij horen !
Ik vrees dat ik een beetje tussen twee kwaden zit. Ik las inderdaad je dag beginnen met 2 glaasjes water. Verder eet ik veel fruit en groente. Begin met havermout en beweeg genoeg. Maar ik heb van mezelf al moeilijke darmen. Als ik een goede griep te pakken heb. Dan staan mijn darmen ook meteen stil. Maar het kan geen kwaad om iets extra te doen. Ik ga het proberen Dankjewel!!
  • Rapporteren
Verwijderd lid
2 maanden geleden
Ik ben nu ook 5 weken zwanger van ons eerste kindje en weten het pas sinds afgelopen woensdag. Geen last van obstipatie wel ontzettend borrelende darmen die de hele dag door geluiden maken 🙈
  • Rapporteren