Ik zoek even herkenning. Mijn dochter is 2 jaar en 3 maanden en vertoond kenmerken van een ontwikkelingsvoorsprong en heeft nu al faalangst. De jeugdarts en het kinderdagverblijf zien dit ook. Mijn dochter is nu al heel erg bezig met letters, cijfers en kan heel goed al verbanden leggen etc. De jeugdarts heeft ook aangegeven dat we goed in de gaten moeten houden of ze nog uitdaging heeft op het kinderdagverblijf.
Wij lopen er tegen aan dat ze heel vaak dingen niet wil proberen, omdat ze bang is dat ze het niet in 1x kan. Dit benoemd ze ook. Zo wil ze niet met Duplo bouwen omdat ze bang is dat het niet lukt. Hoe gaan jullie hiermee om? We kregen nu als tip dat wij dingen expres fout moeten doen, zodat zij dan het goede laat zien en dat ze dan heel trots is!
Wat ik eigenlijk wil vragen herkent iemand dit? Wij zitten er ook mee dat we heel bang zijn dat mensen denken dat wij willen opscheppen etc en dat is juist niet wat we willen. We willen alleen wel dat ze de juiste begeleiding krijgt en zich fijn voelt!
Zo moest het even van mij afschrijven!