4 Reacties
2 jaar geleden
Herkenbaar! Mijn zoontje slaat zijn zusje ook soms (ze schelen ruim 20 maanden)
Het gebeurt vooral als hij even wat minder aandacht krijgt. Heb er weinig aandacht aan gegeven en alleen benoemd als hij iets liefs deed (wat ben jij een lieve broer!) of: aaien anders doe je haar pijn.
Moet zeggen dat het nu al stukken beter gaat! (Dochter is nu ruim 3 maanden)
Ik probeer nu ook regelmatig met zoontje iets alleen te doen. Is natuurlijk ook een flinke overgang geweest voor hem
2 jaar geleden
Hier ook zeer herkenbaar. Het is al beter, maar nog steeds zie ik dat mijn zoon (2 jaar) het moeilijk heeft als ik aandacht geef aan zijn zusje (3 maanden). Zodra ik haar even vast heb, komt hij met open armen ‘pakken!’ terwijl hij ervoor gewoon rustig aan het spelen was, en soms zou hij haar ook slaan of wegduwen. Gelukkig is ze een makkelijke baby die niet veel aandacht vraagt, want ik heb het eigenlijk veel drukker met die peuterpuber in huis. 😰
Alle tips welkom. Hoe ermee omgaan… Leuke activiteiten die ik even alleen kan gaan doen met mijn zoon?
2 jaar geleden
Super herkenbaar! Onze oudste (ook 2) is een half jaar geleden grote broer geworden. De eerste paar maanden heeft hij geen jaloezie getoond, maar dat is nu sinds een maand wel heel erg het geval. We hebben al van alles geprobeerd, maar het lijkt nog niet tot hem door te dringen dat slaan echt niet kan of mag.
Blijkbaar slaat hij op de opvang nu ook kindjes, wat ik echt heel naar vind om te horen.
Ik volg graag, want ik zit ook met mijn handen in mijn haar.. pff laten we hopen dat dit ook een fase is🤞
2 jaar geleden
Hier ook hetzelfde..mijn zoontje van 2 jaar durft ook af en toe zijn zusje van 5 maanden te slaan. Als hij dat doet moet hij even in de hoek staan en als hij er terug uit komt moet hij sorry gaan zeggen. Dit werkt tot nu toe wel goed. Er is bij ons wel geen sprake van jaloezie, hij is voor de rest eigenlijk heel lief voor haar.