169 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op Gimi2022

Ik ben stiekem best opgelucht dat er meerdere kindjes zijn die nog niet lop ...
Ons meisje is ook 15 maanden en is pas met 14 maanden begonnen met billenschuiven. Zowel de arts die ons begeleid in het ziekenhuis als de fysiotherapeute hebben aangegeven dat ze waarschijnlijk pas rond 2 jaar gaat lopen (de marge ligt tussen de 18 en 30 maanden). Dit is normaal voor billenschuivers. Op internet kun je daar ook informatie over vinden. Er zijn trouwens genoeg kindjes van 15 maanden die nog niet lopen of pas net beginnen met stapjes langs een bank oid. Ik zou me voorlopig geen zorgen maken als de verdere ontwikkeling gewoon goed gaat!

2 jaar geleden

14 maanden en loopt nu al ongeveer 2 weken echt zelfstandig en goed. Heb zojuist schoenen gekocht van shoesme zodat ze ook met schoentjes aan goed leert lopen. Zou wel goede schoentjes aanschaffen. Zie soms kindjes met te zware schoentjes en vallen vaak om.

2 jaar geleden

Reactie op Julia-JCC

Ons meisje is ook 15 maanden en is pas met 14 maanden begonnen met billensc ...
Oh shit 😅 ons rug is nu al naar de #@&@ van het tillen

2 jaar geleden

Reactie op Jm86

Oh shit 😅 ons rug is nu al naar de #@&@ van het tillen
Ja, ze beginnen nu toch wel wat te wegen he 😅🙈 ook een billenschuiver dus? Op welke leeftijd begonnen?

2 jaar geleden

Reactie op Julia-JCC

Ja, ze beginnen nu toch wel wat te wegen he 😅🙈 ook een billenschuiver dus ...
Jaaa! Ze begon even na haar eerste verjaardag!

2 jaar geleden

Reactie op Gimi2022

Ik ben stiekem best opgelucht dat er meerdere kindjes zijn die nog niet lop ...
Wel vreemd dat de reacties zo verschillen per CB. Mijn dochter is vandaag 15 maanden en loopt sinds 1 week pas voorzichtig langs de bank. En ze loopt nog niet eens aan de hand. Ze tijgerde met 11 maanden en trok zichzelf op met 13 maanden. CB zegt vandaag, komt vanzelf, ze is op andere vlakken gewoon wat sneller. 😅

2 jaar geleden

Hoi, mijn dochter is van 20 oktober. En wat jij zegt daar begon ze ook mee! En binnen een paar weken liep ze. Komt helemaal goed mama! Die kleine donderstenen beslissen zelf wanneer ze iets willen doen.

2 jaar geleden

Onze dochter van 18 oktober stond voor het eerst in haar bedje op 1 januari! Verder dan optrekken is ze nog niet gekomen.

2 jaar geleden

Reactie op Libra_93

Hier een zoon van 14 oktober en die racete op twee voetjes door het huis vl ...
Onze zoon is van 5 oktober en begon ook vlak na zijn eerste verjaardag te lopen. Ze zeiden ook dat hij vroeg was.

2 jaar geleden

Hier mijn dochter van 4 oktober heeft haar eerste stapjes net voor de kerstdagen gezet. En ze loopt nu wanneer ze zin heeft en nog niet heel stabiel maar ze is niet bang. Ik merkte dat mijn dochter er ook langer over deed dan de meeste kinderen om mij heen. Maar de kinderen die snel lopen hebben meestal veel mensen om zich heen die zich veel bezig kunnen houden met het leren lopen. Als je merkt dat je kindje doet cruisen dus langs meubels af probeer een aantal keren met 3 mensen een driehoekje te maken en je kindje naar iedereen toe te laten lopen zo heeft hij of zij een veilig gevoel en krijgen ze meer vertrouwen zo is mijn dochter ineens gaan lopen toen ik dit met 2 vrienden van mij deed. Ik ben een alleenstaande mama en heb verder ook niet veel familie en werk super veel maar heb mijn dochter 24/7 bij me maar heb spijtig genoeg niet altijd tijd om zulke dingen te oefenen.

