169 Reacties
3 jaar geleden
Ons zoontje van 13 maanden loopt ook nog niet. Zelfs langs spullen/muren lopen doet hij niet. Hij trekt zich wel op dat vind hij fantastisch. Als ik hem aan de salontafel laat staan, moet ik er wel bij blijven. Hij laat zich vallen als hij het zat is. Het komt vanzelf wel. Bij ons in omgeving zijn er veel kinderen die bij 1 jaar al lopen. Ik snap je onzekerheid. Maar elk kindje groeit in z’n eigen tempo.
3 jaar geleden
Lopen hoeft echt nog niet op 13maanden
Kruipt hij goed? Dat is veel belangrijker 😊
Hier is onze zoon 13maanden en 1week. Hij durft zich nog niet los te laten (zowel staan als stappen wel met steun). Stappen moeten ze pas tegen 18maanden (gemiddeld lopen kindjes zelfstandig tegen 15maanden 😉) geen zorgen maken
3 jaar geleden
Mijn dochter is van 9 okt. En loopt ook nog niet alleen. Sjeest wel achter haar loop wagentje. En stapt aan t handje maar alleen staan of lopen nog niks. Komt wel 😊
3 jaar geleden
Reactie op Vissen94
Mijn dochter is van 25 oktober en loopt zeker al vanaf 10 maanden los. Met ...
Zelfde hier! Ook van 25 oktober :). Maar lopen moet nog niet hoor!
3 jaar geleden
Mijn dochter is wat vroeger geboren (half sept) en nu dus 14,5 maand. Ze trekt zich net op aan de tafel tot haar knieen. Ze tijgert, maar kruipt nog niet. Laat je niet gek maken. De een is nou eenmaal sneller dan de ander. Mocht je niet zeker zijn, kun je altijd even langs de HA of CB. Dan kunnen ze even met je meekijken. Ben toevallig vandaag bij CB geweest. Ze zeiden dat staan/lopen voor 18 maanden op gang moet komen. Dus je kindje heeft lekker nog even de tijd.
3 jaar geleden
Nee joh de meeste kinderen lopen niet los met 13 maanden. En sommige noemen lopen ook langs meubels lopen etc.
Die van mij zette haar eerste losse stappen met 10 maanden, maar zij was juist snel... heeft ze van haar mama geerft 😜
3 jaar geleden
Hier een dochter van oktober
3 dagen naar haar 1ste verjaardag loop ze in het rond 😅
Maar moet zeggen me dochter is overal heel erg snel mee is soms niet te houden.
Van mij had ze nog wel even wat langer mogen kruipen hoor dus wacht geduldig af en ben zeker niet onzeker het komt vanzelf wel.
3 jaar geleden
Mijn dochter van 11 oktober loopt ook nog niet. Ze kan wel staan langs de tafel en kastjes maar loopt nog niet. Geen zorgen maken. Elk kind is anders. Komt vanzelf.
3 jaar geleden
Mijn dochter is vandaag precies 13 maanden (23-10) en heeft wel al alleen haar eerste stappen gezet 2 weken geleden, maar ze loopt nog niet los. We oefenen veel met haar en proberen haar uit te dagen zelf wat stapjes te zetten. Het gaat wel steeds beter maar ze is nog onzeker. En gaat vaak gelijk weer zitten.
Alles op zijn tijd. Ze is niet zo vlug als mijn man en ik vroeger met lopen, maar ze heeft weer andere kwaliteiten waar ze in uitblinkt. Ze is heel communicatief en kletste al snel. Ze is pienter en snapt gelijk bij de 1e keer zien iets. Dat lopen komt vanzelf wel. Ook bij jouw zoontje🤗
3 jaar geleden
Niet 😅
Hij beweegt wat langs de tafel en de bank maar kruipen gaat sneller dus waarom moeite doen 🤷🏻♀️
Hij gaat af en toe los staan maar wiebelt nog teveel dus ligt zo om. Trekt zich wel goed op en laat zit ook goed zakken om zo op z'n kont weer terecht te komen. Gaat ook door z'n knieën om wat op te pakken, maar wel met steun. Had een periode dat hij heeeeel graag wilde stappen aan de hand, maar nu eigenlijk vrijwel niet meer. Och het komt vanzelf wel!