9 Reacties

2 jaar geleden

Toen wij met de ochtendfles gestopt zijn, kreeg ons zoontje een bordje brinta als ontbijt. Had tie toch nog iets lekker warm in zn buik. Ik hoopte dat het de overgang wat kleiner zou maken. En als we 's morgens de tijd hebben, geef ik m'n zoontje ook eerst zn badjasje aan en gaan we eerst ontbijten en daarna wassen en aankleden. De avondfles is m'n zoontje zelf mee gestopt. Die dronk hij steeds minder leeg en binnen een week wilde hij hm helemaal niet meer. Dus daarvoor heb ik geen tips voor je helaas Succes!

2 jaar geleden

De beste tip is denk ik doorzetten en niet tussendoor toch weer de fles geven. Meestal duurt het 1-2 weken en dan weten ze niet meer beter

2 jaar geleden

Het lijkt een kwestie van doorzetten inderdaad. Volgende week in de vakantie gaan we het gewoon doen en dan beginnen met de ochtendfles. Die is denk ik het lastigste bij ons. De avondfles is soms nog wel nodig als hij te weinig gedronken heeft overdag.

2 jaar geleden

Reactie op sunshine85

Het lijkt een kwestie van doorzetten inderdaad. Volgende week in de vakanti ...
Gewoon doorzetten en als hij geen avond fles meer krijgt gaat hij vanzelf meer drinken overdag. Ons zoontje dronk overdag ook weinig omdat hij nog een avondje kreeg. Nu geven we een schaaltje yoghurt ipv melk. Na een paar dagen ging hij vanzelf meer drinken door de dorst.

2 jaar geleden

Waarom stoppen? Mijn dochter is bijna 1,5 jaar moet ze dan ook stoppen? Ik denk dat ik wat gemist heb 😅

2 jaar geleden

Reactie op agdjjdj

Waarom stoppen? Mijn dochter is bijna 1,5 jaar moet ze dan ook stoppen? Ik ...
Klopt het hoeft ook zeker niet! Die avondfles is een fijn ritueeltje zo aan het einde van de dag maar die ochtendfles eraf zou fijn zijn. We gaan het rustig proberen en bij te veel strijd wachten we gewoon weer een tijdje.

2 jaar geleden

Reactie op sunshine85

Klopt het hoeft ook zeker niet! Die avondfles is een fijn ritueeltje zo aan ...
Hier ook nog steeds een avondfles bij 1,5 jaar. Mijn zoon was/is gek op de fles, heb pas sinds een paar maanden de fles van 11 uur ‘s ochtends eraf. De avondfles heb ik zelf geen last van, ik vind het een heerlijk ontspannen moment samen op de bank. Hij heeft die ontspanning ook echt nodig, als hij wakker is, staat hij ook echt ‘aan’

2 jaar geleden

Wij hebben de flessen afgebouwd qua inhoud, dus steeds een kleiner flesje omdat hij erg goed uit. En uiteindelijk gewoon gestopt en dat ging toen gelukkig meteen goed. Ochtendfles hoefde hij zelf niet meer, hij wilde liever zelf iets van vaste voeding eten.

2 jaar geleden

Als je er perse mee wil stoppen, zou ik gewoon doorzetten en uitgaan van een paar dagen/week/1,5 week drama. Maar hier krijgt ze s ochtends een flesje gewone halfvolle melk en s avonds een flesje verdunde poedermelk (nummer 2), volgens mij nu water voor 5 scheppen, maar maar 3 scheppen poeder (mijn man maakt ze🙈). Waarom stoppen?? Het vocht hebben ze hard nodig (hier wordt iig niet genoeg gedronken) en een beetje zuivel kan geen kwaad. Daarbij vind ik het een heerlijk momentje samen.