2 jaar geleden

Reactie op MEG12

Wel vreemd dat de reacties zo verschillen per CB. Mijn dochter is vandaag 1 ...
Wauw naar de fysio is wel heel overdreven hoor.. ieder kind houd zijn eigen tempo aan! Laat je niet gek maken hoor door het CB want het slaat nergens op!? Ik zei elke keer als iemand een opmerking maakte van " o loopt ze nog steeds niet??" Dan zei ik gewoon mijn dochter ontwikkelt zich vast eerst op andere gebieden ze heeft er nog geen zin in. Succes mama en laat je niet gek maken.

2 jaar geleden

Hier een zoontje van 16 oktober. Heeft heel lang getijgert vanaf 7 maanden nooit gekropen. Sinds een maand aan het optrekken en loopt nu stabiel langs meubels en trekt zich op aan het loopwagentje en gaat dan de hele kamer door. Als hij eenmaal staat vindt hij het wel eng om te gaan zitten. Kruipen doet hij pas sinds een paar dagen!! Ik heb mij er nooit zorgen om gemaakt en alles maar op z'n beloopt laten gaan. De ene is sneller dan de ander. Overigens heeft hij ook nog steeds maar 2 tandjes. Komt allemaal vanzelf wel.

2 jaar geleden

Mijn zoontje liep met 9 maanden langs de bank en met 13 maanden los. Maar je moet je er echt niet druk om maken. Mijn zoontje zegt nog geen papa of mama en het eten is 9 vd 10 keer ook drama

2 jaar geleden

Hier bijna 15 maanden, ze loopt sinds deze week. Wel nog alsof ze dronken is overigens 😂

2 jaar geleden

Mijn zoontje is van 19 oktober. Bij consultatiebureau zeiden ze dat lopen nog niet hoeft. Al loopt mijn zoontje al vanaf 12 maanden. Nu rent hij zo wat. Is motorisch heel sterk maar zegt dan wel weer geen woordjes. Alleen soms mama dus geen zorgen maken. Alles op zijn tijd en elk kind is anders.

2 jaar geleden

Mijn dochter van 15 maanden loopt ook nog niet los. Hier nog geen opmerkingen gehad van omgeving en ook niet van consultatiebureau…zal vast de komende maanden vanzelf komen als ze er klaar voor is!

2 jaar geleden

Hier ook nog niet hoor. Klimt overal op. Maar lopen vindt ze nog eng ofzo

2 jaar geleden

Hier ook pas de eerste losse stapjes met 14 maanden. Ze liep wel al achter alles aan wat je maar kon bedenken. Krukjes stoeltjes loopwagen 😅. En nu sinds een maandje loopt ze iets meer. Maar nog steeds niet alleen maar lopen. Ze weet dat kruipen gewoon sneller gaat hahaha. Wel staat ze nu al alleen op en dan loopt ze een paar pasjes. Net een pinguïn dan Hahha zo leuk om te zien. Om mij heen lopen kinderen die jonger zijn dan haar ook al. Mij maakte dit ook onzeker. Maar goed ieder kindje doet het op zijn eigen tempo heb ik mij maar voor genomen 😅

2 jaar geleden

Geloof me hoe later hoe beter. Mijn zoontje stond met 7 maanden te lopen met meubels en kon van bank naar tafel lopen. En met 10 maanden zelfstandige stapjes en nu rent hij een marathon door huis hij is nu 13 maanden. Hij klimt overal en trekt zich op aan alles en etc. Een kleine tarzan in huis. Heb 100000 ogen nodig om hem van een onverwachte val te redden. Laat je niet onzeker maken door je omgeving je kind loopt wanneer hij/zij er klaar voor is.

2 jaar geleden

Reactie op lsje88

Hier ook nog niet hoor. Klimt overal op. Maar lopen vindt ze nog eng ofzo
Zelfde hier! Het komt wel wanneer meneer er aan toe is