25 Reacties
2 jaar geleden
Je kunt beter water koken en af laten koelen, dan 3x per dag schoonmaken. Als dat met een dag of 3 niet opgeknapt is dan zou ik weer even contact zoeken met de dokter..
Dan krijg je er waarschijnlijk een zalfje voor.
Wel van buiten naar binnen vegen, naar de neus toe.
Hopelijk knapt het snel op!
2 jaar geleden
Ik kreeg als tip om voor het slapen een beetje vaseline op de wimpertjes te doen zodat de oogjes niet helemaal konden dichtplakken. Dit maakte het voor mijn zoontje net wat beter, die kreeg dikke paniek als z’n oogjes vast zaten. Wat natuurlijk heel logisch is 🥺
2 jaar geleden
Heel herkenbaar. Hier voor de 2e keer. Nu meer pus, maar oogwit gelukkig minder rood.
Hier maar schoonmaken na slaapje. Verder zo vaak mogelijk als hij afgeleid is, bijvoorbeeld bij de fles. Maar verder is het echt houtgreep werk, hij wil echt niet.
Een wattenstaafje met water werkt trouwens ook fijn.
Nu is het eindelijk minder pus. Vandaag neutrale vasalinezalf erop gedaan. Dit zorgt voor veel minder roodheid, erg fijn. Hij heeft nu een beetje door dat t fijn is, ik mag het ook doen.
2 jaar geleden
Ik kreeg als tip om voor het slapen een beetje vaseline op de wimpertjes te ...
Ah, Vaseline! Dat ga ik morgen ook eens proberen!
Gelukkig hier nog niet in paniek als z’n ogen dichtzitten. Maar goed, dat was na z’n middagslaapje. Ben wel benieuwd hoe hij morgenochtend wakker wordt
2 jaar geleden
Nou, ik heb het hier aan de gang nu. Hij werd bijna een uur geleden wakker, huilend. Z’n ogen zaten weer dichtgeplakt. Helemaal in paniek. Mocht er ook niet aankomen, maar uiteindelijk toch schoongekregen en beetje vaseline op z’n wimpers gedaan (tenminste ik hoop dat dat goed erop zit)
Maar toen kwam het volgende, niet meer willen liggen, mag niet meer donker zijn🙈
Tijd bezig geweest met rustig krijgen. Hij ligt nu net weer in z’n bed, licht op de overloop aan en z’n deur op een kier…
Hopen dat hij zometeen weer in slaap valt
2 jaar geleden
Mijn dochtertje heeft sinds 2 dagen precies hetzelfde. Ze krijgt zelfs korstjes onder 1 oogje. Dus ik lees even mee :).
2 jaar geleden
Een beetje olie in het water, maar een paar druppeltjes.
En mijn kraamverzorgende gaf bij ons de tip, als je nog borstvoeding geeft/in de vriezer hebt, dat er in druppelen.
Schijnt ook heel helend te zijn.
Mijn zoon had al vrij meteen een vies oogje en mijn huisarts raadde dus wel gekookt water aan, maar wellicht verschilt dit ook weer per huisarts, mss is die van mij wat ouderwets 😬
Vervelend dat hij niet meer slaapt joh!
2 jaar geleden
Mijn dochter had het ook bij de geboorte, moesten we ook Bv doen. Huisarts en cb waren wat sceptisch erover.
Vorige week had ze het weer. Ogen dichtgeplakt, dik en compleet rood hoornvlies. Heel creepy.
Na bellen met huisarts idd advies voor gekookt lauw water met een gaasje van buiten naar binnen. Ze vond het niet leuk maar in de houdgreep genomen. uiteindelijk toch maar even langsgeweest bij huisarts, omdat het rode steeds erger werd. Maar toen was het alweer minder aan het worden. Heeft gewoon een paar dagen nodig. Had een antibioticazalfje mogen krijgen maar dat is helemaal een ramp om bij een baby te smeren. Dus niet gedaan. Nou 2 dagen later was het weg.
2 jaar geleden
Reactie op Pink27
Die gaat dus echt niet meer slapen🙈 bij mij kan gewoon echt niet nu, ik bl ...
Bij ons wilde hij de eerste keer van de pijn niet slapen. We hebben toen toch een paracetamol gegeven. Dit zorgde voor minder pijn en in slaap vallen. Eenmaal in slaap, sliep hij door.
De eerste keer had onze zoon ook echt rood oogwit + hele dikke ogen. Hij kreeg ze niet meer open, toen wel zalf van de spoed gekregen. De eerste van de huisarts werkte niet, de tweede van de spoed wel. Ging heel snel stuk beter! Even een gedoe om te geven, maar wat een verschil! Nu ik denk, de basis was vasaline. Dit scheelde idd in het vastplakken.
2 jaar geleden
Hij is uiteindelijk tegen half twee vannacht toch gaan slapen. En door de vaseline zaten z’n ogen ook niet zo vastgeplakt. Ik heb ook het idee dat het daardoor vanochtend ook iets rustiger eruit zag.
Vandaag schoongemaakt met een wattenstaafje, dat is echt wel een aanrader!
Hij ligt nu weer te slapen. Heb vaseline op z’n wimpers gesmeerd en boven en onder op z’n oogleden.
Ik ben benieuwd wat de nacht me brengt.
Hij was vannacht echt ineens bang in het donker leek het wel, maar met een lichtje kan hij niet slapen🤷🏼♀️
Allen bedankt voor de tips!