18 Reacties
2 jaar geleden
In roomijs en vanille kwark zitten veel calorieën, kijk in de winkel even achter op de pakken en kies dan de hoogste uit kwa calorieën. En vaak eten ze dat ook wel.
Chocomel laten drinken helpt ook.
Croissantjes ipv brood of wentelteefjes want die eten makkelijk weg.
Verder zorg dat ze tijdens eten alleen energie hoeft te besteden aan goed eten. Dus haar stoel moet haar goed ondersteunen en er moet niet te veel afleiding zijn.
Mijn dochter heeft een sonde sinds haar geboorte waardoor ik mij altijd veel bezig heb gehouden met voeding.
2 jaar geleden
Reactie op Myriam35
Mijn dochter weegt 8,2 kilo bij 81 cm. Fantomalt zal via kinderarts of diët ...
Mijn zoontje is nu ook rond de 80 cm. Neen je kan dat gewoon bij de apotheek kopen of op farmaline ofzo bestellen. Maar meost dit idd doen van de kinderarts. Mss eens even bellen naar je huisarts als dit oke is voor jullie kindje?
2 jaar geleden
Ik volg even mee. Mijn zoontje is ook nog geen 9kg.. 14,5 maand.. Moest eind januari weer naar CB..
Soms eet hij heel veel en soms krijg ik niks naar binnen.. Hij beweegt ook super veel dus verbrand alles wat hij binnenkrijgt..
Plus het feit dat hij niet genoeg drinkt.. we blijven bezig..
2 jaar geleden
Reactie op Kellyyy17
Mijn zoontje is nu ook rond de 80 cm. Neen je kan dat gewoon bij de apothee ...
Ik zou dit inderdaad wel alleen in overleg met een arts geven.
Vaak is er qua dieet wel een oplossing, dat is altijd beter voor de lange termijn, dan kunstmatig calorieën toevoegen.
Drinkt ze bijv makkelijk? Je kunt proberen om smoothies te geven ipv water, 1 keer per dag. Dat vult minder, maar krijg je wel meer binnen.
En ga vooral in gesprek met een diëtist. Die hebben er verstand van.
2 jaar geleden
Reactie op Kellyyy17
In smoothies en dergelijke zitten ook veel suikers he.. En je kindje moet d ...
Jazeker, al hangt dat er volledig vanaf wat je erin stopt. En er zijn natuurlijk kinderen die soms niet willen eten, maar wel drinken.
Dan zou je ipv 2 stuks fruit eten (wat een hele normale portie is), 2/3 stuks fruit, met wat groente enzo door de blender kunnen doen.
Dat zal echt niet voor iedere situatie helpen. Maar ik ken er, bij wie dit goed helpt.
2 jaar geleden
Reactie op Dame
Jazeker, al hangt dat er volledig vanaf wat je erin stopt. En er zijn natuu ...
Hier ook een dun zoontje. Wij geven ook volle melk, roomboter op brood, Griekse yoghurt 10% vet. Vaak banaan en avocado.
Overdag doen we in 1 drinkbeker water en soms in een andere een zelfgemaakte Smoothie (melk met banaan bijv, soort milkshake).
Meer tips kon het cb ook niet bedenken en online of eerder op dit forum ook niet tegengekomen..
2 jaar geleden
Wat eet ze gemiddeld op een dag? En hoe lang heeft ze al ondergewicht?
Onze dochter (bijna 16 mnd) was tot op vorige maand 9 kilo en niet aangekomen de laatste maanden (at altijd al wel goed), het CB wilde het nog 1 afspraak aankijken en dan naar de kinderarts verwijzen maar ze is opeens een kilo bijgekomen de laatste maand en weegt nu precies 10 kilo!
2 jaar geleden
Onze dochter is altijd al op de onderste lijn, maar ze volgt haar eigen en nooit te horen gekregen dat ze ondergewicht heeft. Altijd een hele kleine eter geweest en nu nog altijd. Onze dochter woog toen ze 2 jaar was 10kg en met 1 jaar pas 8 kg. Gaat ze in haar lijntje omlaag of bljjft ze gwoon haar eigen lijntje volgen, want dan is er niks aan de hand zeiden ze bij ons op cb en in ziekenhuis daar staat ze voor iets anders onder controle
2 jaar geleden
Dat is wel slank ja. Onze is 82 en net 9kg. Zit al niet veel reserves aan.
Ik zou persoonlijk geen meuk geven. Je dochter eet eigenlijk niet slecht, dus misschien heeft ze een snelle verbranding. Ik zou persoonlijk vooral volle producten geven. Volle melk Griekse yoghurt met 10% misschien vindt ze avocado lekker, fruit met veel kcal. Goed veel pastas.
Mijn dochter eet beduidend minder. Zoals vandaag heeft ze 1 bakje yoghurt en 1 banaan gegeten en verder 3x borstvoeding gehad.... meer wilde ze niet
2 jaar geleden
Mijn dochter is bijna 16 maanden en weegt nu bijna 8 kilo. Ze volgt wel vanaf het begin haar eigen lijn, ze zeggen er op het consultatiebureau weinig over. Zolang ze zich verder goed ontwikkelt maak ik me ook geen zorgen.